u tunelu usred mraka...

Bandić možda uči voziti bager da prvi počne kopati kada krenu radovi na žičari, no sigurno neće 'jahati' na divovskom svrdlu kako bi prokopao tunel kroz Medvednicu


Mia Peretić
12.01.2019.14:00
Bandić možda uči voziti bager da prvi počne kopati kada krenu radovi na žičari, no sigurno neće 'jahati' na divovskom svrdlu kako bi prokopao tunel kroz Medvednicu
Cropix

sažeto

Jedan od pompozno najavljivanih propalih projekata je i tunel kroz Medvednicu


Mia Peretić
12.01.2019.14:00

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić možda uči voziti bager kako bi, kada napokon krenu radovi na žičari i sam mogao početi kopati, no sigurno je da neće "jahati" na divovskom svrdlu i prvi bušiti tunel kroz Medvednicu, iako je još davne 2006. i to bilo jedno od njegovih obećanja. 

Izrađena studija, održana prezentacija. Netko je to morao platiti

Bandić je odgledao i DVD prezentaciju prve varijante stručne studije tunela na kojoj su radili Građevinski i Arhitektonski fakultet i Urbanistički institut Hrvatske. Bandić je tada rekao kako je studija pokazala da je nemoguće graditi tunel kroz Medvednicu i spojiti Zagreb i Zagorje bez tangente, ali o detaljima studije odbio je govoriti, pisao je Jutarnji list.

"Bez tangente nema tunela, a bez tunela Zagreb se neće naći na listi europskih metropola", rekao je tada gradonačelnik.

Danas je 2019. godina, studija je nečijim novcem plaćena, tunel se više ni se spominje, a na "muzej propalih obećanja" Milana Bandića podsjetila je i predsjednica stranke GLAS Anka Mrak Taritaš

Screenshot / Facebook

Tako je izjavila kako se u proračunu Grada Zagreba ne vide dugo najavljivani projekti “Zagreb na Savi” i tunel kroz Medvednicu:

“U proračunu su svinjske polovice, drva za ogrjev, bez jasne vizije i ideja, tamo su i po prvi put projekti za koje se misli povući novc iz EU fondova”, rekla je Mrak Taritaš i dodala: “To je niz obećanja, bez stvarne realizacije. Skoro sam sigurna da se u mandatu Bandića mi nećemo voziti žičarom do Sljemena”.

Zagreb je ipak nekako preživio i zaživio na listi europskih metropola, sudeći po sve većem broju turista koji ga posjećuju. No, kada je priča o tunelu još bila aktualna, u javnosti su se razvile brojne polemike oko opravdanosti tog projekta.

Zagrepčani bili ZA, a Zagorci PROTIV

Tada je otvoreno pismo građanima Zagreba uputilo 39 arhitekata, ekonomista, sociologa, urbanista, povjesničara umjetnosti i pravnika u kojim su izrazili svoje protivljenje  gradnji sjeverne tangente i tunela kroz Medvednicu, dok je istraživanje Instituta Ivo Pilar pokazalo da je više od 55% Zagrepčana tada podržavalo izgradnju tunela, vjerujući da će to povećati mogućnosti razvoja turizma, kao i obnove i poboljšanja ukupne cestovne infrastrukture.

No, to isto istraživanje pokazalo je da Zagrepčani smatraju da će od samog tunela najviše koristi imati Zagorci, odnosno Krapinsko-zagorska županija, lokalno stanovništvo i lokalni političari.

Ni danas nisu za tunel

A Zagorci? Pa, tada su bili podijeljeni, a bivši načelnik općine Stubičke Toplice, Vladimir Bosnar, za zagorje.com rekao je kako je sama ideja o izgradnji tunela za Hrvatsko zagorje u jednom pogledu dobra, a u drugom katastrofa, te da će Hrvatsko zagorje izgradnjom tunela doživjeti ekološku katastrofu:

"Nemam ništa protiv toga da se Zagorci zaposle, ali uništavanjem ovog krajolika, Hrvatsko zagorje gubi identitet zelenog Zagorja, postaje industrijski centar i kao takvog, u daljnjem razvoju, ja ga vidim kao jedan Črnomerec ili Kustošiju. Tako da, po meni, tunel Hrvatskom zagorju ne treba. Ne znam, svi sad pričaju o tom tunelu. Je li to predizborna farsa gospodina Bandića, da li je to nečije slaganje zasluga, odnosno, podizanje spomenika nekome, ne znam, ali moram reći da Hrvatsko zagorje time ne dobiva puno".

Kako bismo provjerili što o tom propalom projektu misle danas, pitali smo Josipa Beljaka, sadašnjeg načelnika općine Stubičke Toplice u kojoj je tunel trebao izaći:

"O tom se projektu više ne govori, no kada bi išao ikakav tunel, za nas bi u obzir dolazio samo onaj za željeznicu, nikako cestovni tunel. Ovo je miran kraj, ljudi ovdje dolaze zbog mira, tišine i takvog života, a taj mir bi se izgubio kada bi se najednom slila sva sila automobila. Dakle, kada bi se ponovno govorilo o tom projektu, mi bismo sigurno bili protiv", rekao je Beljak.

Tko zna, na kraju ipak ispada da ćemo dočekati Bandića na bageru, no kako se čini, zasad će Zagrepčani hodati jedino tunelom Grič.

Milan Bandić

Sljeme

tunel

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter