IMPRESIVNA SNIMKA

NASA objavila simulaciju jedne od najbolnijih smrti koja se može zamisliti: ‘Tijelo bi se rasteglo poput špageta‘

/Screenshot/YouTube

Smatra se da je biti uvučen u crnu rupu jedna od najbolnijih smrti koja se može zamisliti. Kao i svaki drugi objekt koji upadne u crnu rupu, i čovjek bi bio nasilno razvučen poput rezanaca u procesu koji astrofizičari nazivaju "špagetiranje". Nevjerojatna animacija NASA-e prikazuje što bi čovjek vidio u posljednjim trenucima da se nađe u takvoj situaciji, prenosi Daily Mail.

Snimka je nastala na NASA-inom superračunalu Discover u centru za klimatske simulacije u Greenbeltu.

- Ova nova vizualizacija prikazuje scenarij u kojem kamera promašuje horizont događaja i izbacuje se dalje. Krajnje odredište je supermasivna crna rupa s masom 4,3 milijuna većom od sunca, što je ekvivalentno crnoj rupi koja se nalazi u središtu Mliječnog puta, rekli su iz svemirske agencije.

Snimka započinje približavanjem "kamere" praznini, pojavljuje se narančasti akrecijski disk, odnosno vrući disk plina koji kruži oko crne rupe i njezin je glavni izvor svjetlosti. Akrecijski disk stvara materijal koji emitira energiju dok tone u crnu rupu, bilo da se radi o plinu, prašini ili materiji.

Također se može vidjeti tanja fotonska sfera, tanki prsten svjetlosti koji se formira bliže horizontu događaja crne rupe. Pojam horizont događaja, koji je slavno iznjedrio znanstveno-fantastični film katastrofe 1997. točka je kojoj ništa, čak ni svjetlost ne može pobjeći.

Horizont događaja simulirane crne rupe proteže se oko 25 milijuna kilometara, odnosno oko 17 posto udaljenosti od Zemlje do Sunca. Nakon objave snimke, korisnici su snimku opisali kao impresivnu i prekrasnu.

Prema NASA-i, snimka u prvom licu koju pruža hipotetska kamera znatno je ubrzana te uspijeva doseći 60 posto brzine svjetlosti. Snimka prikazuje ono što bi astronaut vidio kad bi mogao doći do crne rupe, što je u ovom trenutku nemoguće. Xavier Calmet, profesor fizike na Sveučilištu u Sussexu, rekao je da bi gravitacijska sila crne rupe postala toliko jaka da bi doživio ‘špagetizaciju‘.

- Tijelo bi se rasteglo na oblik sličan tjestenini sve dok ga gravitacijska sila ne bi raskomadala, rekao je Calmet.

Dodaje kako iskustvo sigurno ne bi bilo ugodno, no s druge strane bi se prilično brzo dogodilo pa bol ne bi dugo trajala. Dr. David L. Clements, viši predavač na odjelu fizike Imperial Collegea u Londonu, rekao je kako su šanse da Zemlju ikad proguta crna rupa skoro pa ravne nuli.

- Činjenica da smo još uvijek ovdje pokazuje da se ovo nije dogodilo tijekom cijele povijesti Zemlje. Dakle, šanse su manje od jednom u 4,5 milijardi godina, a vjerojatno i mnogo manje, zaključio je Clements.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker