Westworld prikazuje budućnost koja bi se ljudskoj vrsti mogla dogoditi

Dolores Drvodelić
10.09.2017.10:30
Profimedia

Serija Stari Divlji Zapad pokazuje budućnost koja nas možda čeka. Ili barem našu djecu

Dolores Drvodelić
10.09.2017.10:30

Jedna od najvažnijih i najiščekivanijih serija prošle sezone bila je Stari Divlji Zapad (Westworld). Kako je serija nastala prema istoimenom filmu iz 1973. godine, po scenariju i pod redateljskom palicom Michaela Crichtona, publika i kritika strahovali su kako će njegovo pretvaranje u seriju biti ravno katastrofi. I da, neki se slažu s tim da je serija mučno odugovlačenje, koje će se nastaviti i u drugoj sezoni, dok se drugi dio potpuno uživio u svijet robota s Divljeg Zapada.

Bilo kako bilo, Westworld je nominiran za čak 22 nagrade Emmy, od kojih su i nominacija u kategoriji najbolje dramske serije, najbolje glavne i sporedne uloge u dramskim serijama, ali i najbolje pisanje (finale serije). Ako niste gledali seriju, teško da možete znati o kakvim prokletim robotima s Divljeg Zapada govorim, pa dopustite da pojasnimo. Dolores Abernathy, koju glumi Evan Rachel Wood, robot je koji se nalazi u zabavnom tematskom parku. Tematski je - jer je uređen poput Divljeg Zapada, zabavan je - jer u njemu možete što god poželite. Roboti koji su ondje postavljeni, postavljeni su u potpunosti za vaše zadovoljstvo, baš kao i Dolores. U zabavni park stižu oni koji si to mogu priuštiti, a sve što ondje požele napraviti, može utjecati na cijenu paketa. No, nije to bitno. Bitno je to da oni plaćaju upražnjavanje svojih najvećih želja, najljepših snova i najizvrnutijih ideja iz mračnih kutaka podsvijesti.

Tako se oni koji dolaze u park ondje opijaju do nesvjestice, mogu spolno općiti s bilo kojim robotom, a mogu ih i ubijati. Tvorac zabavnog parka, koji i dalje neprestano izmišlja nove razine parka, je dr. Robert Ford (Anthony Hopkins), koji je zajedno s tajnovito nestalim kolegom stvorio sve, još od prvog robota. Roboti pokazuju i uzvraćaju osjećaje, a nesvjesni su svijeta u kojem se nalaze, pa se tako ne mogu sjećati ni neprestanih reprogramiranja i popravaka koje ondje prolaze, pod vodstvom Bernarda Lowea (Jeffrey Wright), koji stoji iza održavanja svih stotina primjeraka te umjetne vrste. No park je pun problema, od njegova vodstva do pojedinih robota. Sve kreće po zlu kad se dvoje njih počinju prisjećati "života" prije reprogramiranja, a u sve su uključeni i posjetitelji parka.

Najveća je zanimljivost serije način na koji je prikazana ljudska surovost s jedne, a umjetno napravljena osjećajnost robota s druge strane. Atmosfera serije poprililno je mračna, a obavijenost velom tajni gotovo da se može i napipati. Vrhunski glumci, od kojih mnogi po prvi put glume u seriji, istaknuli su se svojim ulogama, no kritičari zamjeraju razvučenost radnje, koja je u nekim dijelovima naprosto dosadna. Osim toga, veliki obrat koji su gledatelji s nestrpljenjem čekali, kao da nema razloga biti nastavljen u drugu sezonu. Kažu neki: "Priča je ispričana, čemu nastavak, koji bi mogao upropastiti sve?"

Inače, producenti serije su J. J. Abrams i Lisa Joy, a od značajnijih glumačkih imena tu su Thandie Newton, James Marsden, Ed Harris, Sidse Babett Knudsen i drugi.

Treću nedjelju ovog rujna (17.) vidjet ćemo koliko će od svojih brojnih nominacija uspjeti potvrditi Westworld na 69. nagradama Emmy.

serija