GAF DO GAFA

Francuzi se hvale uspjehom Zračne luke Franjo Tuđman, ali zaboravljaju koje su im se sve pogreške dogodile


Tomislav Kukec
17.04.2018.10:45
Francuzi se hvale uspjehom Zračne luke Franjo Tuđman, ali zaboravljaju koje su im se sve pogreške dogodile
Cropix

sažeto

Ukleta zračna luka dosad je imala niz ozbiljnih pogrešaka i sigurnosnih propusta


Tomislav Kukec
17.04.2018.10:45

Francuska kompanija ADP, koja je od Hrvatske dobila 30-godišnju koncesiju za upravljanje Međunarodnom zračnom lukom Franjo Tuđman u Zagrebu, objavila je da je izuzetno zadovoljna poslovanjem novog zagrebačkog aerodroma, ističući kako ostvaruju snažan rast putnika te uvode različite nove zračne linije. 

Francuzi su pritom posebno naglasili kako su zadovoljni "dobrim timom" kojeg imaju na 'Tuđmanu'. Prilika je to da se podsjetimo na sve urnebesne gafove koje je taj tim dosad iznjedrio. Pa iako će neki reći da je riječ tek o 'porođajnim mukama' zračne luke otvorene prije nešto više od godinu dana, poznavatelji i zaljubljenici u zrakoplovstvo tvrde kako su te pogreške pokazatelj da Francuzi nisu zaposlili dovoljno ljudi, te da zračnom lukom upravljaju sa što manjim troškovima, nauštrb kvalitete. 

Onesposobljeni toalet

Već prvog dana javnost je primijetila da zagrebačka Zračna luka ima problema sa prijevodom na engleski. 

Tako je natpis 'WC za osobe s invaliditetom' pretvoren u 'Toilet disabled'. U doslovnom prijevodu to bi značilo da je WC onesposobljen, odnosno da ne radi, a ne da tu mogu doći osobe s invaliditetom. 

Problemi s prijevodom nastavili su se i na internet stranicama aerodroma, gdje je neko vrijeme stajalo "Airport Franjo Tuđman". Iako je to logičan redoslijed riječi u Hrvatskom jeziku, na engleskom se nazivi ustanova ne pišu tako, već na prvo mjesto dolazi ime. Tako bi ispravno trebalo pisati "Franjo Tuđman Airport". 

Logo skinut s interneta?

Prije svečanog otvorenja novog, modernog terminala, novinari su primijetili još jedan, da ga tako nazovemo, gaf uprave aerodroma. Tako je otkriveno da je logotip - ključni element vizualnog identiteta nove zračne luke - doslovce skinut sa besplatne internetske stranice. Čudo da nije nacrtan u Wordu. 

Boris Kovačev / Cropix

Otkazana slijetanja

Najveći dosad zabilježeni problemi na novoj zračnoj luci ticali su se otkazivanja sliejtanja putničkim zrakoplovima. Tako su putnici koji su iz Zagreba letjeli u Dubrovnik u jednom trneutku zbog bure morali prekinuti putovanje, te se zrakoplov krenuo vraćati u Zagreb. No, Zračna luka nije im odobrila slijetanje jer nemaju dovoljno vatrogasaca za noćni prihvat tog tipa zrakoplova, pa su nesretni ljudi završili u Rimu. Tada se otkrilo da to nije jedini takav slučaj, te je nadležna državna agencija kaznila Zračnu luku sa pedesetak tisuća kuna kazne. Ustanovilo se da je zbog istog problema u više navrata Hrvatska morala odbijati donirane organe, jer ih na zagrebačkom aerodromu nije imao tko prihvatiti. Manjak osoblja doveo je i do velikih kašnjenja na redovnim linijama, a još se prepričava slučaj kada je pilot, bijesan zbog situacije u luci, putnicima objasnio kako još neko vrijeme neće poeltjeti jer im nitko nije urkcao prtljagu, budući da aerodrom nema dovoljno ljudi za taj posao. 

Boris Kovačev / Cropix

Naplatili parkiranje Hitnoj pomoći

Voljeli bi da smo bili na mjestu događaja i vidjeli lica ekipe Hitne pomoći kada im je, nakon što su pružili liječničku pomoć putnici kojoj je pozlilo, djelatnik zračne luke priopćio da su se sa vozilom zadržali dulje od deset minuta na aerodromu te moraju platiti parkiranje.

Boris Kovačev / Cropix

Zračna luka kasnije se pravdala da se vozač kola Hitne nije javio prilikom ulaska na parking terminala, a obećali su i nadoknaditi trošak parkirne karte. Ipak, nekad je dovoljno samo uključiti zdrav razum, pa se ovakve greške ne bi događale. 

Putnik bauljao stajankom

Stručna javnost ulovila se za glavu kada je u medije izašla priča o putniku koji je kasnio na let za Zurich. Muškarac je, naime, došao na predviđeni gate u zadnji čas, praktički pred polijetanje zrakoplova, a izlaz je već bio zatvoren. Putnik nije htio odustati od Zuricha pa je stisnuo tipku za otvaranje vrata u slučaju opasnosti te bez ikakvih problema izišao na stajanku.

Boris Kovačev / Cropix

Tamo je u tom trenu bilo više zrakoplova, pa nije znao koji je njegov, no na jednom od traktora za prtljagu primijetio je svoj kofer. Presretan, otrčao je stajankom do traktora poa zamolio vozača da ga 'prebaci' do njegovog aviona, što je srdačni čovjek i napravio. Ne treba ni govoriti koliko je tu sigurnosnih prekršaja počinjeno.  I taj je slučaj naposljetku prijateljv Hrvatskog agenciji za civilno zrakoplovstvo. 

Uberovac razbio rampu

Da im baš ne ide dokazalo se i u slučaju pijanog vozača Ubera koji je izazvao pravi kaos na terminalu. 

On je krajem lipnja u 21:58 sati pogrešno skrenuo, prošao kroz tehničku rampu za servisna vozila aerodroma te se bez problema doveo na samu stajanku za zrakoplove. Civilno vozilo, koje nema baš nikakvog razloga biti na stajanci, tako se neko vrijeme vozikalo aerodromom. Kad je shvatio pogrešku okrenuo se i pokušao izaći, a na povratku su ga kod rampe presreli policajci.

Vozilo za prtljagu oštetilo zrakoplov

Vjerojatno su i članovi uprave zakolutali očima od jada i nevjerice kada im se u srpnju prošle godine dogodio još jedan bizaran incident. Prilikom ukrcavanja prtljage specijalno aerodromsko vozilo prtrljažnom trakom je 'opalilo' po trupu zrakoplova nacionalne aviokompanije Croatia Airlines. Zrakoplov je tom prilikom oštećen, pa su putnici bili primorani izići, ukrcati se u drugi i poletjeti sa zakašnjenjem, a Croatia je morala povući zrakoplov iz prometa do inspekcije i servisa. 

avijacija

problemi

Zračna luka Franjo Tuđman

gafovi

civilno zrakoplovstvo

Podijeli članak