POPULARNA PLATFORMA

Imaju niske cijene, popularni su i u Hrvatskoj: ‘Za sve koji vjeruju da dobra odjeća treba imati dug život‘

Platforma za prodaju i kupnju rabljene odjeće odnedavno je dostupna i u Hrvatskoj

Vinted (ilustracija)

 Adrien Nowak/Hans Lucas Via Afp

Kada se 2008. godine Milda selila, suočila se s izazovom dobro poznatim svakome tko je sve svoje stvari morao prenijeti na novu lokaciju - odjeće je bilo toliko da sve nije mogla ponijeti sa sobom, a bila je svjesna da većinu već dugo nije ni izvukla iz ormara. U pomoć joj je pritekao partner Justas koji je dizajnirao web-mjesto putem kojeg svoju odjeću može podijeliti s prijateljima. Uskoro je broj korisnika platforme počeo rasti pa je i službeno nastao Vinted. Startup koji se 16 godina kasnije može pohvaliti titulom vodećeg europskom igrača na tržištu održive mode.

Prošla je godina bila posebno uspješna za ovu litvansku digitalnu platformu koja spaja one koje žele prodati rabljene predmete s zainteresiranim kupcima. Prodaja se povećala za 61 posto pa je iznosila na 596 milijuna eura, a u samo godinu dana došli su od gubitka od 20 milijuna eura do 18 milijuna eura dobiti. U Ujedinjenom Kraljevstvu su “dio kolača” uzeli su i popularnom eBayu koji je ranije dominirao na tržištu rabljene odjeće.

“Moda iz druge ruke je još uvijek relativno nerazvijeno tržište i samo mali udio ukupne mode. Naš učinak u 2023. nije bio samo dokaz da možemo ostvariti snažan rast, već i da smo na čelu tržišta s ogromnim potencijalom,” rekao je Thomas Plantenga, izvršni direktor Vinteda.

Kriza troškova života, u kombinaciji s povećanom sviješću o utjecaju mode na okoliš koji su i influenceri problematizirali na društvenim mrežama, pomogla je ojačati trend kupnje rabljene odjeće.Takav se pristup ujedno doživljava kao opreka brzoj modi, koja se bazira na jeftinim proizvodima koji će se ionako brzo zamijeniti, koji se ne prestaju suočavati s kritikama.

“Vinted je otvoren za sve koji vjeruju da dobra odjeća treba imati dug život”, poručuju na svojoj stranici.

Digitalna platforma prisutna je u zemljama diljem Europe i u SAD-u, a odnedavno je dostupna i u Hrvatskoj.

“Prodajte ono što ne nosite ili krenite u lov na rijetke komade – nikada dosad nije bilo lakše istražiti svijet ‘pre-loved‘ artikala putem interneta. Naša rastuća zajednica s više od 75 milijuna članova, u misiji je da artikle iz druge ruke pretvori u prvi izbor”, poručuju na svojoj stranici.

Trenutno je za Hrvatsku dostupno samo slanje unutar zemlje i iz Poljske. Pri završetku kupnje, kupac bira želi li prijevoznika BoxNow ili Hrvatsku poštu. Hrvatskim korisnicima, kao poklon dobrodošlice, nude dodatnu pogodnost.

“Kako bismo započeli na pravi način, darujemo vam besplatnu dostavu s objema prijevoznicima za manje, srednje i veće pakete. Šaljite besplatno svoje artikle između Hrvatske i Poljske do 31. svibnja”, stoji na stranici.

Maloprodajna analitičarka Natalie Berg za BBC je objasnila da su posljednjih godina platforme poput Vinteda uložile milijune u povećanje broja zaposlenih i dohvaćanje što više korisnika jer su željeli iskoristiti popularnost održive mode.

"Čini se da se to kockanje isplatilo Vintedu. Zbog niskih cijena i politike da prodavači ne plaćaju naknade za korištenje platforme, morat će osmisliti poslovni model koji omogućuje alternativne izvore prihoda poput oglašavanja”, upozorava Berg.

Krajem prošle godine Vinted je od BNP Paribas i ING banke osigurao revolving kredit u iznosu od 50 milijuna eura za buduća ulaganja ili planove proširenja, uključujući preuzimanja. Od Litavske središnje banke su dobili licencu za elektronički novac koja joj je omogućila da klijentima nudi usluge plaćanja, kao i usluge provjere autentičnosti predmeta visoke vrijednosti koji se prodaju na platformi.

"Pred nama su mnoge prilike, tako da ćemo nastaviti balansirati između profitabilnosti i mogućnosti ulaganja kako bismo ubrzali svoju misiju", rekao je Plantenga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 22:55