BOLJI OD UVOZA

Kvalitetni domaći proizvodi najvrjedniji su hrvatski brend


Sponzorirani članak
06.12.2017.08:35
Kvalitetni domaći proizvodi najvrjedniji su hrvatski brend
Cropix/arhiva

sažeto

Hrvati u velikom postotku prednost daju našim proizvodima, a naročito sa znakovima "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko"


Sponzorirani članak
06.12.2017.08:35

Kvalitetni domaći proizvodi zasigurno su jedan od najvrijednijih hrvatskih brendova, a u očima javnosti stavljeni u drugi plan pored priča o našim lijepim plažama, kristalno čistom moru, nacionalnim parkovima i kulturnim znamenitostima.

Hrana i nacionalni specijaliteti određuju poimanje o određenoj državi, predstavljaju njezin simbol i neraskidivu vezu između kulinarske i proizvođačke tradicije.

Dostupne statistike istraživanja, koje je prije nekoliko godina provela jedna renomirana turistička agencija, kazuju kako svaki peti turist posjeti Italiju zbog njezine kulinarske tradicije - tjestenine i pizze, Englesku zbog poznatog breakfasta, Njemačku zbog piva i sl.

U Hrvatskoj su takve vrijednosti slabo prepoznate, a potencijal gotovo neiskorišten. U smislu promocije hrvatskog turizma naši autohtoni proizvodi i specijaliteti najčešće ne pronalaze svoje mjesto, a zapravo ne postoji turist koji je posjetio Hrvatsku i nije pohvalio našu hranu.

Kako znati što je doista kvalitetno i domaće?

Da bismo turistima mogli ponuditi kvalitetan domaći proizvod, prije svega ih i sami moramo moći lako prepoznati. U tom smislu možemo se osloniti na znakove kvalitete HGK ("Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko"), jer se radi o obilježavanju domaćih proizvoda koji se ističu svojom kvalitetom. Još 1997. godine samo šest hrvatskih proizvoda nosilo je ove znakove, dok ih je danas čak 215.

Ako ste se ikad u trenutku obavljanja kupovine zapitali što znače navedeni znakovi, evo objašnjenja.

Proizvođačima dodijeljeni znakovi znače svojevrsnu nagradu za dugogodišnje uloženo znanje, iskustvo i trud u njihovu kreiranju, održavanju kontinuiteta u kvaliteti i njezinom unapređivanju, te jačanju  prepoznatljivosti proizvoda i usluga na domaćem i inozemnom tržištu. Osim priznanja proizvođaču, znakovi su ujedno i jamstvo potrošaču da je riječ o proizvodima koji zadovoljavaju najviše zahtjeve kvalitete te predstavljaju sam vrh svjetske ponude.

Znak Hrvatska kvaliteta nose proizvodi Republike Hrvatske, koji udovoljavaju višoj razini kvalitete od one koja je utvrđena zakonodavnim okvirom i normativnim kriterijima za vrstu i kategoriju proizvoda.

Prepoznat ćete ga na policama trgovina po ovom logu:

HGK

Znak Izvorno hrvatsko nose visokokvalitetni proizvodi Republike Hrvatske, koji su nastali kao rezultat razvojno istraživačkog rada, invencije, inovacije ili dugogodišnje tradicije. U tom smislu se, zapravo, afirmiraju stvaralačke ideje u proizvodnji novog, kreativnog proizvoda na tržištu.

Prepoznat ćete ga na policama trgovina po ovom logu:

HGK

Ukratko, znakovi potiču stvaranje kvalitetnih hrvatskih proizvoda, omogućuju im lakši proboj na strana tržišta te ulijevaju povjerenje potrošačima. Proizvodi, nosioci ovih prestižnih znakova, pridonose stvaranju hrvatskog identiteta i najbolji su promotor hrvatske države u svijetu.

Istraživanje dokazalo kako Hrvati vole autohtone proizvode

Međutim čini se kako Hrvati u velikom postotku prednost daju hrvatskim proizvodima, a naročito sa znakovima "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko".

To pokazuje i istraživanje HGK provedeno u četiri najveća hrvatska grada – Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku.

Na anketna pitanja odgovorilo je 1000 ispitanika, od toga 700 u Zagrebu, 100 u Splitu, 100 u Rijeci i 100 u Osijeku.

Istraživanje je pokazalo da 92% ispitanika upoznato sa znakovima "Hrvatska kvaliteta" i "Izvorno hrvatsko" i smatra da su proizvodi i usluge označeni znakovima kvalitete HGK kvalitetniji od uvoznih, a 85% ispitanika preporučuju kupnju proizvoda i korištenje usluga označenim znakovima "Hrvatske kvalitete" i "Izvorno hrvatsko".

Iz ankete je vidljivo da 60% ispitanika uočava znakove Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko na proizvodima i uslugama te je 63% iskazalo da daju prednosti proizvodima i usluga koji su označeni znakovima kvalitete u odnosu na ostale proizvode i usluge, dok 30% ispitanika ih kupuje zato jer imaju više povjerenja u proizvode i usluge označene znakovima, a 28% jer su kvalitetniji od ostalih proizvoda i usluga na tržištu, dok 57 % stanovnika RH smatra da su takvi proizvodi skuplji od uvoznih. Zatim 80% ispitanika obraća pozornost prilikom kupovine na podrijetlo proizvoda, dok je 40% ispitanika reklo kako im je važna kvaliteta pri kupnji ili korištenju usluga na hrvatskom tržištu.

Hrvatska

istraživanje

HGK

Hrvatska kvaliteta

Izvorno hrvatsko

proizvodi

brendiranje

Podijeli članak