VREMEPLOV

Poznajete li ovaj logo? Bio je to prvi naziv jednog od najpopularnijih proizvođača automobila današnjice

Poznati logo kojeg danas vidimo rezultat je evolucije njemačke marke koja je započela prije više od 100 godina

Rapp Motorenwerke logo

Za mnoge ljubitelje automobila ime BMW je sinonim za kvalitetu i performanse, ali čak se ni entuzijasti možda nisu zapitali što naziv marke zapravo znači.

Poznati BMW logo kojeg danas vidimo rezultat je evolucije njemačke marke koja je započela prije više od 100 godina. Automobilska tvrtka - i jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu - proizvodi i vozila i motocikle, a osnovana je 1916. godine.

BMW je kratica za "Bayerische Motoren Werke", što znači "Bavarska tvornica motora" - nazvan po mjestu porijekla u Münchenu u Bavarskoj. Međutim, tvrtka je prvobitno nazvana Bayerische Flugzeugwerke AG davne 1916. godine, a kasnije je preimenovana u Bayerische Motoren Werke, sada poznata kao BMW, 1922. godine.

Jedan od izvornih osnivača tvrtke Karl Rapp radije je modelirao marku prema sebi i nazvao je Rapp Motorenwerke GmbH. U to je vrijeme BMW bio poznat po proizvodnji zrakoplovnih motora i drugih strojeva koje je proizvodio od 1917. do 1918. i ponovno od 1933. do 1945. godine.

image

BMW logo (ilustracija)

BMW

Zapravo, BMW-ov prvi proizvod bio je redni "šestak" nazvan BMW IIIa, kojeg je u proljeće 1917. dizajnirao inženjer Max Friz. BMW nije postao proizvođač automobila sve do 1928., kada je kupio sada nepostojećeg proizvođača automobila Fahrzeugfabrik Eisenach.

Prvi automobil ikad prodan kao BMW bio je Dixi s novom oznakom nazvan BMW 3/15, a tijekom 1930-ih BMW je proširio svoju ponudu na sportske automobile i druga luksuzna vozila. Sam BMW logo je prvi put predstavljen 1917. godine, a kružni oblik logotipa ostao je isti do danas.

image

Evolucija BMW-ovog loga (ilustracija)

BMW Blog

BMW je zadržao Rappov crni prsten, ali je dodao ukrasnu pločicu koja se odnosi na plavo-bijelu zastavu Slobodne Države Bavarske. Međutim, budući da je lokalni zakon o zaštitnim znakovima zabranjivao korištenje simbola suverenosti na komercijalnim logotipima, dizajn je odmah promijenjen kako bi bio u skladu s tim, ali su zadržane plava i bijela boja.

BMW je objasnio da u ranim danima nije bilo stvarne potrebe za simbolom, jer je njihov glavni posao bio usmjeren na proizvodnju i održavanje zrakoplovnih motora za njemačko ratno zrakoplovstvo. Dodalo se da je u njihovoj prvoj reklami nedostajao BMW simbol ili amblem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 01:21