hrvati brutalno otvoreno

Preživjeli smo ljetovanje s klincima: Bilo je svega, od povraćanja po nama i autu, urlanja i krvarenja do 'pizdica' za ručak

Mia Peretić
19.06.2019.20:50

sažeto

Svi koji na more idu s djecom bezbrižnog pakiranja kofera danas se sjećaju s nostalgijom

Mia Peretić
19.06.2019.20:50

Stiže nam ljeto i osim stravičnih vrućina, prva asocijacija nam je kako se bliži vrijeme godišnjeg odmora kojem se svi podjednako veselimo. Dok si mlad i solo, dovoljno ti je da pobacaš tvari u torbu i kupiš kartu za autobus ili vlak. Od tog trenutka pa nadalje sasvim ti je svejedno što se zbiva dokle god je ekipa dobra.

U to ime toleriraš spavanje u šatoru, skvotu, jednoj sobi s deset cimera ili 'padobranstvo' u apartmanu, te bježanje iz istog nakon što gazda poludi i potjera sve koji se tamo zateknu, a ne plaćaju smještaj. Da, bilo je i takvih scena.

Profimedia

Nadalje, ovisno o afinitetima pojedinaca, sasvim je moguće partijati na nekom glazbenom festivalu, od točke do točke putovati autostopom, tjedan dana preživjeti na kruhu, pašteti i fornetima, kupati se na divljim i stjenovitim plažama u doba kada je sunce najjače. I kasnije prepričavati to ljeto kao najbolje u životu.

Ako se nalazite u situaciji kada vaš najuži krug ljudi takve 'odmore' prepričava s blagom sjetom, vrlo vjerojatno znači da ste u godinama u kojima ne biste preživjeli niti dva takva dana, te da se vaši odmori svode na praćakanje u plićaku, napuhavanje pojasa i rukavica za plivanje, pažljivu selekciju plaža bez oštrog kamenja ili skupljanje kantica, lopatica i sličnih igračaka. Drugim riječima, roditelj ste koji ljetovanje provodi s partnericom ili partnerom i malim djetetom.

Kao takvom, prioriteti vam se neminovno mijenjaju. Vaš dobar provod više nije na prvom mjestu, vaše pakiranje za more neće trajati dva sata, već dva dana, a možda vam se dogodi i da se uhvatite kako stanom hodate s popisom u rukama, te s njega križate potrepštine koje ste već spremili.

U razgovoru s mnogim mladim roditeljima stekla sam dojam kako odlazak na odmor zahtjeva jednu vrlo opsežnu, na trenutke mi je zvučalo i zamornu strategiju: od selekcije adekvatne lokacije na kojoj ima plaža s puno hladovine, te koja nije suviše daleko kako putovanje ipak ne bi trajalo predugo, do vođenja brige oko nošenja lijekova, igračaka i svega što, ovisno o dobi, djetetu treba.

Moram biti iskrena, umorila sam se već prilikom prvih nekoliko rečenica nabrajanja o čemu se sve vodi briga, no svi su me na kraju uvjeravali: 'Ali bez brige, na sve se to navikneš i nema ljepšeg od prizora tvog djeteta koje uživa na moru'.

S čime su se točno borili mladi roditelji na obiteljskim godišnjim odmorima i sretno preživjeli bez rastave braka i odlaska psihoterapeutu? Ispričali su nam neka od najtežih iskustva ljetovanja s klincima.

Profimedia

Vožnja na more kao prvi izazov: Što bliže je odredište, to bolje. I nadamo se da dobro podnosite povraćanje i ispiranje mozga

Marija (35)

Sve je počelo već u autu, imam dvije male kćeri (3 i 5 godina) koje se nakon pola sata pretvaraju u čudovišta. Još klima nije propisno ohladila auto, a ja sam već slušala pitanja 'Koliko se još vozimo?'. Kako da im kažem još pet sati. Ni sebi to nisam željela priznati.

Da ih zabavim, pustila sam im dječje pjesmice. Nakon pola sata jedne te iste, mislila sam da ću dobiti slom živaca. Mog muža to nije diralo jer je zaspao na suvozačkom mjestu. Dogovor je bio da ja vozIm tamo, a on natrag. Tad mi je prvi puta palo na pamet da ga zadavim.

Nakon sat vremena pjesmica bila sam uvjerena da sam sišla s uma, već sam i ja pjevušila s njima, njišući glavu lijevo - desno kao pacijent psihijatrijske ustanove.

Katarina (30)

Nakon 15-ak minuta moj sin postane žedan, pet minuta kasnije je gladan, a onda najednom treba i na WC. Pravi problemi počinju nakon naplatnih kućica kada krene mučnina, povraćanje, žongliranje vrećicama i plač. Nakon toga i meni postane muka jer ne mogu gledati kako netko povraća bez da se i meni digne želudac. Ja se obično nađem u vrtlogu asistiranja djetetu koje povraća u vrećicu, po sebi, po meni i nastojanju da se to ne dogodi i meni. Muž za to vrijeme vozi i vjerojatno si misli što mu je sve to trebalo.

Nakon kraćeg stajanja na odmorištu, čovjek si pomisli da je sad to iza nas i da će ostatak puta biti nešto bolji, no gadno sam se prevarila jer opet bude sve po starom. Dakle, mora piškiti, plakati, piti sok i povraćati. Srećom, ovaj ciklus je nešto kraći i mali ubrzo zaspe i tada je mir.

Prošle je godine čitavo vrijeme pjevao 'Nije lako bubamarcu'. I ništa drugo. Inzistirao je da mama pjeva s njim, pa sam pjevala. Nije popuštao ni nakon petog puta. Nekad sam jako simpatizirala Bubamarca...Zato mislim da je važno da vam je odredište čim bliže.

Profimedia

Pakiranje sada ima sasvim novo značenje

Marta (27)

Prije dvije godine sam prvi put pakirala stvari svoje kćeri za more, tada je imala dvije godine. Imali smo toliko prtljage da je moj muž jedva sve ugurao u auto, a imamo karavan. Bili smo kao Česi, minus paštete. Nadala sam se da ćemo neprimjetno izaći iz Zagreba jer bi naši prijatelji umrli od smijeha da su nas vidjeli.

No, prvi puta sam bila mama, bojala sam se da ću zaboraviti nešto važno, a što tamo neću moći kupiti. Ponijela sam joj svu robicu, obuću. Jer, što ako bude kiša, što ako bude prohladno? Uzela sam i sve igračke, kašice. Naravno, pola toga nam uopće nije trebalo. Danas sam puno pametnija.

Nekada ste jedva čekali da vas pozovu na tulum? Sada bježite od glasne muzike

Iva (38)

Išla sam sa sestrom i naših četvero male djece na more. Iznajmile smo apartman u Novalji, uopće ne razmišljajući da je tamo blizu Zrće. Kad smo stigli, smještaj je bio katastrofa. Sve je bilo drugačije nego na slici. Ispalo je da je jedan krevet u hodniku. Da smo bile same vjerojatno bismo ostale, no moj sin je tada imao godinu dana i ne bismo imali nikakav komfor.

Jedini smještaj u srpnju slobodan tamo bio je neki hotelčić baš prekoputa Zrća. Bio je tako skup da smo uzeli samo tri dana. I to je bilo previše. Cijele noći je bila grozna buka, gosti, većinom Britanci su cijele noći tulumarili i divljali, a danju su sve plaže bile pune njih mamurnih. Najgore ljetovanje ikad.

Budite spremni na krvavo ljetovanje. Doslovno.

Jelena (33)

Moja je kći tada imala pet godina i s mojim je bivšim suprugom, svojim ocem, bila na moru u Poreču. Trčala je u natikačama, iako sam strogo zabranila da divlja u obući otvorenih prstiju. Na plaži koja je tu i tamo imala koji oštar kamen ona je, naravno, uspjela pasti i rasjeći koljeno.

Morala je na šivanje, no za nju tada više nije bilo kupanja i sunčanja pa je naglo doputovala kući. Nije to bilo ništa strašno, samo je izgledalo gadno, a previjanja su trajala čitavo ljeto. Dakle, samo minuta nepažnje dovoljna je da upropasti čitav odmor. A rekla sam mu da joj kupi sandale sa zatvorenim prstima...

Javno sramoćenje kao sastavni dio odmora

Dijana (32)

Prošlo ljeto sam sa sinovima bila na plaži i oni su trebali na WC. Zaključila sam da su dovoljno stari da svatko može u svoj. No, najmlađi sin se zaključao i nije se znao otključati pa se počeo derati iz petnih žila. Ja sam s druge strane paničarila, no pokušavala sam ga smiriti, iako nisam imala pojma što da radim.

Jedan se gospodin ponudio da će razvaliti vrata, no srećom je naišao mlad i spretan dečko koji se nekako uspio popeti na gornji dio pregrade, provući kroz uski prostor i uskočiti u kabinu. Iznutra je otvorio vrata i 'oslobodio' mog sina. Čitava je plaža promatrala akciju spašavanja. Maleni više nije želio sam na WC.

Kristijan (38)

Prije dvije godine smo se kupali na plaži na kojoj je bio velik tobogan. Moja je kćer tada imala šest godina i bila je dobra plivačica. I baš je zapela da bi se ona spustila s tobogana. Ja joj nisam dopuštao, no pošto me molila i uvjeravala da ona baš jako želi, na kraju sam popustio. Vidio sam da se spuštaju i druga djeca pa sam mislio da nije problem. Popela se i kada je bio red na nju da se spusti, samo je počela urlati.

Plakala je, ali se nije micala s mjesta. Napravio se ogroman red, svi klinci su čekali na tobogan, no ona ni makac sve dok ja nisam otišao po nju i spustio se s njom niz tobogan. Onda je htjela opet, no ja sam rekao da to ne dolazi u obzir. Dok sam odlazio na tobogan, čuo sam komentare: 'Koja budala je pustila dijete samo'. Mislio sam si, ja sam ta budala.

Danijela (35)

Nekad vas klinci sasvim pristojno osramote, no na ovo nisam bila spremna. Bile smo na moru kod prijateljice koja je jedan dan odvela moju i svoju kćer na kupanje, a kasnije na ručak kod svoje obitelji, inače porijeklom s otoka. I sve je bilo u redu dok na more nisu došli moji roditelji i suprug. Išli smo u restoran na ručak, a mala je mrtva hladna rekla da joj je bilo super jer je jela pizdice. I to je rekla dosta glasno.

Ja sam ostala u šoku, nisam povezala što se to dogodilo, a suprug i moji starci umrli su od smijeha. Naime, kasnije mi je ispričala da je 'jedan striček na ručku rekao da su to pizdice', a radi se, naravno, o dagnjama. Nije to čovjek rekao djeci, no klinke su to čule i zapamtile. Pazite što pričate pred djecom, vratit će vam se kada budete najmanje očekivali.