zima kao izazov

Električni autobusi plaćeni 90 milijuna eura staju na hladnoći. Moguća pomoć: dizelski grijači

Niske temperature u Oslu itekako utječu na mobilnost električnih autobusa koji dnevno prevezu oko 150.000 ljudi

Električni autobusi, Oslo

 Profimedia

U brojnim gradovima vlasti ulažu značajna sredstva u razvoj električnih i vozila s niskim emisijama kako bi unaprijedili kvalitetu zraka u urbanim sredinama. Tako su u sve više gradova su integrirani električni autobusi u javni prijevoz s ciljem smanjenja onečišćenja.

Iako postoje očigledne prednosti takvog pristupa, nužno je uzeti u obzir i razne izazove povezane s upotrebom ovakvih vozila, posebno u kontekstu javnog prijevoza. Hladno vrijeme može znatno ograničiti doseg električnih autobusa, što izravno utječe na mobilnost građana.

U nordijskim zemljama poput Švedske, Finske i Norveške, zime su iznimno hladne, s temperaturama koje padaju i do 40 stupnjeva ispod nule. U takvim uvjetima, električni autobusi suočavaju se s izazovima koji mogu ozbiljno narušiti funkcionalnost javnog prijevoza.

Tako je nedavno grad Oslo nabavio 183 električna autobusa za oko 90 milijuna eura u cilju smanjenja emisija i unapređenja ekoloških standarda. Međutim, hladnoća je dovela do problema u radu tih autobusa koji dnevno prevezu 150.000 ljudi, a neki od njih su morali biti povučeni iz upotrebe.

Zastupnik tvrtke koja upravlja javnim prijevozom u Oslu istaknuo je da su stotine linija koje pokrivaju električni autobusi morale biti otkazane zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta.

Niske temperature negativno utječu na performanse baterija električnih vozila, čak i kad su vozila parkirana, uzrokujući značajan pad njihovog doseg. Procjenjuje se da gubitak autonomije iznosi između 30% i 40% kada temperature padnu ispod -12 ºC.

image

Električni autobusi, Oslo

Profimedia

Iako Norveška ima visok postotak električnih vozila u svojoj floti, blizu 80%, suočava se s izazovima održavanja operativnosti tih vozila tijekom ekstremno hladnih zimskih dana. Ugradnja dizelskih grijača predstavlja jedno od mogućih rješenja, iako je to paradoksalan korak u smjeru održivosti, ipak bolji od potpunog zastoja javnog prijevoza, piše El Pais.

Do kraja 2024. Norveška vlada želi smanjiti ugljični otisak prometa na nulu. Međutim, njegovi klimatski uvjeti predstavljaju izazov za ovu vrstu motora, kako u javnom prijevozu, tako i za privatne osobe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 11:44