TORBAG1951

Upoznajte brend koji obiteljski obrt i kvalitetu iznimno uspješno stavlja u prvi plan, a obožava ga i Ida Prester


PR
11.06.2018.15:10
Upoznajte brend koji obiteljski obrt i kvalitetu iznimno uspješno stavlja u prvi plan, a obožava ga i Ida Prester
Goran KovaZg

sažeto

Fantastične kožne torbe koje možete nositi i kao ruksak, rad su hrvatskog brenda TORbag1951


PR
11.06.2018.15:10

Iako samo ime zvuči iznimno moderno i novo, riječ je o obiteljskom obrtu koji datira još iz 1951. godine, a uspješno se stavlja na prvo mjesto, unatoč jeftinoj i plastičnoj konkurenciji.

Kao vizionarka čitave priče nalazi se Nina Špoljarević Karakaš koja nam je otkrila sve o TORbag1951, ali smo popričali i s protagonistima kampanje, Idom Prester kao zaštitnim licem i fotografom Goranom Kovačevićem poznatijim kao Goran KovaZg.

Goran KovaZg

''Iza brenda stoji tim ljudi, prije svega to su moj ujak, ujna i njihovi radnici koji posluju i proizvode torbe još od davne 1951. godine. Ja sam zadužena za smišljanje retro dizajna koji ćemo reciklirati u današnjicu. Kako se pomalo, ali sigurno budi trend ručnih stvari, domaće kvalitete tako je i samom brendu izazov održati sada tu nit. Počinje se buditi svijest o ručnim radovima i polako, ali sigurno izlazimo iz krize i naši proizvodi su sve traženiji i zapaženiji na tržištu'', započinje Nina.

Naglašava kako kvaliteta proizvoda ovisi o mnogim faktorima, prije svega o dobrom materijalu, o majstorima koji znaju ideju pretvoriti u djelo i svakako na kraju tržište koje na kraju proizvod kupi ili ne. Obiteljska priča obrta u današnje vrijeme može biti itekako izazovna s obzirom na brojne jeftine komade po niskim cijenama koje možemo naći po trgovinama, ali Nina ne odustaje.

Goran KovaZg

''Priča s radnjom mog ujaka ide tako da zadnjih 20 godina zapravo vode trku s raznim šoping centrima koji svi uvoze kinesku jeftinu i, nerijetko nekvalitetnu, robu po niskim cijenama. U toj trci ''kupi – preprodaj'' su i sami zaboravili na svoje mašine, Singerice stare po 100 godina. Jednostavno ih je prekrila prašina. Ja sam imala viziju kako je to jedna jako velika nepravda i kako je moguće napraviti tržište. Treba samo dobro izabrati modele koji su nosivi, uložiti najbolju robu, uključujući i metalne dodatke i dati najboljim starim majstorima da sašiju. Tako je i bilo'', pojašnjava Nina.

Prije svega je sebi radila komade po vlastitom ukusu, a zatim su je ljudi počeli zaustavljati i ispitivati o tim komadima.

Goran KovaZg

''Tada sam shvatila da tržište postoji i kako sigurno idem prema tamo. Kako su svi ti obrti zapravo mali, s malo ljudi, kako se sve radi ručno tako već sada uviđam da se neću moći osloniti samo na svoju obitelj. Želja mi je proširiti ovu priču i na neke druge obrte sličnih priča te potaknuti vraćanje starih zanata. Primjerice, sada bi radila tradicionalne novčanike sa Slavonskim, Dalmatinskim, zagrebačkim i Istarskim motivima. U potrazi sam za starim obrtom koji to može izvesti. Stalno mi nešto pada na pamet i usudim se ići za tim. Smatram da svi možemo utjecati na ekonomiju pa iako i mikro ekonomiju. Pa i kap je dio slapa'', govori kroz smijeh.

Goran KovaZg

Torbe se rade od visokokvalitetnih koža u raznim bojama , naravno da standardno idu najbolje crna i smeđa, ali trude se nabaviti i u nekim življim bojama kožu. Kopče se proizvode u Ilici 69 u Zagrebu u jednom također starom obrtu koji za TORbag1951 radi specijalne kopče i karabinere, tako da su torbe u potpunosti 100% Hrvatski proizvod.

A jedan od koraka je i dobar marketing, što je urodilo kampanjom s poznatim fotografom Goranom KovomZg u kojoj je zaštitno lice Ida Prester.

Goran KovaZg

''Moja ideja za marketing je bila opet uključiti ljude oko sebe  koji  rade super stvari i ujedno su super ljudi.  Mislila sam kako ću u svakoj kampanji imati nova lica jer je meni uvijek vizija uključiti što više ljudi u sve što radim jer oni znaju nešto, ja nešto i zajedno znamo sve.  Torbag1951 je brend za koji sam htjela da ju isfura snažna, jaka, vizionarska osoba koja se ujedno i zna nositi sa svojom veličinom. Idu pratim već 10 godina što kroz medije, što preko društvenih mreža - žena, majka, kraljica i to je malo reći za nju. To je osoba koja duboko razumije probleme koji nas zapravo sve guše. Razumije i taj dio zašto se mora doma raditi da bi novac ostao doma, razumije kad ljudi rade i trude se. Nije fejk, nego žena s mišljenjem i još važnije djelovanjem. Doslovno sam joj ispričala priču o brendu i tome kako sam zamislila stvari i ona je pristala na suradnju. Divno je vidjeti kako zapravo velike osobe pokušavaju biti u komunikaciji i svemu što manje, skromne, a onda te zabljesnu svojom profesionalnošću. Takva je Ida'', kazala je Nina.

Ida je pozvala Ninu i fotografa da dođu u Beograd kako bi odradili snimanje, ali Nina je bila spriječena pa je prepustila snimanje ovo dvoje kreativaca, a rezultat ju je oduševio. Svestrana Ida je pak pojasnila kako je došlo do suradnje i kako je samo snimanje izgledalo.

Goran KovaZg

''Nini je trebala osoba mog profila, netko tko nije modni bloger, ne bavi se modom i profi influensanjem, tko će njenim torbicama pristupiti iskreno i opušteno. Stvarno rijetko radim snimanja za ljude koje ne poznajem, samo prijatelje tako podržavam. Ali ti ruksaci/torbe su me stvarno hipnotizirali. Predivni su! Odmah sam se zaljubila čim sam vidjela fotke prvih TORbag1951 i bila spremna na sve. KovaZG i ja smo imali jako malo vremena jer smo svi bili u gužvi, tako da smo većinu fotki napravili na Željezničkom kolodvoru čim je on sišao s vlaka kojim je došao'', pojasnila je snimanje Ida. Nadodala je kako su se međusobno jako brzo shvatili, a zbog toga je snimanje proteklo jako brzo, a produktivnost je bila maksimalna.

GoranZG pak kaže kako su ga oduševili TORbag1951 komadi jer ga njihove torbe malo podsjećaju na tzv. Yuga stil.

Goran KovaZg

''A nema boljeg ambijenta nego onih od Beogradskih ulica za to. Kako smo tada i rođeni, meni i Idi nije puno trebalo da uđemo u taj đir. Nina nam je dala samo input da nam prepušta i vjeruje da će to biti dobro, htjela je nešto vezano uz stil torbe , da ne bude urbano previše i da je neke vrste casual. Ida je prpošna i ima osjećaj za kameru, točnije ponaša se fotogenično, što god to značilo, ali s njom nije teško vrlo brzo doći do rezultata'', prepričao je svoje doživljaje snimanja kampanje.

Dizajn kao takav je jednostavan, retro i zaista nosiv u svim prigodama i zaista ih mogu nositi svi. A najčešće ove torbe nose oni koji baš ne vole kič nego žele oštre , jednostavne linije.

''Profil kupaca je strašno širok. Osobno sam mislila kako će ih nositi samo ljudi koji naginju Steampunku, gotici, darku. No, uspostavilo se da nas obožavaju mame s malom djecom jer ima je jako praktično imati ruksak, a koji još super i izgleda i svi modeli su uniseks'', ponosno naglašava Nina.

Goran KovaZg

Posebno joj je draga situacija kada je jedan tata kupio torbu svojoj ženi za rođenje sina.

''Zašto mi je baš ta važna? Zato što tako ljudi pokazuju kako shvaćaju da su naše torbe  vrijednost koja se godinama ne gubi, nego postaje čak šarmantnije. Prije se poklanjalo zlato , danas dečki kupe našu torbu za svoje djevojke, žene'', zaključila je za kraj Nina.

Svoj savršeni TORbag1951 model možete pronaći na web stranici ili službenoj Facebook stranici.

moda

torbe

Ida Prester

ruksak

Nina Špoljarević

obiteljski obrt

TORbag1951

Goran KovaZg

Podijeli članak