Zar su oni bolji od nas?!

Vlada ponovno nabavlja nove aute za 220 milijuna, nema veze što tonemo. Evo našeg plana štednje, cijena sitnica...


Robin Mikulić
21.07.2018.21:00
Vlada ponovno nabavlja nove aute za 220 milijuna, nema veze što tonemo. Evo našeg plana štednje, cijena sitnica...
Njuškalo

sažeto

Bilo bi neracionalno da perjanice našeg društva svoje mudre glave riskiraju u automobilima starima čak 5 godina ili?


Robin Mikulić
21.07.2018.21:00

Država ponovno građanima štedi novac, nećete vjerovati, i to niti više niti manje nego novom masivnom javnom nabavom. Riječ je, dakako, o obnovi voznog parka vrijednoj 220 milijuna kuna. Kako su se natječaji po ministarstvima ispunjavali u tišini, za vrijeme netom minule nogometne groznice, činjenica što je ta vijest zatekla ne samo nas građane već i našeg ministra financija, Zdravka Marića, ne čudi osobito. Trebalo je ipak uskladiti tko će kada na tekmu te po kojoj osnovi, a onda sve to opravdati proračunski. Lavovski posao, uzme li se u obzir hibridni rat koji se zbog toga na svim frontama onih dana ponosa i slave vodio između Pantovčaka i Banskih dvora.

Gospodin Marić se, naime, na novinarsku molbu za komentar ove najnovije akvizicije začudio kao pura izmetu. Kaže, imali su u Vladi žurnijih tema ovijeh dana pa se nisu stigli osvrnuti na potrebe javnog sektora za novim prometalima, njih čak 1.000. Bude on još sigurno pogledao knjige kad se vrati s ljetnih praznika, ne može sada. Ipak je dobro poznat podatak da Vladini dužnosnici na raspolaganju imaju najluksuzniji smještaj na Jadranu uz naknadu manju od one za vrećicu kikirikija pa bi bilo šteta propustiti priliku. Da se razumijemo, ne tvrdimo da će Marić ili njegova obitelj koristiti ovu mogućnost, samo ističemo da ona postoji.

Prosječni auto na hrvatskoj cesti star je 14 godina

Iz središnjeg ureda za javnu nabavu pak ovu odluku pravdaju ugovorima koji istječu. Iz sigurnosnih razloga nužno je obnoviti vozne parkove naših državnih organa, kažu. Lakše će država kojoj nam prijeti izdisaj po nizu stavki podnijeti još koji milijunski gubitak, što financijski što u ljudstvu. Moral izvezen u crveni minus nitko više i ne mjeri, ali bilo bi neracionalno da perjanice našeg društva svoje mudre glave riskiraju u automobilima starima nevjerojatnih 5, i još jednom slovima – pet, godina. Samo usput, prosječna starost auta na hrvatskim cestama iznosi 14 godina. Dobro je, kažete, dok ima kolača za pojest.

Slažem se. Jer, jasno da bi bilo nevjerojatno nemušto boljitak naše mlade države prepustiti toliko starim volanima kad nas je taman krenulo. Kreditne agencije digle su nam ipak rejting iz smeća. Prema njihovim procjenama nismo, doduše, još uvijek spremni za ulazak investicijskog kapitala na naše tržište. Optimistični su ti neslužbeni kovači naše fiskalne politike i po pitanju gospodarskog rasta. Naše će se gospodarstvo, istinabog, i dalje razvijati najslabije u Europi, zaostala Rumunjska prešišala nas je u njihovim projekcijama za duplo. No, to nije toliko bitno kad nam čitava Afrika još uvijek zavidi na standardu.

Osim toga, zabilježili smo prošle godine i proračunski suficit u smislu toga da su turisti prošle sezone na našoj obali potrošili nekoliko milijuna više od projekcija naših ministara. Godinu smo svejedno završili u minusu, debelom minusu. I onda će premijer Plenković optuživati medije da potpirujemo isključivo negativnu sliku Hrvatske. Proračunski je deficit prema zadnjim izmjenama proračuna za prošlu godinu iznosio 4,3 milijarde kuna.

Kao bubrezi u antifrizu

Nadam se da vas ove brojke nisu suviše umorile. Obećajem da je niz koji slijedi zadnji. Država čijoj trećini stanovništva prijeti siromaštvo, dakle, nabavlja nove aute u vrijednosti od 220 milijuna kuna. Podijeli se taj broj s brojem predviđenih vozila te razdobljem od pet godina na koliko bi novi leasing ugovori vjerojatno trebali biti potpisani, dolazi se do brojke od 44.000. Toliko će se prosječno po svakom naručenom novom autu godišnje izdvajati iz proračuna. Godišnji iznos minimalne naknade za socijalnu pomoć iznosi 9.600 kuna.

Dosta brojki. Njih nitko ne voli, osim kad su u pitanju rezultati naših sportaša. Još jednom, čestitke nogometašima na nevjerojatnom uspjehu kojim su zadužili hrvatsku naciju. U pozitivnom smislu, naravno, za razliku od naše politike.

Alternativni plan štednje

Budući da je takvo vrijeme, ostavit ćemo po strani činjenicu da mi porezni obveznici državnim dužnosnicima i službenicima plaćamo troškove za javni prijevoz kao i njihov razumljivi strah da tu svoju beneficiju ne konzumiraju jer bi ih narod zbog blistave budućnosti koju nam svaki dan uvijek iznova obećaju ne gleda ni najmanje milo. Nećemo nikoga prozivati nego ćemo našoj vladajućoj eliti ponuditi alternativnu opciju za štednju novaca građanima kroz obnovu voznog parka. Tko zna, možda se i približe bilu naroda pa će, jednom kad im rejtinzi porastu, i javni prijevoz postati stvarna opcija.

Pri izboru smo se vodili stanjem voznog parka općeg građanstva, platežnim mogućnostima prosječnog Hrvata i omiljenom nacionalnom markom automobila. Imoćani, oprostite, ipak nije u pitanju Merzedes – na nesreću naših političara vrijednih samo najpristupačnijeg luksuza.

Zastava 128

Krenut ćemo s prijedlogom za Ministarstvo unutarnjih poslova. Riječ je o Zastavi 128, godina proizvodnje 1988., koja se prodaje po cijeni nešto manjoj od 3.000 kuna. Kao što vidite, nužni su tek minimalni zahvati.

njuškalo

Golf II

Volkswagen je zasigurno jedan od omiljenijih proizvođača automobila, barem ako je za pitati većinu Hrvata. Ovdje se nudi model popularnog Golfa II ('89.) za 4 i po' tisuće kuna. Još smo uvijek, dakle, ispod vrijednosti prosječne hrvatske plaće.

njuškalo

Yugo 45

Još jedan nezaobilazni klasik. Ovaj Yugo ('88.) u izvrsnom je stanju, a novi će vlasnik za njega izdvojiti tek 7.300 kuna. Upola manje od jedne zastupničke plaće.

njuškalo

Renault 4 TLS

Tko se ne sjeća velebitskih serpentina na staroj cesti prema moru koje je lovila ova mrcina? Popularna 'katrica' iz ponude proizvedena je 1978. godine, a hrvatskom bi narodu mogla služiti za nešto manje od 21.000 kuna.

njuškalo

Renault 4 CABRIO

Budući da među našom političkom kremu zasigurno postoje i oni ekstravagantnijeg ukusa, uzeli smo u obzir i njihove potrebe. Riječ je o nabrijanijem modelu maločas spomenutog Renaulta 4, ovaj put nešto novijeg datuma ('91.), a i niže cijene (košta oko 20.000 kuna). 

njuškalo

Zastava 750

Ako mogu strani diplomati, zašto i naši političari ne bi državom navigali u Fići? Ovaj koji nudimo proizveden je 1982. te košta nešto više od 38.000 kuna. Provjereni dizajn ipak drži cijenu.

njuškalo

Buba

I za kraj smo ostavili dvije 'Bube', automobile proizvedene u vremenu kad su se sanjala bolja vremena s nadom da će ona uskoro i doći. 

Obje su iz prve polovice 70-ih, no budući da su im cijene nešto paprenije (55.000 kuna, odnosno 73.000 kuna) od onih iz dosadašnje ponude, se bojimo da će san o Hrvatskoj na vrhu Europe ipak ostati nedosanjan. 

njuškalo

njuškalo

zdravko marić

zastava

Fićo

vozni park

katrica

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter