Hrvatska obala, megafriteza za EU sirotinju

Nakon onog sramotnog ispada s iznajmljivačem u Zadru, oglasio se i Mate Janković. 'Hrvatski je turizam je*eni oksimoron'


Robin Mikulić
08.08.2018.17:00
Nakon onog sramotnog ispada s iznajmljivačem u Zadru, oglasio se i Mate Janković. 'Hrvatski je turizam je*eni oksimoron'
Cropix

sažeto

Jadranske lignje? Mit koji naši priobalni restorani prodaju već godinama. Oni gumenasti pohani kotačići koji se masno naplaćuju pod izlikom provjerene kvalitete jadranski su koliko i međimurski krumpir


Robin Mikulić
08.08.2018.17:00

Da u hrvatskom turizmu ne cvjetaju ruže znamo odavno i, da stvari budu gore, ta činjenica svakim danom postaje sve bjelodanija. Danas smo svjedočili apsolutnoj antireklami za hrvatski turizam. Stanoviti iznajmljivač iz Zadra, Tomislav Gospić, proslavio se homofobnom odbijenicom koju je poslao na adresu brazilskog gej para koji je preko popularnog Bookinga rezervirao njegov apartman Identitet. “Odbijeni ste. Ne primamo homoseksualce. Otkažite svoju rezervaciju. Tomislav Gospić.”

“Dragi Tomislave Gospić, iznenadio me vaš nepristojan odgovor na moju rezervaciju. Homofobno ponašanje poput vašega trebalo bi biti zabranjeno u čitavom svijetu. Ali, i dalje vjerujem u dobre ljude. Vi niste jedan od njih. Siguran sam kako ćete razumjeti da ću zadržati svoju rezervaciju do 30. kolovoza jer to je moj dogovor sa servisom Booking.com. Nadam se da će vas oni nekako kazniti. Oduvijek slušam vrlo lijepe stvari o Hrvatskoj ali, naravno, vi ne biste bili dio toga. Jesam li u pravu? Bog vas blagoslovio.”  Bio je to odgovor nezadovoljnog turista, a ni Booking nije dugo čekao sa svojom rezervacijom. Gospićev apartman nedostupan je do daljnjega za rezevaciju.

Nisam siguran bi li svijetu toliko javno trebati davati do znanja koliko smo homofobna nacija kad svi znamo za stereotipe da su članovi LGBT zajednice oni koji će najviše potrošiti, a naš se turizam na globus planira upisati kao elitni. Jedan od naših najpoznatijih kuhara Mate Janković na svom je Facebooku ovih dana izrazio bojazan da će se naša obala, ne promijeni li se nešto, uskoro prometnuti u top destinaciju za siromašnu Europu.

Megafriteza za EU sirotinju

Cropix

„Čitam danas nekoliko tekstova o našem turizmu. Hrvatski je turizam, htjeli mi to priznati ili ne, loš. Hoteli od 5 zvjezdica su još uvije rijetkost kao i dobri popratni sadržaji. Restorani su ispodprosječni do osrednji. To što se lovimo nekolicine imena na Jadranu poput Monte, Pelegrini i Boškinac i to što i to što ih uz dodatak nekolicine možemo sve nabrojati dokaz je turističke impotencije“, žali se Janković.

„Kadar nam odlazi u inozemstvo, npr. Od 10 konobara s kojima sam surađivao u najboljim likalima Opatije, 8 ih je otišlo iz Hrvatske u kasnim tridesetima. 'Hrvatski turizam' je jebe*i oksimoron i musaka sastavljena od apartmana u ružnim kućama, koncesioniranim plažama sa gusto nabijenim ležaljkama da ne bi slučajno netko stavio ručnik negdje te restorana i barova u kojima caruje loša hrana, loš servis i jelovnici koje je prevodio Google translate.“

O cijeni, kaže, neće govoriti jer ako je nešto dobro, novac nikad nije problem. Problem nastaje kad gostu na stol stigne visoki račun koji ne opravdava niti kvalitetu namirnica niti kvalitetu usluge. „Jadran polako, ali sigurno postaje megafriteza za EU sirotinju koja će s porastom standarda u vlastitoj zemlji otići na atraktivnije destinacije. I još jedno, igrali smo finale prvenstva, ali svatko tko misli da duge lopte Modrića i obrane Subašića mogu dovesti turiste koje ovo nabrojano može zadržati je idiot“, zaključuje oštro.

Horor na europski način

Cropix

Bez brige, ne staju ni ovdje naše svakodnevno muke po turizmu. Svako toliko pišemo o nekom poduzetnom Dalmatincu koji bi na brzinu zaradio koju kunu. Zasigurno ste se nekad u životu susreli s divljim parkingom usred ničega obilježenim kartonskim natpisom na kojem piše da se sat vremena parkiranja naplaćuje boga oca. Svi smo. No, danas za vas imamo ipak nešto opskurniju vijest. Jednu koja je na tragu onog agresivnog krkanluka s početka priče.

Kad već govorimo o hororima hrvatskoga turizma, nemojmo slučajno zaboraviti one vrijedne stričeke i tete, obično srednje do starije životne dobi, koji sjede pod suncobranima uz ceste, trajektne luke i sve druge frekventne točke. Kartonski natpis Zimmer frei neizostavan je mus. Nikad mi, doduše, nije bilo jasno kome ti natpisi ulijevaju dovoljno povjerenja da se preda na milost i nemilost takvih strvinara. Zar ti ljudi nikad nisu pogledali ni jedan europski horor u svom životu? Nikad ne ideš u garažu za nepoznatim kriperom. Loše će završiti. I gnjili frižider po cijeni od minimalno 70 eura po noćenju najmanji je problem.

Jadranske lignje? Mit koji naši priobalni restorani prodaju već godinama. Oni gumenasti pohani kotačići koji se masno naplaćuju pod izlikom provjerene kvalitete jadranski su koliko i međimurski krumpir. Ruku gore tko je negdje na običnu malu pizzu upitne kvalitete platio kao svetog Petra kajganu.

Goran Sebelic / CROPIX

I za kraj, barem što se ove liste tiče – što nikako ne znači da je tu kraj problemima za naš turizam, problem festivalske kulture. Bogati Europljani iz godine u godinu dolaze na našu obalu plesati, piti i ostavljati goleme pare, a mi ih tretiramo kao da su smeće najgore vrste. Recimo, u Novalji, hrvatskoj verziji Ibize, gradu koji upravo zahvaljujući takvim turistima slovi kao najbogatiji u Hrvatskoj, po novom više ne žele ljude. Ubiru samo čisti novac. Ne kaskaju za njima niti na Hvaru, gdje ljude globe jer po gradu hodaju u odjeći primjerenoj paklenom ljetu.

turizam

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter