'Kuća od karata' iz sezone u sezonu prikazuje beskrupuloznost političke elite

Dolores Drvodelić
12.09.2017.19:10
Profimedia

Frank i Claire Underwood i dalje su u Bijeloj kući, no u svakom trenutku mogu izgubiti i završiti iza rešetaka

Dolores Drvodelić
12.09.2017.19:10

Netflixova perjanica, od njegova proboja na tržište same produkcije serija, je definitivno serija Kuća od karata. Iako je Netflixova verzija zapravo remake BBC-jeve serije iz 1990. godine, koja je temeljena na romanu bivšeg šefa kabineta konzervativaca u Ujedinjenom Kraljevstvu 1980-ih godina, Michaela Dobbsa, američka se verzija razvila u nešto puno više od toga. Malo tko nije čuo za beskrupuloznog političara Francisa Underwooda i njegovu suprugu Claire i sa zanimanjem pratio njihov uspon, stagnaciju i neprestane prijetnje njihovom centru moći.

U prvoj sezoni upoznajemo Francisa koji "skraćuje muke" psu kojeg je udario auto, obraćajući se pritom ravno u kameru gledateljima, objašnjavajući im, ukratko, u koju skupinu ljudi on pripada. Obraćanje u kameru postalo je obilježje serije, koje se poprilično izgubilo do posljednje sezone. Međutim, nije se izgubila Francisova sklonost pragmatizmu, čak i pod cijenu nečije smrti.

Da, Frank je političar koji ne preza ni pred čime kako bi ostvario svoj ultimativni cilj - postati glavom Bijele kuće, uz bezuvjetnu podršku svoje supruge Claire (dok je ne naljuti). Do pete sezone, ako niste gledali (*spoiler alert*), Underwoodi postaju predsjednički par na vrhu SAD-a, no ne bez puno zapreka putem. U posljednjoj sezoni trude se tamo nekako i ostati.

Uz povremenu manjkavost u samoj radnji i smislu svega toga što rade uopće (osjeti se čisto odugovlačenje i kompliciranje radi materijala za iduće sezone), dijalozi koje pritom izgovaraju vrhunski glumci glavni su adut serije. Kevin Spacey toliko se uživio u ulogu dijaboličnog političara, da se čini kako je Francis po gestama i ponašanjima postao uistinu dio njega (nadamo se ne i zloćom). Robin Wright vraća mu na ekranu istom mjerom, izmjenjujući neprestano nevjerojatnu nježnost i predatorsku snagu. Robin je za ulogu Claire osvojila Zlatni globus 2014. godine, a Kevin Spacey istu je nagradu osvojio 2015. godine. Oboje su bivali nominirani i za Emmyje proteklih godina.

Iako sve sezone serije nisu jednako dobre, a neki ključni sporedni likovi u njoj se niti ne pojavljuju (poput Remyja Dantona, kojeg glumi oskarovac Mahershala Ali), peta sezona uspjela je biti "dovoljno dobra", kako bi osvojila nominaciju za Emmyja. Šanse da Kuća od karata vrati Netflixu kipić najbolje drame na Emmyjima su vrlo male, točnije, 80:1. Rijetko se na Emmyjima događaju velika iznenađenja i preokreti, a kako Kuća od karata po svim računicama kotira zadnja, ova perjanica može biti zadovoljna i pukom nominacijom. Iako smo sigurni u to da bi Frank i Claire pronašli način na koji bi sve nagrade završile u njihovim rukama.

Emmy

Emmys

Emmy nominacije