Nije nemoguće

Stalno vam fali sna? Izbjegnite ove pogreške i konačno se pošteno naspavajte


Ines Madunić
18.02.2018.18:15
Stalno vam fali sna? Izbjegnite ove pogreške i konačno se pošteno naspavajte
iStock

sažeto

Ako se nikako ne možete naspavati vjerojatno radite neke od ovih čestih pogrešaka


Ines Madunić
18.02.2018.18:15

Koliko god rano otišli spavati, ujutro se budite s crnim kolutima oko očiju i umorniji nego kad ste legli? Dobar san zlata vrijedi i nikad ga ne biste trebali podcjenjivati. No, ako imate osjećaj da vam stalno nedostaje još onih sat vremena, ili nikako ne možete otvoriti oči kad zvoni alarm, evo nekoliko čestih pogrešaka koje vjerojatno radite. Pokušajte ih izbjeći i konačno se probudite odmorni.

Jedete slatku i začinjenu hranu

Nemojte preskakati večeru, ali neka ona bude lagana. Ako prije spavanja jedete slatkiše, odnosno hranu bogatu šećerom ili masnoćom, to bi moglo utjecati na kvalitetu sna. Također, izbjegavajte začinjenu hranu prije spavanja jer ona također može biti uzrokom nemirnog sna.

Ne jedete u pravo vrijeme

Čak i ako izbjegavate šećer i začinjeno, ako jedete neposredno prije lijeganja u krevet nećete spavati kako treba. Držite se pravila da večerate najkasnije tri sata prije nego što idete spavati. I neka bude što laganije.

Pijete alkohol

U redu je popiti čašu-dvije vina ili piva, ali ako pretjerate sigurno se nećete naspavati. Možda vam se čini kako dobro spavate ako ste popili previše, no činjenica je da je "pijani" san nemjerljivo nekvalitetniji jer uzrokuje manje vremena koje provedete u REM fazi, koja je ključna za odmor.

Pijete previše vode navečer

Naravno da treba piti što više vode, ali rasporedite svojih osam čaša tijekom cijeloga dana. Ako neposredno prije spavanja pokušavate nadoknaditi svu tekućinu koju niste popili danas, budite sigurni da ćete se buditi usred noći i ići u kupaonicu.

Nemate rutinu

Nekad ste ušuškani u 22 sata i idući dan ste najproduktivniji u uredu, a idući dan se jedva odvučete u krevet u 1 poslije ponoći? Nedostatak rutine svakako utječe na kvalitetu sna. Probajte uspostaviti raspored odlaženja u krevet i držati ga se. Također, zapamtite da mozak zapravo nikad ne nadoknadi izgubljen san. Spavanje po pet ili manje sati preko tjedna i onda buđenje u podne vikendom ne čini vam dobro.

Skrolate dok ne zaspete

Vrlo jasno - mobitel i laptop ne nosite u krevet. Zbog bijelog i plavog svjetla ekrana naš mozak teže proizvodi melatonin, hormon koji priprema naše tijelo za spavanje. Zato ćete teže zaspati ako neposredno prije spavanja skrolate po internetu ili gledate omiljenu seriju. Idealno bi bilo da ne gledate ni u kakve ekrane barem pola sata prije odlaska u krevet.

Vrući tuš prije spavanja

Nema ništa bolje od vrućeg tuša prije spavanja, slažemo se, ali stručnjaci tvrde da to nije idealna situacija za naš organizam. Naime, prije spavanja trebali bismo spustiti tjelesnu temperaturu kako bismo lakše zaspali. Ako ne možete bez vrućeg tuša i ne pada vam na pamet ohladiti vodu, probajte ga "pomaknuti" na barem dva sata prije odlaska u krevet.

Ne možete bez snoozea

Sami anđeli su ga izmislili, ali snooze vam nije najbolji prijatelj. Pokušajte se natjerati da na prvi zvuk alarma ustanete jer svaki put kad stisnete snooze, započinjete novi ciklus sna koji je brzo biti prekinut. Zato ćete se nakon svakog novog snoozea osjećati još umornije nego nakon prvog alarma.

Spavate u toploj sobi

Ne morate baš spavati kraj otvorenog prozora dok vani pada snijeg, ali lakše ćete utonuti u san ako ste u rashlađenoj sobi. Idealna temperatura je između 18 i 20 stupnjeva. Probajte razračiti sobu prije spavanja i ostavite otvorena vrata kako se ne bi previše ugrijala tijekom noći i kako biste imali više zraka.

spavanje

savjeti

kvalitetan san

Podijeli članak