Video: Sve traženija diploma

Danas je jako teško odabrati pravi studij, no digitalni marketing uvijek je dobar odabir


100posto
13.09.2017.13:15
Danas je jako teško odabrati pravi studij, no digitalni marketing uvijek je dobar odabir

sažeto

Digitalni marketing izuzetno je kreativno i dinamično područje i zato studente potičemo na kontinuirano učenje i nakon diplome


100posto
13.09.2017.13:15

Na studiju digitalnog marketinga Visokog učilišta Algebra studenti i dalje stječu sva neophodna znanja iz područja ekonomije i marketinga, ali nadograđena digitalnim vještinama koje su u svijetu marketinga ključan preduvjet za uspješno bavljenje ovim poslom. Marketinške tvrtke i odjeli u Hrvatskoj i dalje kažu kako ne mogu pronaći dovoljno stručnjaka za digitalni marketing, što je povod našem razgovoru s Vanjom Šebekom s Visokog učilišta Algebra, voditeljem prvog studija digitalnog marketinga u široj regiji i certificiranim Google trenerom.

Vještine iz kojih područja su potrebne kako bi se netko mogao uspješno baviti digitalnim marketingom i kako se postiže interdisciplinarnost na studiju?

- Marketing, prirodno, kroz svoju povijest prati korisnike te se tako u posljednja dva desetljeća zajedno s korisnicima preselio na Internet, na digitalne platforme. Otud i naziv digitalni marketing. U javnosti digitalni marketing ima isti problem s percepcijom kao i tradicionalni marketing: vrlo često se termin pogrešno koristi kao zamjena za pojam oglašavanje. Međutim, kako i marketing, tako i digitalni marketing obuhvaća puno više od samog oglašavanja! Kako bi se studenti pripremili za posao u području marketinga u 21. stoljeću, i dalje moraju imati sva ekonomska znanja kao i prije. Nevidljiva ruka Adama Smitha još uvijek pokreće svijet! No, ekonomska i marketinška znanja nadograđujemo s različitim vještinama kako bi studenti bili što spremniji za izazove u karijeri: od psihologije kako bi razumjeli proces odlučivanja i ponašanje korisnika, potom alata koji im služe u oglašavanju i vizualnoj komunikaciji, pa do storytellinga i kreativnog izražavanja kako bi mogli sudjelovati u izradi kreativnih komunikacijskih rješenja. Također moraju poznavati i osnove internetskih tehnologija kako bi dio poslovnih procesa u timu mogli odraditi sami, a kasnije će na diplomskom studiju stjecati strateška znanja, naučit će upravljati velikim količinama podataka te će kroz „design thinking“ pristup unaprijediti kreativno, kritičko razmišljanje.

Mogu li se vještine koje netko razvije na studiju digitalnog marketinga biti primjenjive i u 'klasičnom' marketingu, mogu li se oni danas uopće odvojiti i koje komparativne prednosti ima osoba koja je stekla vještine u digitalnom marketingu naspram one u 'klasičnom'?

- Jednako kao što je električni automobil i dalje automobil, tako je i digitalni marketing i dalje marketing. Možemo reći da je on u sve većem dijelu „self driving“ automobil, pod uvjetom da govorimo o segmentu oglašavanja. Ostalo je prilično slično. Marketing obuhvaća manje više sve segmente poslovanja: od kreiranja proizvoda i inovacije, do kreiranja tržišta, formiranja cijena do komunikacijske uloge plasiranja proizvoda ili usluge. Također, marketinški odjel trebao bi biti pokretač promjena i unutar same organizacije, što, nažalost, još uvijek nije implementirano u dosta organizacija. Digitalni marketing obuhvaća sve to, ali u digitalno doba koje nameće potrebe da studenti razumiju i proces digitalne transformacije i tehnologije koje mijenjaju svijet, od interneta stvari (Internet of Things) do umjetne inteligencije.

Algebra

Kada se govori o kreativnosti rada u digitalnom marketingu, o čemu se tu priča? Na koji način i u kojim segmentima osobe mogu izraziti svoju kreativnost i koliko je ona bitna u tom poslu?

- Oglašavanje je najčešće segment marketinga koji je prepoznat kao kreativni dio. I zbilja je tako! Kako biste kreirali proizvod ili uslugu koju korisnici zaista trebaju, trebate biti jako kreativni i stvarno razumjeti potrebu. Henry Ford je baš zato i davno skrenuo pažnju na to: „Da sam pitao ljude što trebaju, zapravo bi mi rekli da trebaju bržeg konja.“Danas je prag ulaza na tržište užasno nizak i nerijetko susrećemo priče o mladim uspješnim srednjoškolcima koji su već uspješno zakoračili u poslovne vode. Percepcija je da za kreativnost trebaju posebni podražaji iz okoline, što naravno pomaže, ali zapravo kreativnost zahtjeva puno rada, znanja, znatiželje i upornosti. Studente pokušavamo usmjeriti u tom smjeru, da razviju znatiželju jer kreativan se može biti u bilo kojem poslu, no marketing možda pruža više prilika za kreativnost od nekih drugih područja.

Koji su glavni izazovi koje danas postoje u svijetu marketinga i koliko je baš razvoj digitalnih metoda marketinga i digitalnih alata omogućio da se iskoriste te prilike?

- Marketing prolazi iste promjene kao i cijeli svijet: sve je postalo dostupnije i jeftinije, od proizvoda i usluga, istraživanja tržišta i ponašanja potrošača do komunikacije i medija. S tim se bori i marketing. Veliki je šum u kanalu – potrošačima je sve nadohvat ruke i ne morate više 6 mjeseci štedjeti da biste si priuštili brijaći aparat. Ako govorimo samo o oglašavanju tada je digitalni dio omogućio jeftinije oglašavanje, efikasnije slanje poruke ciljanoj publici, donošenje odluka u stvarnom vremenu i najbolje od svega – mjerljivost. Konačno oglašivači znaju na što troše novac.

Što biste preporučili onima koji sada razmišljaju o odabiru karijere u marketingu, pa žele i upisati odgovarajući studij? Kakve su kasnije mogućnosti zapošljavanja i razvoja karijere?

- Tržište je gladno za stručnjacima posebno na području digitalnog oglašavanja. Velike agencije u procesu su formiranja digitalnih timova ili su ih već formirale, velike korporacije u svojim timovima zapošljavaju stručnjake iz ovog područja te je veliki broj digitalnih agencija koje ne mogu pronaći dovoljno stručnjaka. Velika većina naše prve generacije studenata već je zaposlena na drugoj godini preddiplomskog studija ili freelancaju. Kroz projekte na kolegijima druge godine već stupaju u kontakt s gospodarstvom i nakon što završe upravljanje kampanjama na kolegiju, nerijetko nastave voditi kampanje za klijenta.

Prije pet godina ovakva se struka, stručnjaci za digitalni marketing, tek postupno formirala, a prije deset gotovo da ju još nitko nije niti mogao predvidjeti. Na što pojedinci koji se odluče za studij - i karijeru - u digitalnom marketingu moraju biti spremni vide li se dugoročno u marketingu?

- Danas se sve jako brzo mijenja. Tako i sam posao, pa svatko tko se odluči na karijeru koja je povezana s bilo kojim dijelom marketinga i tehnologije mora biti svjestan da takva karijera ne dopušta da staneš s razvojem i učenjem. Također, sva znanja koja imaš, pomažu i možeš ih iskoristiti, bilo da voliš pisati, raditi s ljudima, istraživati, računati, crtati, svirati, programirati… Sve to postane dio posla kojim se baviš i tim znanjima stvaraš nešto novo.

Algebra

Koliko se vaš studij razlikuje, i po čemu, od "klasičnog" studija marketinga?

Na studiju Digitalnog marketinga formirali smo kolegije koji omogućuju strukturirano stjecanje znanja potrebnih na tržištu rada. Imamo puno kolegija koje prije 10 godina niste mogli ni zamisliti. Preddiplomski studij koncipiran je tako da student nakon promocije može sjesti i početi raditi, što se pokazalo već sada, a još nije završila ni prva generacija. To je u principu najveća odlika svega što radimo na Visokom učilištu Algebra. Gotovo nevjerojatno zvuči podatak kako se 92% studenata zaposli u roku od 6 mjeseci nakon što završe studij. Diplomski studij omogućuje studentima da počnu strateški razmišljati i nadograđuje njihova temeljna i praktična znanja i student koji upisuju diplomski studij već imaju radno iskustvo. Također, svake godine uvodimo neke novitete: od teoretskih znanja sve do alata i vještina koje student moraju svladati, a na to nam ukažu istraživanja koja redovito provodimo s poslodavcima. Aktivna suradnja s gospodarstvom i najznačajnijim hrvatskim tvrtkama – uključujući i one u sektoru marketinga – omogućava nam da "proizvodimo" stručnjake za digitalni marketing koji će svoj posao raditi uistinu kvalitetno.

studij

Visoko učilište Algebra

digitalni marketing

Vanja Šebek