vojko v bi rekao 'kako to?'

Čeka li nas još jedna presica u garaži i jesmo li opet u banani? 'Bandiću dnevni najam Audija A6 Zagrepčani plaćaju 500 kuna'


Mia Peretić
30.01.2019.19:00
Čeka li nas još jedna presica u garaži i jesmo li opet u banani? 'Bandiću dnevni najam Audija A6 Zagrepčani plaćaju 500 kuna'
Zeljko Puhovski / CROPIX

sažeto

Zastupnik Skupštine napravio je analizu voznog parka


Mia Peretić
30.01.2019.19:00

Nakon što je Ured za javnu nabavu Grada Zagreba raspisao natječaj za najam motornih vozila, konkretnije 143 vozila za koja je vrijednost javne nabave 9 milijuna kuna bez PDV-a, na svom je Facebook profilu Renato Petek, zastupnik stranke Naprijed Hrvatska-Progresivni savez u Gradskoj skupštini, postavio pitanje poznato u glazbenim krugovima, a koje ćemo parafrazirati popularnom pjesmom glazbenika Vojka V: "Kako to?".

'Državna revizija potvrdila da nema opravdanosti za nabavu vozila rent -a- carom'

"Kako to" se odnosi na njegovo čuđenje zašto Grad Zagreb, umjesto da koristi neki od oblika leasinga, uglavnom unajmljuje vozila po modelu rent a cara i operativnog najma.

"Grad Zagreb je automobile na financijski leasing uzimao do 2015. godine. U tom modelu vi vozilo otplaćujete, a kada završite sa zadnjom ratom, ono je vaše vlasništvo. Analizirao sam podatke o različitim vrstama najma više stotina vozila u protekle tri godine koje koristi Ured gradonačelnika, gradska uprava, Zagrebački holding, kao i trgovačka društva u vlasništvu grada. Došao sam do istog zaključka kao i Državna revizija na tu temu, a koja je u istom periodu proučavala najam vozila Zagrebačkog holdinga: "za nabavu vozila po modelu rent a cara i putem operativnog najma nije ocijenjena opravdanost uzimanja u najam vozila u odnosu na druge oblike nabave".

Također, Petek kaže i da je Državna revizija u istom izvješću utvrdila da su vozila plaćena prema procjeni da će cijela flota određenom periodu prijeći više od 7 milijuna kilometara, a prešla su samo 3 milijuna:

"To je ogroman gaf u procjeni koliko automobila im treba, te koliko kilometražu će preći. Taj gaf ide na teret proračuna Grada Zagreba", rekao je Petek. 

Većinu vozila isporučuje Viator iz Splita, no dio vozila se unajmljivao i od Auto Benussija iz Pule, Porsche leasinga i Oryx grupe iz Zagreba. Na početku postupka uzimanja vozila u najam, 2015. i 2016. godine, Grad Zagreb je vozila uzimao u podnajam od Zagrebačkog holdinga.

Bandić ima najbolju pilu 

"Gradonačelnik Milan Bandić vozi najskuplji i najluksuzniji auto Audi A6, koji je dio flote unajmljene na ugovor od 12 mjeseci od tvrtke Viator, a ima iskazanu cijenu dnevnog najma od 400 kuna + PDV. Tako su Zagrepčani samo za za najam gradonačelnikove limuzine spomenutoj tvrtki iz Splita plaćali 180.000,00 kuna godišnje, i tako već 3 godine", piše Petek. 

Presica u garaži zbog iznajmljenog Mercedesa

A kada smo već kod luksuznog Audija, sjetimo se samo bizarne pressice iz siječnja 2018., odrađene u uredu garaže Gradske uprave, na kojoj je zainteresiranoj javnosti objašnjavao zašto se, umjesto u rentanom Audiju, u sjedište Javne vatrogasne postrojbe u Savskoj dan ranije dovezao u skupocjenom Mercedesu. 

Radilo se o luksuznom Mercedesu E klase koji mu je služio kao zamjensko vozilo dok je službeno bilo na redovitom servisu. Odakle čuđenje što se u jeku financijskih rezova pojavio u vrhunskom automobilu, Bandić tada nije shvaćao jer se, kako je rekao, takav auto nalazio u svakom dvorištu Imoćana ili Janjevaca u Dubravi:

"Jako sam sretan da smo pobudili ovakvu pažnju. Da sam napravio tri vrtića i škole ne bi bio ovakav odaziv. Svaki put me iznenadite. Janjevci u Dubravi i svaki Imoćanin ima sličan auto koji ja vozim i rekli su mi da je takav auto u svakom dvorištu i ako mi ne budu dali mira da će mi oni posuditi auto. Ja mislim da smo mi u banani, 2018. bavit' se ovakvim stvarima je ispod razine ljudskog dostojanstva. Jadni su mediji, imamo važnijih problema, ovo je karikatura. Kad budem pisao memoare bit' će čitaniji od Churchillovih. Ovo je kao ono što je Frljić napravio u Kerempuhu. Ovo bi bio najgledaniji uradak. Ovo je posao za psihologe, sociologe i karikaturiste", obrušio se na novinare i dodao:

"Pred vama prisežem, čim zatopli ići ću pješke do gradske uprave. To će biti dobro za moje zdravlje".

Tjedan dana kasnije oglasio na svom Facebook profilu: 

"Javljamo svekolikom zabrinutom pučanstvu radosnu vijest da se vratio naš stari auto sa servisa, da nema više "strašnog" zamjenskog automobila i da kao i do sada može mirno spavati". 

Odakle odluka da se auti rentaju?

Zastupnik Gradske skupštine Petek kaže da je već ranije postavio pitanje o odluci da se vozila unajmljuju, te da mu je odgovoreno jednom rečenicom:

"Kada sam Uredu gradonačelnika postavio pitanje tko je i kada donio odluku da se vozila više ne kupuje, ne uzimaju putem financijskog leasinga, već unajmljuju od Rent a car tvrtki, dobio sam odgovor: "Dugogodišnjim praćenjem troškova održavanja službenih vozila Grada Zagreba, kao i stanja na tržištu roba i usluga, a uzimajući u obzir činjenicu da se sve veći broj dobavljača vozila u službene svrhe odlučuje za najam a ne za kupnju, predloženo je Gradonačelniku provođenje postupka javne nabave roba (vozila) kojim će se na najtransparentniji način ista unajmiti od najpovoljnijeg ponuđača".

Isto je pitanje zanimalo i nas, pa smo Gradskom uredu za javnu nabavu postavili upit o ukupnom broju vozila koje planiraju nabaviti, koliko se vozila nabavlja putem Rent-a-Car tvrtki, u obliku dnevnog najma, koliko kroz financijski, a koliko kroz operativni leasing, te kada i zašto je odlučeno, ako je točno, da Grad Zagreb raspisuje javnu nabavu za najam vozila od Rent-a-car tvrtki, iako je, kako tvrdi Petek, nalaz Državne revizije pokazao da "za nabavu vozila po modelu rent a cara i putem operativnog najma nije ocijenjena opravdanost uzimanja u najam vozila u odnosu na druge oblike nabave".

Nažalost, bili smo uporni, no do kraja radnog vremena nismo dobili odgovor.

Milan Bandić

grad Zagreb

javna nabava

nabava automobila

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter