UČENJE UZ ZABAVU

Pjevanje, glazba i ples u djetetovom životu

Kakvom god igrom dijete bilo zaokupljeno ono najbolje i najlakše uči kroz aktivno sudjelovanje

Slobodna upotreba mašte u igri djeci donosi bolju usredotočenost, poboljšani razvoj jezika i nadahnuti pristup rješavanju problema.

Pjevanje

Bebini prvi pokušaji pjevanja su nastojanja da oponaša zvukove iz roditeljskih pjesama. Zato je važno da roditelji pjevaju. Glazba s radija ili CD-a nije isto i ne može nadomjestiti pjevanje majke i oca. Bebu od nekoliko mjeseci držite na koljenjima i ljuljuškajte i pocupkuje pokazujući na njezine ručice i stopala uz pratnju pjesme. Rimičke igre koje uključuju aktivnost, kao što je na primjer Taši taši tanana vrlo brzo će nadahnut bebu da i ona pokuša pljeskati rukama oponašajući vas.

Razdoblje simbolike vrijeme je ispunjeno pjesmama i kretnjama. Trogodišnjaci i četverogodišnjaci pjevaju uspavanke lutkama i plišanim igračkama, a u grupi vole pjevne igre poput Ide maca oko tebe. Sjednite nasuprot djeteta i izmjenjujte se u ulozi mace. Odglumite kako zastrašujete miša ispod stolice.

Stvaranje glazbe

Beba će svoju vlastitu glazbu stvarati tako što će tresti zvečku, a kasnije kuhačom lupati po prevrnutom loncu. Starije dijete može napuniti staklene posude vodom do različitih visina i napraviti „ksilofon“. Sačuvajte plastične posudice, neka ih dijete napuni suhim grahom ili pijeskom i napravi šuškalice. Uživat će u stvaranju različitih zvukova na ovim „glazbenim instrumentima“.

Ples i pokret

Bebe vole plesati u naručju roditelja, a čim uspiju stati na noge one plešu kad čuju glazbu. Rudolf Steiner razvio je umjetnost pokreta – euritmiju. Otkrio je da svaki zvuk može biti slikovito opisan pokretima tijela. To je izvrstan način da se djeca upoznaju s kretnjama i da prirodno i slobodno odgovore tijelom na ono što čuju. Steinerova ideja je da pokret izvire kao odgovor na sam zvuk, odsviran ili otpjevan, a ne kao odgovor na tumačenje onog što zvuk pokušava prenijeti. Tako, na primjer, euritmija povezuje zvuk i boju. Svoj osjećaj „ tamnih boja“ kao što su plava i ljubičasta koje zamišlja u glazbi dijete može tumačiti kretanjem ruku prema dolje i prstima zaokrenutim prema unutra. Ako dijete u glazbi osjeća boje svjetla i energije, kao što su crvena, žuta i narančasta ono ih može izraziti istežući ruke i prste u vis. Euritmijom se razvija tjelesna inteligencija.

www.cuvarkuca.hr

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. svibanj 2024 20:02