MADE IN CROATIA

Kako nastaje dehidrirano voće bez kojeg ne možete zamisliti svoj savršen ljetni koktel?

Botanica
 Marko Miščević/Cropix

Kada počnu ljetne vrućine, iz godine u godinu zagrebački bar A Most Unusual Garden na Horvaćanskoj postaje mjesto koje mnogima predstavlja bijeg od užarenog betona, iako se zapravo nalazi nedaleko od uvijek prometnog Jadranskog mosta. Hladni i reski gin tonic, piće koje od samog početka obilježava ovo popularno okupljalište, stigao nam je na stol u širokoj čaši, u kojoj se nalazio i pravi razlog našeg dolaska. Ovaj zapravo jednostavni koktel posebnim je učinio komad sušene naranče koja je polako otpuštala svoj okus u tekućinu, kao i nekoliko pupoljaka ruže zaduženih za miris osvježavajućeg pića koje smo držali u ruci. Upravo je gin tonic, okosnica koncepta vlasnika Unusual Gardena Ivana Kneževića i Marija Piteše, potaknuo ove ugostitelje da postanu i poduzetnici. I to iz potrebe, jer su u svoje gin tonice željeli stavljati samo najkvalitetnije dodatke, a ubrzo su shvatili da ih u Hrvatskoj ne mogu tako lako naći te da ih uvoz malih količina zapravo jako puno košta.

image
Botanica
Marko Miščević/Cropix

- Pokušavali smo te začine nabavljati s raznih strana kako bismo gostima ponudili što kvalitetniji gin tonic u što više varijanti. Nakon što smo začine počeli kupovati za sebe, počeli su nas i drugi pitati za njih pa smo ih odlučili početi pakirati i ponuditi na tržištu - uvodi nas u priču Mario Piteša o tome kako je 2016. nastala Botanica, brend sušenih začina i dehidriranog voća i povrća koji svoju primjenu mogu pronaći ne samo u brojnim koktelima, nego i u desertima.

- Barmeni su prvi prepoznali kvalitetu naših proizvoda, a danas ih i puno dehidrira za svoje potrebe. Kroz razgovore s njima i praćenje trendova odabiremo novosti koje ćemo uvesti u ponudu, a i sami se trudimo postaviti trendove. Osluškujemo goste i pratimo kako ljudi reagiraju na nove okuse - nadovezao se ambasador brenda Enes Đapo koji im pomaže u promociji Botanice.

image
Botanica
Marko Miščević/Cropix

Nakon dva uspješna posjeta sajmu Bar Convent Berlin, na kojima su oduševili strance svojim dehidratima, Knežević i Piteša shvatili su da im je izvoz realna mogućnost i da kvalitetu njihov ih proiz voda prepoznaju i preko granica Hrvatske. Tako je krenulo ulaganje u novu web stranicu koja im se pokazala kao presudna za preživljavanje u vrijeme korone, novi proizvodni pogon koji će se nalaziti u Donjoj Zdenčini i omogućiti im još bolju kontrolu nad obradom, sušenjem, pakiranjem i slanjem njihovih proizvoda svima koji žele obogatiti svoju ponudu koktela, bilo da je riječ o barmenima pojedincima koji rado postaju i ambasadori njihova brenda poput Đape ili pak o kafićima i restoranima diljem Europe i svijeta. Pritom su se ozbiljno morali pozabaviti i ambalažom, koja nije samo lijepa, nego i funkcionalna. U ekološki proizvedenim posudama začini i dehidrati čuvaju se od vlage na jedinstven način.

image
Botanica
Marko Miščević/Cropix

Naime, zatvaranje cilindričnog pakiranja poklopcem postupno izvlači suvišni zrak iz posude i time sprečava nakupljanje vlage i održava kvalitetu na visokoj razini.

- Imali smo jako puno propuštenih prilika zbog plastike. Primjerice, Njemačka, Velika Britanija i Nizozemska ne žele uzimati proizvod koji može ići u neku drugu ambalažu, a ne u plastiku. Dugo smo radili na tome i uspjeli smo razviti koncept smart ambalaže koja sprečava dotok zraka. Proizvod je bolje zaštićen i od sunca koje napravi veliku štetu, začini se pare u plastici te se time narušava njihova kvaliteta - objašnjava Ivan Knežević i dodaje kako osim izvozu, uspjeh duguju i velikim igračima na domaćem tržištu: - S distribucijom nam pomaže G3 Spirits koji nas prati od samog početka i omogućio nam je ulaz u barove i restorane. Pritom nam i maloprodaja postaje sve važnija jer se naši začini koji dolaze u manjim pakiranjima sve više koriste u kućnim uvjetima. Vrutak je inače jedan od naših prvih partnera, a zatim su nas prepoznali i Kaufland, Konzum i Interspar… Cijenimo što su te velike kuće nama kao malom hrvatskom proizvođaču dale šansu. Naši se proizvodi mogu kupiti i u dućanima naše sestrinske firme Kofer - ističe.

image
Botanica
Marko Miščević/Cropix

Ružičasta i žuta perzijska ruža, cvijet hibiskusa, sušena naranča, limeta i gorka bergamot naranča, sušeni grejp, zvjezdasti anis, štapići cimeta, crveni papar, sušena cikla i kokos predstavljaju samo neke od dvadesetak i više proizvoda koje možete naručiti na njihovoj stranici Botanica.hr. - Najbolje nam idu dehidrati naranče, limuna i limete, a zatim perzijska ruža, hibiskus i papar, a većinu nabavljamo u inozemstvu. Inače u Hrvatskoj nema proizvođača koji će nam garantirati kvalitetu cijele godine. Ne biramo isključivo voće iz određene zemlje, nego tko u tom trenutku ima najbolju kvalitetu, bila to Španjolska, Maroko, Argentina ili Italija, gdje inače nabavljamo rijetke gorke bergamot naranče - ističe Piteša, a Knežević dodaje: - Kod dehidrata se radi o osjetljivom proizvodu koji treba biti dobro i kvalitetno napravljen i završen kako ne bi bio gnjecav. Bitno nam je vrijeme branja, razina šećera u voću prilikom branja, trenutak kada mi to sušimo u svom trenutnom pogonu u Botincu i pri kojoj temperaturi hladimo i ponovno sušimo voće. Svaki komad mora biti određene i ujednačene debljine kako u njemu ne bi ostala vlaga jer ona potiče kvarenje. Nju izvlačimo prvo sušenjem, a potom obradom zatvaramo pore voća. Tek onda ide pakiranje u ambalažu.

image
Botanica
Marko Miščević/Cropix

Korona ih nije smela u nastojanju da unaprijede svoje poslovanje, a već su primijetili promjene u ugostiteljskom sektoru: - Nakon korone puno barova i restorana nastavilo je naručivati, no sada su oprezniji sa svojim novcem i biraju pametnije te će sada kupiti ono što im je poznatije. Isto vrijedi i za samostalne kupce koji kupuju za doma - govori nam Knežević.

image
Botanica
Marko Miščević/Cropix

- Problem sa začinima u koktelima je što ih ljudi stavljaju previše. Nije nam u interesu da naš paket potrošite za tjedan dana nego da ga kvalitetno potrošite. Mi preporučujemo da kombinirate maksimalno dva začina jer se inače pomiješaju okusi, a to onda najčešće nije ni vizualno lijepo. Upravo zato u suradnji s brojnim barmenima želimo ljudima pokazati kako ih koristiti, a dehidrirana naranča koju mi proizvodimo i perzijska ruža su naša preporuka za početnike koji žele uživati u malo drugačijem gin tonicu - zaključuje Piteša.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 10:46