video: sve tragedije nikija laude

Najgori trenutak u životu nije mu bila nesreća na njemačkoj utrci. Nikada si nije oprostio smrt 200 ljudi te je osobno išao na sprovode poginulih


Mia Peretić
21.05.2019.11:35
Najgori trenutak u životu nije mu bila nesreća na njemačkoj utrci. Nikada si nije oprostio smrt 200 ljudi te je osobno išao na sprovode poginulih
Gettyimages

Mia Peretić
21.05.2019.11:35

Niki Lauda, legenda i trostruki svjetski prvak Formule 1 jučer je preminuo u 70. godini života. Njegova je obitelj objavila da je "mirno preminuo", a u službenom su priopćenju naveli i kako će "njegova jedinstvena postignuća kao sportaša i poduzetnika ostaju i ostati zapamćeni, njegova neumorna želja za akcijom, njegova neposrednost i hrabrost ostaju uzor i mjerilo za sve nas".

Karijeru mu obilježila tri naslova svjetskog prvaka ali i stravična nesreća nakon koje su mu dali 'bolesničko pomazanje'

Tijekom vozačke karijere osvojio je titule s dvije najveće ekipe, Ferrarijem 1975. i 1977., te McLarenom 1984. godine. No, mnogi će ga najviše pamtiti po stravičnoj nesreći koja se dogodila tijekom utrke na stazi u njemačkom Nürburgringu 1976. godine kada se njegov bolid zapalio, a on je pretrpio opekline trećeg stupnja na glavi i licu, zbog čega je ostao bez većeg dijela desnog uha, kose, obrva i očnih kapaka, koji su mu rekonstruirani operativnim zahvatom.

Uz to je zadobio i teško oštećenje pluća s obzirom na to da se nadisao otrovnih plinova. Iako je u bolnici čak primio bolesničko pomazanje - otpisali su ga i kolege iz vlastitog tima - Lauda se uspio oporaviti, a natjecanju se vratio nakon samo dvije propuštene utrke, iako je te godine ostao bez titule svjetskog prvaka.

profimedia

Naslov je tada osvojio James Hunt s prednosti od samo jednog boda i to nakon što je Lauda odlučio da je posljednja utrka suviše opasna. Sa staze se odvezao nakon samo jednog odvoženog kruga.

"Kiša je padala dva sata i taj idiot, japanski direktor utrke, došao je i rekao da se utrka vozi. Za mene je to bila najgluplja odluka ikada. Odvozio sam jedan krug da Ferrari dobije novac i jednostavno sam otišao", citira ga Reuters.

Nastavio kao vlasnik aviokompanije, no i tamo se nosio s tragedijom i više od 200 poginulih

Lauda je nakon okončanja F1 karijere svoj put nastavio drugim pistama, konkretnije bacio se u poduzetništvo u zrakoplovstvu. I na tom polju je doživio tragediju. Naime, zrakoplov jedne od njegovih aviokompanija Lauda Air u svibnju 1991. godine srušio se na Tajlandu ubrzo nakon polijetanja s aerodroma u Bangkoku, pri čemu je poginulo 223 putnika i članova posade.

Boeing 767-300ER, nazvan po Wolfgangu Amadeusu Mozartu, koji je poletio za Beč, zapalio se i srušio zbog problema tehničke prirode, iako se sumnjalo da je u njemu bila postavljena bomba, kao i da se radilo o pilotovoj greški.

Istraga je pokazala da je uzrok nesreće bila aktivacija potisnih usmjerivača usred leta, što se tumačilo kao greška proizvođača Boeinga 767.

S druge strane, na stranici Austrian Wingsa u analizi misteriozne nesreće piše kako je tijekom istrage zabilježeno da održavanje koje su provodili zaposlenici Lauda Aira nije bilo sasvim u skladu s regulativama proizvođača. Navodno se mjesecima prije nesreće konstantno pojavljivala poruka o grešci na "Mozartovim" računalima, bez da je itko od tehničara Lauda Aira o tome obavijestio Boeing.

Osobno išao na sprovode poginulih

Lauda je vrlo teško primio smrt tolikog broja ljudi, odmah je otputovao na Tajland i vrlo aktivno sudjelovao u čitavoj istrazi. Na sprovode putnika čija tijela nisu bila identificirana otišao je osobno. Optužbe protiv njega i njegove aviokompanije su odbačene, a u službenom izvješću istrage tajlandskih zrakoplovnih stručnjaka piše da uzrok ovog tehničkog problema nikada nije utvrđen.

"Ljudi uvijek misle da mi je nagori trenutak u životu bila nesreća na njemačkoj utrci. No, nije. Kada vodite aviokompaniju i više od 200 ljudi žele stići od točke A do točke B, a to se ne dogodi... to je druga vrsta odgovornosti", rekao je za Observer 2006. godine.

Niki Lauda svoje je aviokompanije uspješno prodao, pa je tako Lauda Air prešao u vlasništvo Austrian Airlinesa.

Screenshot / YouTube

Prošle godine je prošao transplantaciju pluća

No, to nije bio kraj drami u životu nekadašnjeg F1 šampiona. Naime, 1997. i 2005. godine transplantirani su mu bubrezi, a prošle se godine morao podvrgnuti transplantaciji pluća koja su mu bila trajno oštećena nakon stravične nesreće u Nürburgringu.

Iako se tada uspješno oporavio, danas se od njega oprašta čitav svijet moto sporta.

"Svi u Ferrariju su duboko pogođeni vijesti o smrti našeg dragog prijatelja Nikija Laude. S nama je osvojio dva od tri naslova svjetskog prvaka i uvijek će biti u našim srcima, kao i srcima svih fanova Ferrarija. Njegovoj obitelji i prijateljima izražavamo najdublju sućut", piše ekipa Ferrarija na Twitteru.

"Legenda. Tada, sada i zauvijek", napisala je ekipa McLaren Mercedesa.

smrt

Formula 1

sport

avionska nesreća

utrke

niki lauda

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter