Horor priče iz taksija

'Izbacio me nasred ulice bez opravdanja, a kada sam išla roditi stisnuo je gas do daske da mi slučajno ne bi pukao vodenjak i onečistio automobil'


Mia Mitrović
16.02.2019.19:00
'Izbacio me nasred ulice bez opravdanja, a kada sam išla roditi stisnuo je gas do daske da mi slučajno ne bi pukao vodenjak i onečistio automobil'
REUTERS

sažeto

Korisnici taksi prijevoza ispripovijedali su nam svoja loša iskustva s vozačima


Mia Mitrović
16.02.2019.19:00

„Pada kiša, puše vjetar, baš ružan zimski dan. Zovem Taxify s posla da me odvede kući. Izađem ispred zgrade s kišobranom jer vidim na aplikaciji da stiže za 1 min, spustim se niz stepenice ispred zgrade s kišobranom, stanem i vidim mog vozača kako dolazi. Međutim, pogleda me i produži nekih 30ak m naprijed i tamo stane.

Ok, možda me nije vidio, pa mu držeći kišobran u ruci mašem, ali ništa. Shvatim da se neće vratiti, i ja krenem prema njemu, uđem u auto, pozdravim i pitam je li me vidio kako stojim i mašem.

Željko Puhovski/CROPIX

Kaže da jest, ali da se tamo ne smije stati pa je on produžio naprijed. Ok, „tamo“ uredno svaki put stane svaki Taxi, Uber i Taxify (osim njegovog izgleda), ali vidim da je malo živčan, neljubazan pa se ne raspravljam, već samo kažem da idemo prema Džamiji u centar.

Živčan i neljubazan

On na to krene prema Vukovarskoj?! Ja ga pitam kud ide ako idemo prema centru, na što on već jaaaako živčano odgovora da se ide tamo okrenuti, jer ovdje gdje stoji se ne smije okrenuti  (a stoji na platou, velikom ispred ulaza u garažu). Opet mi ništa nije jasno jer se tamo kud je krenuo zapravo nema gdje okrenuti, pa zašutim, ali onda on shvati da se ipak ne može okrenuti tamo kud je krenuo, pa se vrati ipak na taj plato i okrene se!

Dobro, sad sam ja već iznervirana, ali odlučim duboko disati i smiriti se i preživjeti put do kuće. I tako on konačno krene, vozeći se prema destinaciji namjerno vozeći dužim putem, izbjegavajući dio ceste označen za taksiste kako bi kružio okolo. Taxify naime, može tim dijelom kojim se voze taksisti, ali ga on baš namjerno izbjegne zbog čega, naravno mora voziti okolo. Odlučim opet prešutjeti.

Tonči Plazibat/CROPIX

I eto, skoro smo blizu destinacije, ja odahnem, ali onda kreće vrhunac. Taj „divni“ vozač, umjesto da kod Džamije produži ravno i uđe u moju ulicu, skreće odjednom u Zvonimirovu?!?!? Ja u šoku, pristojno mu kažem da sad više ne može doći u moju ulicu osim ako ne ode skroz u Zvonimirovu pa se negdje kod Šubićeve polukružno okrene i vrati natrag. On na to, odjednom nasred Zvonimirove naglo zakoči, i kaže mi da izađem van jer je vožnja završila?!?

Ja odmah izađem iz auta, jer se mislim da nema smisla s takvom osobom nikakva daljnja rasprava. Naravno, prijavim sve Taxify-u, jave se odmah, ispričaju i dobijem još neki dodatni popust na iduće vožnje. Kakogod, iskustvo koje ne bi ponovila“, napisala nam je jedna čitateljica koja često koristi taksi prijevoz kada dolazi ili odlazi s posla.

Priča naše čitateljice samo je kap u moru, jer većina korisnika taksi prijevoza ima slična ili još gora iskustva s taksistima. Ljubaznost, nažalost, nije vrlina koja se vrednuje prilikom zapošljavanja. Kako smo nedugo pisali, da bi se netko bavio tom djelatnošću, prema novom Zakonu o cestovnom prometu mora samo položiti pismeni ispit koji košta oko 600 kuna.

Ispit se sastoji od četrdesetak teorijskih pitanja, a odgovori su na zaokruživanje. Dozvola za taksiranje koja se dobiva nakon položenog ispita vrijedi u čitavoj Europskoj uniji pa polagati dolaze vozači iz drugih zemalja u regiji. Rezultat tog pristupa omogućenog novim zakonom je anarhija na taksi tržištu jer ispada da taksirati može apsolutno svatko tko završi ispit i posjeduje vozačku dozvolu.

Svaki peti je bahat i arogantan

„Taksijem se vozim otkako znam za sebe jer moja obitelj ne posjeduje automobil pa imam tridesetogodišnje iskustvo upoznavanja najrazličitijih vozača. Predrasuda je da su svi taksi vozači neljubazni i nestručni jer ima stvarno sjajnih profesionalaca, čak i u Radio Taxiju s kojim imam najgora iskustva. Jedan me tako vozio u visokom stupnju trudnoće na pregled u bolnicu. Sve vrijeme mi je prigovarao jer me morao čekati nekoliko minuta. Ok, čekao me par minuta jer mi je s trbuhom do zuba trebalo malo duže nego inače da se spustim iz stana stepenicama“, priča Zagrepčanka Mihaela (40) koju je 'luđak u Radio Taksiju' priuštio i nezaboravnu vožnju do rodilišta kada je dobila trudove.

Davor Pongracic/CROPIX

„Kada je shvatio da me vozi u bolnicu da rodim, stisnuo je gas do daske jer ga je bilo strah da mi ne pukne vodenjak u automobilu. Bila je subota navečer, a on je vozio kao divljak, prelazio je i kroz crvena svjetla. Bila sam u strahu i za sebe i za dijete u tim trenucima. Srećom, dovezao me u bolnicu bez ozljeda“, ispričala nam je Mihaela i naglasila kako ne treba generalizirati.

„Iako je po mojoj procjeni svaki peti Radio taksist bahat i arogantan, ona ostala četvorica su vrhunski profići koji poznaju svaku uličicu u gradu. To se ne može reći za mnoge taksiste ostalih prijevoznika poput Ubera, Taxifya i Cammea koji se orijentiraju po navigaciji koja im ne radi uvijek kako treba. A ima i onih koji namjerno lažu kako bi izvukli što dužu rutu“, objašnjava te dodaje kako je pojava konkurenata Radio taksiju, usprkos tome što mnogi ne poznaju grad po kojem voze, uvela revoluciju na taksi tržište.

„Sve je transparentnije i puno je lakše prijaviti neugodnost Uberu ili Taxifyju nego što je to prije bio slučaj. Taksist kojem stisnem jedinicu, a bilo ih je takvih, više me nikada neće voziti. Baš zbog tog straha od penala i oni paze kako će se odnositi prema putniku pa su nesporazumi ili bezobrazluk od strane vozača puno rjeđi nego prije“, ispričala je otkrila nekoliko najgorih trenutaka iz svojih Uber i Taxify vožnji.

Lovci na aerodrome

„Jedan je tako urlao na mene jer nisam bila na lokaciji na kojoj je on bio iako sam jasno označila adresu na kojoj sam ga čekala, ali ga je aplikacija odvela dvadesetak metara dalje. Taj je bio bezobrazniji od bilo kojeg Radio taksista ikada, a to uopće nije bila moja greška, već greška njegove navigacije. Jednom me vozio i tip koji mi je lagao da mu aplikacija ne radi i od mene je pokušao izvući dvostruko veći iznos od onog koji je aplikacija pokazala. No, zapravo je najčešći razlog nesuglasica među vozačem i putnikom zbog rute koju odaberu, a potpuno je besmislena. Jedan mi je tako savjetovao kao 'najbržu' rutu do posla jednu kojom nikada nisam išla niti bi mi ikada palo na pamet da ju izaberem. Rekao je da ćemo tako izbjeći gužvu. Na kraju sam zbog njega i njegove 'prečice' kasnila na posao gotovo pola sata“, pripovijeda naša sugovornica te dodaje da su joj od svih najgori tzv. 'lovci na aerodrome'.

Foto: PR

„Oni bi htjeli voziti isključivo aerodromske vožnje pa su 'nadrkani' svaki puta kada dobiju vožnju koja nije aerodromska. Ti su mi možda i najgori jer su bezobrazni cijelim putem, negativni i psuju promet, državu, posao i sve osim aerodromskih vožnji“, ispričala nam je Mihaela.

Kako bismo saznali što o lošim iskustvima putnika misle taksisti, kontaktirali smo jednog vozača Ubera koji nam je ispričao svoju stranu priče.

I putnici napadaju taksiste

„Vjerujem da postoje neugodni i bezobrazni vozači. No, Uber i Taxify imaju sistem vrednovanja i ocjenjivanja pa je takvih sve manje. Kada vas netko prijavi, taj je vozač na nekoliko dana udaljen iz Ubera, a putnik često dobije naknadu u vidu besplatne vožnje. Ako taj isti vozač dobije jedinicu više puta, udaljuje ga se iz Ubera i više ne može raditi u tom sustavu. Putnicima je puno lakše prijaviti neugodnosti na Taxyfyju i Uberu nego što je slučaj kod primjerice Radio Taxija. Tamo kada netko prijavi vozača onda njihovo udruženje vijeća o njegovoj kazni koja je blaga ili nikakva“, ispričao nam je Ante (45) koji Uber vozi dvije godine i smatra ga dobrim izvorom zarade. Kako svaka priča ima dvije strane pa tako i ova, Zoran nam je otkrio kako su u sustavu Ubera putnici zaštićeniji nego sami vozači.

„I mi se svega nagledamo, osobito kada radimo noćne vožnje vikendom. U slučaju da mene napadne neki putnik, postoji gumb za takve situacije. Sigurnosne mjere ništa ne znače jer pomoć stigne u prosjeku za 45 minuta, a do tada sam prepušten sam sebi. Neljubazan odnos između vozača i putnika je veliki problem jer, na žalost, ljudi u Hrvatskoj ne posjeduju elementarnu pristojnost u komunikaciji pa se incidenti događaju. Taksisti u SAD-u su od putnika zaštićeni pregradom, a u Hrvatskoj jedino što imamo je snalažljivost“, zaključuje.

Uber

Radio Taxi Zagreb

odnos putnika i vozača

Taxify

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter