NE, OVO NIJE NAVIJAČKI PUTOPIS

Kako u jednom danu vidjeti najbolje od Moskve

Iris Hazler
10.06.2018.15:30
Privatni album

sažeto

Moskva, grad koji broji 12 milijuna stanovnika, a ja sam imala samo jedan dan da vidim što sve skriva

Iris Hazler
10.06.2018.15:30

Kada te poslovni put odvede na mjesto koje nikad nisi ni pomišljao posjetiti – ne kažeš ne. Dobri ljudi iz Nokije odlučili su se pozvati nas nekoliko novinara iz Hrvatske na predstavljanje svojih novih modela, a meni je od prve sekunde u glavi svirala Around the world od Peppersa.

Iskreno, Rusija kao takva mi nikada nije bila ni u top 10 destinacija na koje bih privatno otišla, a veliki sam ljubitelj putovanja. Ne zato što mi se nešto ne sviđa kod te zemlje, već zato što je potrebno previše papirologije i bila sam uvjerena da je enormno skupa.

Problem papirologije je sredila turistička agencija s kojom smo otputovali, viza je bila u putovnici, a ja sam samo trebala doći na aerodrom i ukrcati se na direktni let Zagreb – Moskva. Let od malo manje od tri sata je prošao elegantno, bez turbulencija, uz dobru knjigu i Arctic Monkeyse koji su mi šaputali na uho. I onda smo dotakli tlo Majke Rusije.

Općenito imam dosta ozbiljan bitch face i svi stalno misle da sam ljuta, pa sam kod kontrole putovnica nabacila osmijeh od uha do uha. Gospođa policajka nije bila ni najmanje oduševljena, te mi je prvo na katastrofalnom engleskom naredila da skinem naočale (fotka u putovnici je naočale free), a zatim oštro zaurlala ‘’NO SMILING!’’.

Uspješno mi je izbrisala osmijeh s lica, a prvo što mi je prošlo kroz glavu je – ok, fakat su opaki. Kad smo se svi mi iz Hrvatske okupili, shvatili smo da na organizirani prijevoz busom do hotela trebamo čekati više od sat vremena. Kolega iz Nokije je odlučio uzeti stvari u svoje ruke i krenuli smo u avanturu taksijem.

Prvotna cijena od 8 000 rubalja (cca 800 kuna) je u tren oka smanjena na nekih 250 kuna, samo zahvaljujući elegantnom cjenkanju. A put od aerodroma do hotela je trajao malo manje od sat vremena, a za to vrijeme sam nekih 19 puta mislila da ćemo poginuti.

Moskovske ceste su ogromne, široke i imaju najmanje tri trake. Ali kada vidite kako voze, shvatite da je to zapravo šest traka. Ekipa divlja, vozi po sredini crte, pretiče, juri... Mom štreberskom mozgu nije bilo ni najmanje dobro. Dolazak u hotel, želja da poljubim tlo nakon izlaska iz taksija i smještanje u sobe.

Nakon sat vremena krećemo na organiziranu večeru gdje klopamo modernije verzije klasične ruska kuhinje. Predjelo je sirovo povrće s umacima i njihove lisnate žemljice punjene kupusom, zatim ruska salata (kod nas poznatija kao francuska) s lososom i slatke palačinke punjene umakom i komadima šampinjona. Glavna jela su bile okruglice od kunića i pileća prsa pohana s gigantskim krušnim komadima te pire kao dodatak. Sve smo zaokružili pitom od jabuka koja se dosta razlikuje od naše. Zapravo je riječ o spužvastom biskvitu s podlogom od pečenih jabuka, a biskvit je perfekcija jer je bogato natopljen sokom od jabuka.

Kraj večere, suza u oku jer nismo dobili kao aperitiv vodku i krećemo u mini razgled uličice koja podsjeća na zagrebačku Tkalču, puna trgovina i restorana. Povratak u hotel i padanje u komu. Trenutak kada me sunce probudilo i ja sam u panici bila uvjerena da je 11 ujutro i da sam prespavala devet alarma je bio zaista, pa čudan. Znate kada idete na put i kod buđenja u prvi tren ne znate ni gdje ste ni kako se zovete? Tako sam ja zaboravila da sam u Rusiji i da zora sviće u 4 ujutro. Alarm je zvonio dva sata kasnije i krenuli smo u mini razgled.

Organizirana tura busom je odlična, ali je činjenica da pola toga vidite samo kroz prozor, dok vozač juri ulicama. Proveli smo skoro pet sati u razgledavanju, a prošetali smo ‘’samo’’ Crvenim trgom i posjetili Katedralu Krista Spasitelja.

Crveni trg je zaista fantastičan i grandiozan, ali pripreme za Svjetsko su već krenule prije 2 tjedna te ga zbog toga nismo mogli doživjeti u punom sjaju. Pozornice za prijenose i koncerte su već postavljene, a čitav trg je načičkan malim šatorima-kupolama. Šetnja je krenula od Groba neznanog junaka koji čuvaju dva iznimno ozbiljna vojnika, a zatim smo nastavili uz zidine Moskovskog Kremlja, nekadašnju carske, a današnje službene rezidencije ruskoga predsjednika.

Putina nismo vidjeli, ali smo nastavili šetnju te imali prilike vidjeti Lenjinov mauzolej u kojem je izloženo balzamirano tijelo Vladimira Iljiča Lenjina, osnivača Sovjetskog Saveza. Nedostatak vremena nam nije dozvolio ulazak, ali svakako posjetite ako ste u prilici. A zatim su nam se ukazali tornjevi Katedrale Vasilija Blaženog. Prepoznatljivo šarenilo zaista oduševljava na prvi pogled, ali moram biti iskrena i napisati kako sam mislila da je katedrala puno veća. Nešto kao kad vidite Mona Lisu uživo i ostanete paf koliko je malena.  Ali unatoč tome, katedrala izgleda nevjerojatno i, logično, glavna je atrakcija za sve turiste koji je mahnito fotografiraju.

Naš razgled je tu stao, utrpali smo se u bus i krenuli prema Katedrali Krista Spasitelja. Pehisti kakvi jesmo, naletjeli smo na zatvorenu katedralu tako da unutrašnjost nismo vidjeli, ali i izvana je divota. Natrag u bus i u vožnji bacanje oka na bar dio znamenitosti.

Nakon završene ture, kolega i ja smo odlučili živjeti na rubu i otići do poslovnog centra koji krase nevjerojatni i prepoznatljivi neboderi. Dolazimo u podzemnu, ne možemo kupiti kartu na automatu jer je poludio, teta koja prodaje karte nema pojma što tražimo i želimo, ali se pomoću ruku i gestikulacije nekako razumijemo.

Karta u jednom smjeru iznosi 5 i pol kuna, smijurija. Istina je da je moskovska podzemna nešto poput muzeja. Na našu žalost, vozili smo se samo tri stanice i nismo vidjeli onu najljepšu i najdivniju, ali i ovo nas je oduševilo. A Moskva City je nešto sasvim ludo. Grandioznost moderne arhitekture, načičkani neboderi i pomahnitali poslovnjaci koji puše jednu cigaretu za drugom i samo tipkaju ili pričaju na mobitel.

Povratak u hotel na doslovno 10 minuta i odlazak na predstavljanje Nokije, nakon kojeg smo ponovno posjetili Crveni trg, ali ovoga puta pod okriljem noćnog neba. Izgleda još brutalnije i svakako to trebate doživjeti (naravno, ako idete u Moskvu).

Problem kod Moskve su njezine ulice i ceste i manjak semafora i pothodnika. Ako želite prijeći na drugu stranu, morate naći semafor ili pothodnik, a ta udaljenost bude nerijetko i 15 minuta hoda. Pa smo odlučili malo biti divlji i pretrčati cestu. od 6 traka u onih par sekundi dok je svima bilo crveno.

Naravno da smo preživjeli i naravno da se u tom trenutku upalila policijska rotirka uz onaj škripavi zvuk i jednu sočnu psovku policajca na razglasu (seljanka sam, ne znam kako je stručni naziv). U glavi panika, evo, zadnja večer i sad ćemo završiti u zatvoru, evo nas u Sibiru! Policajac je ipak odustao od progona tutleka s Balkana, a mi smo klecavim nogama krenuli prema hotelu. Odlazak na oproštajno pivo i zatim u krpe jer već u 7 iduće jutro smo krenuli prema Zagrebu.

Moskva kao takva je iznimno lijepa, nevjerojatno čista (što mi je bilo posebno čudno jer je jako teško locirati koš za smeće), ali iznimno užurbana i pomalo kaotična. Rado bih rekla da sam vidjela sve, ali sam vidjela minimalno. Smještaj u strogom centru (25 minuta laganog hoda do Crvenog trga) nije nam pružio priliku vidjeti više od bogatuna. Automobili koji se voze cestom su svi ogromni, neki custom made koje ja nikada nisam ni vidjela, a većinom jako vole terence i Maybache. Ladu vozi samo policija, ni jednom nismo vidjeli da je vozi civil.

Užurban grad u kojem je bogatstvo prisutno na svakom koraku, nema zgrade koja je u derutnom stanju, sve je čisto, nema grafita, nema pasa i mačaka lutalica. Neki drugi svijet u kojem zaista jako slabo govore engleski.A i cijene nisu toliko brutalne koliko bi se očekivalo, posebice jer su već povišene zbog Svjetskog. Suveniri koštaju kao bilo gdje u svijetu, a pivo je oko 25 kuna.

Pa ako ste krenuli u Moskvu podržati najvažniju sporednu stvar na svijetu i nemate vremena, bar pokušajte posjetiti Crveni trg. Jer je zaista krasan, kao što mu samo ime govori.