mostovi okruga pelješac

Treći put valjda i Bog pomaže jer dosad s političarima nije bilo sreće: kreće novi pokušaj izgradnje Pelješkog mosta


Mia Peretić
30.07.2018.12:50
Treći put valjda i Bog pomaže jer dosad s političarima nije bilo sreće: kreće novi pokušaj izgradnje Pelješkog mosta
Duje Klaric / CROPIX

sažeto

Projekt Pelješkog mosta spominjao se još prije dvadesetak godina, a u dva navrata je svečano otvorenje radova pohodio tadašnji premijer Ivo Sanader


Mia Peretić
30.07.2018.12:50

Mokri san o izgradnji Pelješkog mosta mogao bi napokon postati stvarnost. U narodu se često zna reći da treći put i Bog pomaže, a u slučaju gradnje ovog mitskog mosta koji je najbolje rješenje za povezivanje razdvojenog teritorija Republike Hrvatske, možda se zaista i nije suludo osloniti na božansku intervenciju, jer dosad nije bilo sreće kada je ljudska ruka zabijala prvu lopatu. Podsjetimo, projekt Pelješkog mosta spominjao se još prije dvadesetak godina, a u dva navrata je svečano otvorenje radova pohodio tadašnji premijer Ivo Sanader

Po treći put, ali sada kažu da je za stvarno, kreće njegova izgradnja koju će voditi kineska tvrtka “China Road and Bridge Corporation”. Danas predstavnici Hrvatskih cesta kineskim izvođačima radova predaju svu potrebnu dokumentaciju, otvorit će se dnevnik radova i potpisati zapisnik o uvođenju kineskog konzorcija u posao.

Ukupni troškovi izgradnje trebali bi iznositi oko 526 milijuna eura, a Hrvatska je za taj projekt od Europske unije dobila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava. Pelješki most mora biti završen za 36 mjeseci, a prva vidljiva konstrukcija trebala bi se vidjeti početkom 2020. godine.

Izgradnji mosta otvoreno su se protivili političari u Bosni i Hercegovini koji su tražili obustavu gradnje dok se ne utvrdi morska granična linija, no na temelju dodatnih informacija koje joj je dala Hrvatska, Europska komisija je zaključila da nema otvorenih pravnih pitanja u vezi s tim projektom.

A tko će radit'?

I u čemu je sad problem? Pa, budući da smo uspješno otjerali popriličan broj kvalificiranih radnika u inozemstvo, sada je sasvim u redu da i kineski investitori s nama ponesu dio tog tereta: naime i oni se muče s pronalaskom radne snage.

Trebaju im inženjeri, računovođe, vozači, službenici, koordinatori, a najviše ih nema na području Dubrovačko-neretvanske županije. Svojevremeno je na problem s radnicima upozoravao i kineski veleposlanik u Hrvatskoj Hu Zhaoming, rekavši da kineski izvođač radova želi na gradnji mosta zaposliti što je moguće više lokalnih i stručnih radnika. No, odaziv je bio poprilično loš. 

Čupaj, sadi pa opet gradi

Pelješki most bi trebao biti dužine 2440 metara, a visine 55 metara, no u prvoj fazi neće biti većih građevinskih zahvata. Nakon uvođenja izvođača u posao, slijedi razdoblje od sedam mjeseci u kojem će se ispitivati podmorje i pripremati izvedbeni projekti. 

Bušenja se obavljaju da bi se s najvećom sigurnošću utvrdio sastav morskog dna u koji će se zabijati piloni. Bude li sve prema očekivanjima, zabijanje prvih pilona može se očekivati do kraja ove godine. No prije ispitivanja bušotina, Kinezi moraju srušiti dva stupa, jedine relikte nedosanjanog sna o Pelješkom mostu, koji su realizirani u zadnjih 20 godina, a čavao u lijes starom projektu bi u rujnu mogao zabiti premijer Andrej Plenković s trećom svečanom lopatom.

Hrvatska

Kina

Bosna i Hercegovina

Pelješki most

gradnja

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter