upoznajte generaciju Z

Nitko nije tako usamljen kao oni, zanima ih samo uspjeh i novac, a sada ulaze na tržište rada. Jesmo li spremni?


Ružica Matić
16.11.2018.19:00
Nitko nije tako usamljen kao oni, zanima ih samo uspjeh i novac, a sada ulaze na tržište rada. Jesmo li spremni?
iStock

sažeto

Većina pripadnika generacije Z smatra da ljude koji ih okružuju nije briga za njih, a čak i njihovi djedovi i bake imaju bogatiji društveni život


Ružica Matić
16.11.2018.19:00

Već ste se umorili od priča o milenijalcima, mladim ljudima koji obožavaju avokado i dominiraju društvenim mrežama, ne 'briju' na materijalna dobra već na životna iskustva i važnije im je da ih posao ispunjava nego da bude stalan? Kakva li je tek generacija koja dolazi iza njih?

Nazivaju ih generacija Z i najbrojnija su generacija u ljudskoj povijesti. Prema Bloombergovim projekcijama čovječanstvo bi sljedeće godine trebalo brojiti 7,7 milijardi, a čak 32 posto od te brojke otpadat će na generaciju Z, odnosno ljude rođene od 1997. do 2012. godine.

Usamljenost će utjecati i na njihovo zdravlje

Već sada znamo da oni nisu samo najbrojnija, nego i najusamljenija generacija. Američko istraživanje na 20.000 punoljetnih ispitanika pokazalo je kako više se od polovine pripadnika generacije Z može identificirati s 10 od 11 osjećaja vezanih uz usamljenost.

iStock

Čak 68 posto osjeća se kao da ih nitko zapravo ne poznaje, 69 posto ih je sramežljivo, a jednako toliko ih smatra da ljude koji ih okružuju nije briga za njih.

Njihovi djedovi i bake imaju bogatiji društveni život od njih u fizičkom svijetu.

Društveni život generacije Z odvija se prije svega na društvenim mrežama, no i oni mladi ljudi koji ih ne koriste rekli su da su jednako usamljeni. Nedostatak pravog ljudskog kontakta ostavit će velike posljedice i na njihovo zdravlje. Usamljenost je, pokazuje istraživanje, za zdravlje jednako štetno kao pušenje 15 cigareta na dan.

Oni žele sigurnost

Najstariji pripadnici generacije Z sada završavaju fakultete i ulaze na tržište rada, koje se počelo pripremati za njihov dolazak. Što treba znati o njima?

Za početak, da drugačije razmišljaju od svojih prethodnika, milenijalaca. Umjesto duhovne ispunjenosti, ovi mladi ljudi žele uspjeh i financijsku sigurnost.

iStock

Smatra se da će generacija Z biti više usmjerena prema osobnom uspjehu od bilo koje generacije prije, na što je vjerojatno utjecalo odrastanje u doba globalne recesije i nesigurnosti.

Profesionalni uspjeh na prvom je mjestu njihove liste prioriteta. Za razliku od milenijalaca, poznatih po čestom mijenjaju poslova, pripadnici generacije Z žele da im radno mjesto bude sigurno i stabilno.

S obzirom na velike promjene na tržištu rada koje nas očekuju, njih zanimaju poslovi koji 'imaju budućnost'. Najzanimljivija područja su im tech-industrija i poslovi povezani sa zdravljem.

Mogu i bez fakulteta

Oprezniji su i prizemljeniji od svojih prethodnika. Američko istraživanje pokazalo je da bi ih samo 11 posto diglo kredit zbog školarine za fakultet. Dapače, čak 75 posto ih je reklo kako ne smatraju da im je fakultet jedini način da se obrazuju i profesionalno usavrše, već su spremni početi raditi odmah nakon srednje škole.

iStock

Kad se prijavljuju za posao, jako im je bitna reputacija tvrtke (što dobro provjere na internetu!), te da u njoj rade raznoliki ljudi i da imaju mogućnost seliti na različite poslove unutar tvrtke.

Što oni žele raditi?

Prema istraživanju Indeed.com, najpopularnija zanimanja u generaciji Z su:

1. iOs developer

2. Računalni vision inženjer

3. Inženjer strojnog učenja

4. Audio inženjer

5. Teta (striček) u vrtiću

6. Savjetnik/ca za ljepotu

7. Junior softver inženjer

8. Organizator/ica vjenčanja

9. Fotoreporter

10. Knjižar

11. Anesteziolog

12. Game master

13. Entry level developer

14. Veterinarski tehničar

15. Zubni tehničar. 

mladi

milenijalci

usamljenost

tržište rada

generacija Z

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter