'dali najpovoljniju ponudu'

Pelješki most će graditi Kinezi; Plenković: Nije bilo nikakvih pritisaka oko toga


Ružica Matić
12.01.2018.17:15
Pelješki most će graditi Kinezi; Plenković: Nije bilo nikakvih pritisaka oko toga
Duje Klaric / CROPIX

sažeto

Ponuda je ocjenjena kao ekonomski najpovoljnija, a iznosi 2.081.608.270,72 kn


Ružica Matić
12.01.2018.17:15

Kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation izvodit će prvu fazu izgradnje Pelješkog mosta s pristupnim cestama, priopćile su Hrvatske ceste.  

"Za sklapanje ugovora o javnoj nabavi, od pristigle tri ponude, odabrana je ona od Zajednice ponuditelja: China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. i CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd.

Ponuda je ocjenjena prema kriterijima kao ekonomski najpovoljnija ponuda, a iznosi 2.081.608.270,72 kn (bez PDV-a) s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci", stoji u priopćenju objavljenom na službenoj stranici Hrvatskih cesta.

Premijer Andrej Plenković izjavio je kako nije bilo nikakvog pritiska na Hrvatsku zbog odabira kineskog konzorcija, te kako će izgradnja Pelješkog mosta doprinijeti ravnomjernijem regionalnom razvoju zemlje.

Tijekom posjeta Solinu novinari su pitali premijera je li bilo pritisaka, s obzirom da prvi put jedna kineska tvrtka gradi u nekoj zemlji EU. Plenković je odgovorio: "Ne, apsolutno ne", javlja Hina.

Istaknuo je da je natječaj za gradnju Pelješkog mosta bio proveden transparentno i u skladu s pravilima u dva kruga, i to po pravilima i europske javne nabave i hrvatskim propisima.

Projekt od strateškog značaja

Za gradnju prve faze Pelješkog mosta Hrvatske su ceste dobile tri ponude - kineskog konzorcija, potom talijanskog Astaldija i turske tvrtke IC Ictas te ponuda njemačkog Strabaga. 

Od mogućih osam ponuditelja koji su prošli prvu pretkvalifikacijsku fazu, tri su navedena ponuditelja predali svoje ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija je vrijednost zajedno sa pristupnim cestama procijenjena na 1,8 milijardi kuna, piše Hina.

Zajednička ponuda Astaldija i turske tvrtke iznosila je 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om, a Stragabova 2,62 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om.

Kineski konzorcij "China Road and Bridge Corporation" dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a odnosno 2,6 milijardi s PDV-om.

Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om,  vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura. 

Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci, a most će imati četiri prometna traka.

Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.

Pelješki most

kineski konzocij

Podijeli članak