100posto istražuje

Svi vam govore da je Uber poskupio, evo koliko stvarno koštaju taksi usluge u Zagrebu


Tomislav Kukec
11.05.2018.20:30
Svi vam govore da je Uber poskupio, evo koliko stvarno koštaju taksi usluge u Zagrebu
Bernard Covic/Cropix

sažeto

Novinar 100posto usporedio je cijene taksi prijevoznika u Zagrebu nakon poskupljenja omiljene platforme


Tomislav Kukec
11.05.2018.20:30

Uber je i dalje, unatoč poskupljenju, najjeftiniji način taksi prijevoza u Zagrebu, naročito kada su kraće gradske relacije u pitanju. 

Davor Pongracic/CROPIX

Pokazuje to malo istraživanje koje smo proveli nakon što smo saznali da je Uber odlučio, kako bi povećao prihode svojih partnera vozača, malkice dignuti svoje cijene. Poskupljenje smo primijetili, no svakako se ne radi o velikom šoku za korisnike usluga. Tako su, uoči turističke sezone, Uberovci svoju uslugu poskupjeli za 60 lipa ko kilometru. Dosad je cijena kilometra bila tri kune, a sada je šezdeset lipa skuplja. Cijena početka vožnje, odnosno, "start" ostala je istina te i dalje iznosi šest kuna, no vrijeme provedeno u taksiju sada je 20 lipa skuplje te iznosi 60 lipa po minuti. Iako su neki izvijestili kako Uber ulazi u skuplje prijevoznike nakon novog povećanja cijene usluge, to se očito odnosi na dulje relacije.

No, krenimo redom. Kao testnu relaciju odabrali smo put od Ciglenice (Trešnjevka) do sjedišta našeg portala u Koranskoj ulici, odnosno na zagrebačkoj Martinovki. Naša putovanje dugačko je nešto malo više od tri kilometra, te nas vodi Krapinskom ulicom do zagrebačke žile kucavice - Vukovarske, te do Koranske. 

Najprije smo pozvali Uber. Jednostavna i mnogima poznata aplikacija u kratkom nas je roku locirala te nam rekla da će naš vozač, u crnom BMW-u, biti na adresi kroz nekoliko minuta. Čekali smo ga četiri minute, a vozač se pojavio te nas na adresu dovezao za 25 kuna i 40 lipa. Pritom, treba istaknuti, nismo ni lipe platili sam čim pozivanja taksija, što kod drugih prijevoznika nije slučaj. Uberovac nas je sigurno dopremio na željeno odredište, te smo netom nakon izlaska iz taksija dobili račun putem emaila. Pitali smo ga je li istina da se Uberovci žale što sada moraju imati automobile mlađe od sedam godina, ali rekao je da njega to ne zabrinjava jer vozi svoj novi BMW. 

Ronald Gorsic/CROPIX

Slijedeći je na redu za naš test bio naš dobri-stari Radio Taxi Zagreb. Oni su na adresu na Trešnjevci stigli u roku od svega dvije minute, iako se radi o pomalo nepristupačnom dijelu grada, protkanom malim i često slijepim uličicama, koje vozačima zadaju muke. Simpatični vozač do Koranske nas je, u vrijeme kada nema gužve, odbacio za 32 kune. Rekao nam je kako ne primjećuje da se ljudi sada, nakon poskupljenja, manje koriste Uberom, ali nije se žalio na nedostatak posla. zagrepčani vole putovati taksijem i čine to često, dodao je. 

Vojko Basic/CROPIX

Posljednji je bio Cammeo. S njime smo se ponovno vratili na Trešnjevku. Cijena je bila 29 kuna i 40 lipa, što smo, naravno, zaokružili na 30 jer - firma plaća :). 

Cammeov vozač ispričao nam je kako mu se klijenti žale na Uber jer, kaže, riječ je o vozačima koji nedovoljno poznaju grad. Treba priznati kako je doista odlično znao teren, pa je čak znao i gdje su neki stupići koji blokiraju cestu, a koji nisu ucrtani u navigacijske mape. Ipak, malo je ironično da se na to žali Cammeo, upravo oni koje je svojedobno Radio Taxi prozivao zbog iste stvari. 

Kada s sve zbroji, Radio Taxi platili smo, dakle, gotovo sedam kuna skuplje od Ubera. Cammeo je bio pet kuna skuplji, a Uber i dalje odnosi pobjedu kao najjeftiniji. Što e kvalitete usluge tiče, ona je ujednačena. Sva tri automobila bila su čista i udobna, vozači pristupačni i ljubazni, a brzina njihovog dolaska gotovo rekordna. Baš kao što i očekujemo od taksija u glavnom gradu.

istraživanje

Uber

cijene

taxi

Cammeo

Radio Taxi Zagreb

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter