Serija koja prikazuje život kraljice Elizabete II. stajala je 100 milijuna dolara

Dolores Drvodelić
11.09.2017.09:40
Profimedia

Britanci su silno zadovoljni Netflixovom serijom, no britanska kraljevska obitelj nije komentirala niti ovaj uradak o njihovim životima

Dolores Drvodelić
11.09.2017.09:40

Britanska glumica Claire Foy impresionirala je i publiku i kritiku ulogom u seriji Kruna (The Crown). Za svoju je glumu u toj seriji ove godine nagrađena Zlatnim globusom, a isti joj se dobitak smiješi i na 69. nagradama Emmy. Claire glumi britansku kraljicu Elizabetu II., od trenutka u kojem nasljeđuje svog oca, kralja Georgea VI. na britanskom tronu. Serija započinje potresnom scenom u kojoj kralj iskašljava krv iz pluća, a odličan je nagovještaj ozbiljnosti situacije koja je zatekla mladu Elizabetu u poslijeratnoj Europi.

U seriji se dramatiziraju odnosi koje je Elizabeta imala sa svojim suprugom princom Phillipom, kojemu nije odmah 'sjela' nova uloga njegove supruge, a poznavatelji kraljevskih tračeva tvrde kako u tome leži mnogo istine. Tvorac serije, Peter Morgan također je nominiran za Emmyja, a nada se da će serija ponoviti uspjeh s Globusa s početka godine. Peterov je prikaz kraljevske obitelji u pedesetim godinama prošloga stoljeća, slažu se kritičari, vrlo intiman i povijesno točan, iako ga kraljevska obitelj, po svom običaju, nije željela komentirati.

Morgan je, inače, napisao i Posljednjeg škotskog kralja, Kraljicu, Frost/Nixon, kao i manjkav hit Dvije sestre za kralja. Očiti zaljubljenik u sve kraljevsko, Morgan, bio je dovoljan jamac Netflixu da u seriju uloži dosad rekordan iznos za jednu seriju - čak sto milijuna funti. Morgan i njegov istraživački tim za potrebe snimanja iscrpli su sve informacije do kojih su uspjeli doći, kako bi stvorili što vjerodostojniji prikaz novookrunjene kraljice i njezinih, posebno za to vrijeme, teških zadaća.

Ono što se seriji zamjera je nedostatak neizvjesnosti i jako sidrište u kontekst, koje ne dopušta nikakve zaključke, od onih koji su jasno prikazani. Također, radnja je, po nekima, prespora, ali je taj problem nadoknađen odličnom glumačkom izvedbom Foy. Iako se Matt Smith dobro nosi s ulogom vojvode od Edinburgha, Foy na ekranu najbolje parira jedva prepoznatljivi John Lithgow, u ulozi velike političke figure Winstona Churchilla. Lithgow je za najbolju sporednu ulogu zaradio nominaciju na Zlatnim globusima.

Nova sezona kreće u prosincu, a dotad vrijedi vidjeti hoće Foy, Lithgow, Morgan i ostali zaslužni za Krunu potvrditi svoje nominacije na predstojećim nagradama Emmy.

serija

Emmy