Madin Prljavi ples na Rabu

Danas ne možeš doživjeti ni ljetnu avanturu na moru ako nemaš 300 eura po danu. Omogućite nam jeftine hotele s tri zvjezdice da i mi, ne bogate cure, nađemo dečke

12.08.2019.11:00

sažeto

Mada Peršić ovog tjedna sjeća se svojih tinejdžerskih dana na Rabu i uspoređuje ih s navikama današnjih turista

12.08.2019.11:00

Sjećate li se filma "Prljavi ples"? Baby dođe s roditeljima u odmaralište, upozna Patricka Swayzea, zaljube se i na koncu otplešu ples s poznatim spektakularnim naskokom kojeg su u vodi dugo vježbali. U međuvremenu Patrick izgovori onu poznatu: "Nobody puts Baby in the corner!" i pobijede neke spletke i malograđanštinu po putu.

Taj film podsjeća me jako na moja tinejdžerska ljeta na otoku Rabu. Možda nije bilo slatkih instruktora plesa, ali bilo je jako slatkih domaćih dečkiju, konobara i turista iz raznih zemalja. Moji Patricki zvali su se Dino, Vlado, Juergen, Štef, Matthias, Karsten, Simone. Imala sam tremu pred njima, htjela sam ih sresti, uređivala sam se za njih.

Zabava se uglavnom sastojala od odlazaka na neku od brojnih tzv. socijalističkih terasa, gdje bi peteročlani bendovi svirali živu muziku, a najpopularnije pjesme bile su "Od mora do mora, kraj brodskog motora", "Paloma blanca" i "Nije kriva srdela što je riba plava - već od vina rumena Tebe boli glava".

Privatni album

Na tim terasama bile bi organizirane razne igre za djecu i odrasle, a nagrade su bile vrijedne - boca vina, izlet ili vikend u hotelu. Birali su se mister i miss terase. Yours truly se prijavila i izgubila. Sjećam se da smo za talent točku sve originalno plesale Macarenu. Povlačilo bi se pokatkad i uže preko bazena. Skupljali bi se predmeti određene boje na terasi: bijeli tim bijele, a plavi tim plave. Koji tim skupi više - pobjeđuje!

Na karaokama smo pjevali Mišu Kovača. Plesalo se amaterski srčano natjecateljski tango, kankan i labuđe jezero. Kao dijete bila sam prvak igre dan - noć. Svaki put bih osvojila kolu, jer sam već znala sve trikove. A moja Majka se i dan danas hvali osvojenim trećim mjestom koje je u nekom terasnom natjecanju parova osigurala izvrsno izvedenim kankanom sa svojim partnerom, do tada nepoznatim Nijemcem.

Uopće nije bilo bitno što se do te večeri nisu poznavali i što moja Majka govori neki jako broken Deutsch i što nisu par u stvarnom životu i što je na terasi bio i moj Tata. Stvari su bile jednostavne - Mami se natjecalo, a Tata je introvert pa si je pronašla zainteresiranog partnera. Takve su Vam atmosfere na tim terasama bile - spontane, otvorene i neopterećene.

Ako ste tada bili tinejdžer onda biste u nekom trenu večeri napustili terasu i otišli negdje na plažu, cugali i igrali Semafor ili Šiš ili neku od igara na ljubljenje ili neku od alkoholnih igara.

Privatni album

Gradili smo tada kao tinejdžeri poziciju u čoporu, borili se 'ko će bit' duhovitiji, zabavniji i ljepši. Bilo je živo i uživo, a ne preko Instagrama, bilo je romantično. Igrali smo odbojku na pijesku, jeli smo dagnje na buzaru i pržene lignje, pili smo miš-maš. To Vam je koktel u kojem su komponente crno vino i Fanta. Više se ne sjećam što je gore, a što dolje, al' fora je u tome da ostaje magično u dvije boje - crvenoj i žutoj.

Kad mi se netko od gostiju jako svidio - ispitivala sam recepcionera njegove osobne podatke. Recepcioner je bio moj Fejsbuk, Instagram i Google. Hotel tada nije bio smještaj samo za bogate. Ili barem ne svaki hotel. Izabrala sam taj jedan hotel pokazavši na njega prstom u jednom katalogu kad sam imala 8 godina. Birali smo novo mjesto za ljetovanje jer se ukinulo službeno odmaralište Tatine firme. Ovaj hotel mi se k'o klinki dopao jer je oduvijek imao bazen i ime koje zvuči kao ime neke princeze.

Hotel je na samoj plaži. Tamo sam s roditeljima dolazila jubilarnu dvadeset i jednu godinu. I onda smo prestali. Naime, poskupili su duplo, bez nekog vidljivog razloga. Onda su iduće godine poskupili još za 50-ak posto, pa tako soba danas košta oko 300 eura na noć. Meni nedostižno. Ovoga puta je preuređenje opravdanje za poskupljenje.

Sada ljetujemo u hotelu imena prve žene na svijetu, hotelu s puno manje zvjezdica i prihvatljivije cijene, hotelu koji i ove 2019. godine neodoljivo podsjeća na odmarališta kakva su postojala prije. Komotno bi na recepciji i u blagovaoni mogla visiti slika druga Tita. Hotel bi mogao proći kao kulisa neke od epizoda "Crno - bijelog svijeta".

Šarmantan je jako, i na neki način volim da sam tu, jer me ambijent, kao Prousta madeleine, vraća u neka prošla vremena, vremena rapskih romansi á la Prljavi ples. I izlasci su tada bili bolji. Imali bismo ritual svakodnevnog odlaska u grad, pa pijenje prvog Long Island Ice Tea na rivi. Taj prvi bio je otponac za zabavu.

Bili su moderni alternativni bircevi s rock muzikom i jedan gradski klub gdje se puštala tzv. komercijala. Kasnije bi busevi vozili do drugog svetog kluba koji postoji još i danas i u samoj je trajektnoj luci. Ostajali bismo svaki dan do 7 ujutro kad bi uz sunčeve zrake DJ odsvirao posljednji set. Onda opet busom do grada, pa burek u gradu, a ponekad i samo kruh, jer burek ponekad još ne bi bio pečen, pa pješke sat vremena do Suhe Punte. Ništa nam nije bilo teško.

Privatni album

I Zrče je oduvijek blizu Raba, ali ni ono nam nije trebalo, jer je na Rabu romantičnija i bolja zabava. Na Rabu je Prljavi Ples. Na Rabu se pleše po cijelom otoku i ima jako puno Patricka Swayzea. Ima Patricka Swayzea za svaku Baby.

Tako je bilo prije. A posljednjih godina se za prvu zabavu ipak mora potegnut' do Zrče beach.

Bila sam jako znatiželjna pa sam se već prvu večer prošetala do hotela princezastog imena sa skoro pet zvjezdica. Sad ima duplo više bazena - dva. Mirno je, a jako je puno ljudi na terasi. Odmah mi je to bilo sumnjivo. Kasnije sam saznala da je Hotel postao all inclusive. Odmah mi je postalo jasnije zašto je toliko ljudi na terasi bez benda, bez ribarske večeri, bez izbora za miss. Razlog je, naravno, najsigurniji privlačitelj otkad je svijeta i vijeka - džabe cuga.

Sjedim ja na terasi, osjećam se kao stranac u Hotelu u kojem sam ljetovala dvadeset i jednu godinu. Ne znam uopće kako se ponašati. Inhibirana sam, što mi nije svojstveno. Oko mene mnogi Britanci. Konobar ne izlazi. Gosti idu na šank po, kako sam kasnije saznala, - džabe cugu. Idući dan dolazim se slikati na bazene za Instagram. I ja stajem u red za džabe cugu, i dobivam bespravno džabe Aperol. Bazeni puni. Ooo, vidim i jednog od naših najpoznatijih političara.

"Dobar dan!", kažem. Čudno i nekako neprirodno ga je bilo vidjeti u kupaćima umjesto u odijelu. Kasnije čujem glasine kako je Jedan Od Naših Najpoznatijih Političara jedini gost koji se ustvari spusti do plaže i okupa u moru. Plaža je prazna. Svi su na bazenima, jer tamo je ta, jelte, džabe cuga.

Privatni album

Kaže moj Tata da je all inclusive zamka - da je to zlatni kavez. Postaje logično ovo princezasto ime hotela, jer u bajkama su, obično, princeze u tim zlatnim kavezima. Logično je, zapravo, sve. Da ja platim noćenje 300 eura i da mi je u to uključena ta famozna džabe cuga i papica all day - ne bih se ni ja vjerojatno micala s pozicije.

Postoje još i zlatne krletkice koje su još manje od zlatnog kaveza. Naime, u sklopu resorta postoje i tzv. male vile koja svaka ima vlastiti bazenčić, a zapravo bi se ta udubina za vodu bolje i zornije mogla nazvati - kadica. Ti ljudi čak ni do pravog bazena ne trebaju ići.

Ovo nije izolirani all inclusive hotel na Rabu. Javlja se jedan turistički problemčić, a taj je da all inclusive gosti nisu motivirani za izlazak iz zlatnih kaveza i onda ne troše izvan kaveza. Opijaju se, glasine kažu, u nevidljivim zlatnim kavezima i povraćaju u bazene i kadice. Postojala je i jedna sapunica davno prije. Zvala se "Zlatni kavez", što me podsjeća na još jedan romantični aspekt prijašnjeg života u hotelu: nije bilo televizora u sobama.

Kad bi na televiziji bilo nešto bitno - npr. sapunica u pola jedan, ili neka utakmica - okupljali bi se u zajedničkim TV prostorijama. Prije večere bismo mi klinci i tinejdžeri gledali MTV.

Jamčim da prije hotel life nije bio luksuzan i instagramski. Dobro, Instagram se tada još nije bio ni rodio. Hotel su si mogli priuštiti ne bogati ljudi koji su uštedjeli za ljetovanje. Danas je druga priča. Danas Ti se ne može dogoditi Prljavi ples ako nisi jako bogat. Danas za bit' Baby trebaš 300 eura na dan.

Pozivam hrvatski turizam da nam omogući hotele s tri zvjezdice da i mi ne bogate Babies nađemo svoje Patricke.

View this post on Instagram

A post shared by Mada Peršić (@malamadafakat) on Aug 11, 2019 at 10:13pm PDT

Btw, u ovim all inclusive hotelima zabranjena su djeca. Samo punoljetni smiju. Eto, samo mogu reći da sam sretna što sam se rodila '88., jer su moja ljeta bila bogata iskustvima, romantikom i zabavom, iako nisam bila niti bogata niti punoljetna.