NEWS FEED JE BUDUĆNOST

Oni ne vjeruju medijima, a informacije crpe s Facebooka


Juraj Filipović
03.03.2017.12:50
Oni ne vjeruju medijima, a informacije crpe s Facebooka
Istock

sažeto

Oni ne pretražuju portale pojedinačno, već sve informacije crpe s naslovnice društvene mreže koju su algoritmi satkali prema preferencijama, željama, interesima i hobijima korisnika


Juraj Filipović
03.03.2017.12:50

Predstavnici mlađih generacija, koliko bili možda neiskusni i neupućeni, ipak nisu glupi. Oni danas dva puta promisle prije nego kliknu na određeni članak. Razlog tome leži u prethodnim razočarenjima, senzacionalizmu i naslovima koji rijetko imaju veze s tekstom. Milenijalcima koji su 'doktorirali' društvene mreže, portale te internet u cjelini takva se roba više ne može prodati.

Informacije traže na Facebooku

To dokazuje i najnovije istraživanje američke zaklade "The Knight". Oni su u šest grupa raspodijelili ljude između 14 i 24 godine i promatrali proces putem kojeg dolaze do vijesti i način na koji ih konzumiraju. U sklopu istraživanja intervjuirana su 52 tinejdžera iz Philadelphije, Chicaga i Charlottea. Iako se radi o vrlo malom uzorku, istraživači kažu da on barem daje nekakve pokazatelje koji mogu profilirati trendove u kojem će se društvo kretati u pogledu medija i svakodnevnih vijesti.

Rezultati su pokazali da su ispitanici vijesti tražili na društvenim mrežama, najčešće Facebooku jer smatraju da će na news feedu pronaći sve što je aktualno. Nadaju se, dakle, da će netko od njihovih prijatelja podijeliti (sherati) vijest ili će je putem Facebook statusa iskomentirati.

Istock

Ta generacijska skupina uopće više ne pretražuje portale pojedinačno, već sve informacije crpi s naslovnice društvene mreže koju su algoritmi satkali prema preferencijama, željama, interesima i hobijima korisnika.

"Jednostavno nemam volje istraživati vijesti kad mi je na Facebooku sve servirano. Osim toga više puta sam se razočarao pročitanim zbog senzacionalizma i teksta koji često nije povezan s naslovom", kazao je jedan 23-godišnjak za Quartz.

Ugrožena budućnost tiskanih medija

Uz takav splet okolnosti i digitalnu groznicu, kada su zapravo najažurniji i relevantni portali ugroženi u smislu povjerenja publike koja dolazi s društvenih mreža, tiskana novinska dnevna izdanja imaju sve manje šansi za opstanak. U Americi vodeće medijske kompanije predviđaju da nakon 2026. godine tiskanih izdanja uopće više neće biti. Međutim dugoročno i funkcionalno rješenje još nije pronađeno. Vjerojatno će se u budućnosti prihod od prodane naklade nadomještavati nekakvom vrstom digitalne pretplate.

S druge strane analitičari predviđaju da će se tisak prilično modificirati i "stanjiti", tako da je vrlo vjerojatno da ujutro uz kavu u novinama više nećemo čitati tekuće, kratke i dnevne vijesti. Moderna tiskana izdanja trebala bi sadržavati komentare, osvrte, analize i kritičke tekstove koji nisu aktualni i koji se mogu čitati satima, danima pa i tjednima. Jer, danas se informacija širi brzinom stotinke na internetu, a portali već odavno, pored Facebooka i Twittera nisu jedini izvor informacija.

Ipak, sve je izvjesnije da će tisak opstati, ma u bilo kakvom obliku. Vlasnici ga neće olako ispustiti iz ruku, iz jednostavnog razloga što će on, pa i modificiran i racionaliziran, donositi značajne prihode od oglasnih prostora koji se još uvijek bolje cijene od onih na webu.

Istock

U svakom slučaju, mladi su ostali lišeni užitka lizanja prsta i okretanja olovnog papira čiji miris uz jutarnju kavu daje posebnu čar. Oni danas dolaze do informacija koristeći pametne telefone, a news feed će prema svemu sudeći postati medij budućnosti.

Facebook

mladi

milenijalci

novinarstvo

novine

povjerenje

tiskani mediji

news feed

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter