VIŠE NISMO SAMI

NASA: Na Saturnovu mjesecu gotovo sigurno ima života

NASA-ini znanstvenici pronašli su dokaz da na Titanu, jednog od najvećih Saturnovih mjeseca, postoji život.

Podaci koje je prikupila svemirska letjelica Cassini otkrili su složene kemijske sastave na površini Titana, što ukazuje na mogućnost da na planeti već žive primitivni izvanzemaljci.

Jedno je istraživanje pokazalo da se hidrogen koji putuje kroz planetovu atmosferu nestaje pri dodiru s površinom, što bi značilo da bi izvanzemaljci mogli ustvari disati.

- Mislimo da izvanzemaljci možda koriste vodik na Titanu, jednako kao što mi na Zemlji koristimo kisik - izjavio je astrobiolog Chris McKay, pri NASA-inom istraživačkom centru Ames u kalifornijskom Moffett Field, koji je vodio istraživanje.

Međutim, astronomi tvrde da je mjesec općenito prehladan da bi na površini bila čak i tekuća voda.

Profesor John Zarnecki s Otvorenog sveučilišta smatra kako bi za četiri milijarde godina, kad se Sunce pretvori u crvenog diva, Titan mogao biti raj.

Ipak, znanstvenici su upozorili da vjerojatno postoje i druga objašnjenja za nove dokaze.

Voda na Enceladusu?

NASA-ina sonda Cassini na Saturnu otkrila je već ranije tekuću vodu na Saturnovu malom mjesecu Enceladus.

Dokaz da postoji tekuća voda je natrijeva sol koja nastaje nakon kontakta vode sa stijenama. Budući da postoji tekuća voda, vrlo je vjerojatno da na Enceladusu postoji i život.

Osim vode za život su potrebni osnovni kemijski blokovi i energija, a na Enceladosu uz ta tri prema istraživanju NASA-e postoje još i složene organske molekule pa je vjerojatnost postojanja života na njemu vrlo velika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker