Sezonsko poskupljenje

Za cijenu cestarine od Zagreba do Splita u jednom smjeru, u Sloveniji se možete voziti neograničeno šest mjeseci!


Mia Mitrović
12.06.2019.09:50
Za cijenu cestarine od Zagreba do Splita u jednom smjeru, u Sloveniji se možete voziti neograničeno šest mjeseci!
Cropix

sažeto

U subotu kreće ljetna shema cestarina koja će prosječnom Hrvatu odlazak na more učiniti još skupljim i kompliciranijim 


Mia Mitrović
12.06.2019.09:50

Točno u ponoć u subotu 15. lipnja na snagu će stupiti nova, ljetna shema cestarina što u prijevodu znači da ćemo ih plaćati 10% više kako bi Hrvatske ceste dodatno zaradile na turistima koji na obalu stižu svojim vozilima. Lani je samo u srpnju hrvatskim autocestama prema moru protutnjalo oko 2,9 milijuna vozila. Prema novim cijenama cestarina na relaciji Zagreb-Dugopolje stajat će 200 kuna (prije je bila 181) za prvu skupinu vozila, a za drugu čak 300 kuna pa računajte.

Prozirne izlike 

Nešto jeftinije se možete voziti do Rijeke, cestarinu ćete platiti 77 kuna za prvu skupinu i 127 za drugu skupinu vozila. Nove cijene prestat će važiti sekundu prije ponoći 14. rujna. Oko 40% posto godišnjeg prometa HAC ostvaruje u ljetnim mjesecima pa otuda i ova inicijativa koja je na snazi već nekoliko godina. U autocestama se pravdaju da to čine zbog povećanja troškova održavanja, sigurnosti, praćenja i upravljanja prometom, no izlike su im prozirne.

Darko Tomas/CROPIX

Usporedbe radi i europske autoceste imaju svoje troškove održavanja pa nigdje u našem susjedstvu cestarina nije toliko skupa kao kod nas. Godišnja vinjeta tako u Austriji košta 89, 20 eura, a desetodnevnu ćete platiti 9,20. Za deset eura deset dana se možete voziti Mađarskom, Češkom i Slovačkom.

Slovenija nema desetodnevne vinjete, ali tjedna vinjeta za Sloveniju koštat će vas 15 eura, polugodišnja 30, a godišnja 55 eura. Dakle, za cijenu putovanja hrvatskim autocestama od Zagreba do Splita u jednom smjeru, možete se šest mjeseci voziti Slovenijom!

Gdje bi uhljebi radili da nema naplatnih? 

U europskim zemljama cestarina s ne plaća na naplatnim kućicama pa nema gužvi, a trošak je smanjen jer nisu potrebni radnici. Ministar prometa Oleg Butković prije par godina najavio je da će provesti studiju isplativosti prelaska na model vinjeta kakav ima ostatak Europe. Studija je, kakvog li iznenađenja, pokazala da je ovakav sustav kakav imamo isplativiji i da nam promjena ne treba. Naravno da je isplativije opelješiti turista čim prijeđe granicu da mu odmah bude jasno da je došao u zemlju u kojoj će mu oteti svaku kunu zbog nepotrebnih troškova. Autentični kroejša ikspiriens, nema šta.

damir Krajač/CROPIX

Ovaj sustav isplativiji je i za hrvatske političare jer tu silnu rodbinu i svojtu valja negdje uhljebiti, a gdje bi radili da nema radnih mjesta poput onih na naplatnim kućicama. Vjerojatno najidealnije radno mjesto na autocesti Zagreb-Split je na naplatnim kućicama Vučevica, tamo gdje se skreće za Sanaderove rodne Dugobabe. Kako bi lakše došao do rodnog sela, Sanader je izgradio najneisplativiju naplatnu postaju u Hrvatskoj koja je potencijalno idealno radno mjesto za neku dangubu s političkim vezama. Ništa ne radiš čitav dan, a za to te još i plaćaju. Ostvarenje hrvatskog sna. 

sezona

HAC

cestarina

Hrvatske autoceste

naplatne kućice

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter