zemlja znanja, moš' mislit

Zašto stati na izbacivanju informatike iz škola? Zezancije radi, sastavili smo popis bez čega bi još funkcionirao nastavni kurikulum


Mia Peretić
12.06.2018.16:00
Zašto stati na izbacivanju informatike iz škola? Zezancije radi, sastavili smo popis bez čega bi još funkcionirao nastavni kurikulum
Profimedia/Ilustracija

sažeto

Ako već od djece želimo napraviti za život potpuno nepripremljene osobe, zašto ne bismo preuredili i druge predmete


Mia Peretić
12.06.2018.16:00

Suradnik udruge U ime obitelji, pedijatrijski neurolog Tomislav Gojmerac, Ustavnom je sudu podnio prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti i zakonitosti odluke ministrice obrazovanja Blaženke Divjak o uvođenju informatike kao obaveznog predmeta škole s početkom iduće školske godine.

Pozvao se na odluku Ustavnoga suda iz 2013. kojom je ukinuta odluka o uvođenju kurikuluma zdravstvenog odgoja. Doktor Gojmerac smatra da je ta odluka u potpunosti primjenjiva i na ministričinu odluku o uvođenju kurikuluma informatike.

Zašto Gojmercu smeta informatika?

Kao razlog za pokretanje ocjene ustavnosti, prijavitelj navodi proceduralne nepravilnosti. Doktor Gojmerac tvrdi da je ministrica obrazovanja prekršila zakonske odredbe jer je donijela odluku mimo demokratski organizirane institucionalne procedure. Nije osigurala društveni dijalog, preskočila je mišljenje Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje i vijeća roditelja u školama, te ignorirala komentare pristigle tijekom savjetovanja. Nadalje, spočitava joj i grešku u samom nazivu odluke, točnije, neusklađenost s imenom kurikuluma informatike.

što kaže ministrica Divjak?

"Ovakva vrsta tužbe zbilja je nevjerojatna i polazi od potpuno netočnih teza. Ponovno od društva ekstremnih svjetonazora i/ili partikularnih privatnih interesa dolaze pokušaji zaustavljanja ulaska naših škola u 21. stoljeće. Takve stvari neću dopustiti. Učenici, roditelji i učitelji neće biti taoci onih koji bi nas zbog interesa ili čudne ideologije ostavili na začelju Europe", rekla je ministrica.

Što još može izletjeti iz kurikuluma u školama?

S obzirom na to da je, sad već i vrapci na grani znaju, informatika zanimanje budućnosti, a informatička pismenost danas je ekvivalent vještini pisanja na papiru i čitanja s razumijevanjem, odlučili smo se zabaviti misaonim eksperimentom što bi se još dalo odstraniti iz obrazovnog kurikuluma kako bi hrvatskoj djeci uspješno uništili baš sve šanse za uspješan život u suvremenom društvu. I to ne govorimo samo o društvu današnjice, već i o društvu budućnosti. Onom društvu u kojem će odrastati naša djeca.

Stoga, zašto stati samo na informatici. Sadržaj našeg kurikuluma naprosto vrvi informacijama koje bi, ne samo iz proceduralnih, već i po razvoj štetnih razloga, valjalo odstraniti kao tumore. 

Zezancije radi, izdvojili smo nekoliko predmeta u osnovnim i srednjim škola, no napominjemo da u ovoj obrazovnoj purifikaciji nismo toliko radikalni. Smatramo da se obrazovna svrha može podjednako efikasno postići i bez ukidanja čitavih predmeta, već uz manje kozmetičke zahvate oni mogu postati savršeno prihvatljivi udrugama koje brinu u mentalnoj higijeni i čudoređu Hrvata.

Biologija

Kako smo ranije napomenuli, nije cilj potpuno izbaciti neki predmet, već ga samo blago 'preurediti'. Primjerice, kada govorimo o biologiji, koja je apsolutno nužna za cjelovito obrazovanog čovjeka, savršeno bismo mogli funkcionirati bez nauke o nekakvoj evoluciji, neandertalcima (pa to su, na kraju, oni što psuju i piju po birtijama), a možda bi bilo i dobro preskočiti čitav dio o spolnom razvoju, razmnožavanju i, najvažnije, seksu. Barem dok djeca ne budu dovoljno stara za ženidbu, jer, realno, seks ih prije toga ne bi trebao niti zanimati. A kad napokon dođu u godine u kojima im se nešto o tome treba reći, dobro bi bilo da o tome ne uče u školi, već da o svojim bračnim dužnostima nauče od posebno educiranih pripadnika Crkve. I samo misionarski. 

Iz hrvatskog jezika valjalo bi 'pobacati' svu spornu lektiru koja izaziva kontroverze ili promovira moralno neuredan život. Primjerice, Flaubertovu Madame Bovary, preljubnicu koja je iz dosade i dokolice sirotog muža varala gdje je stigla, a na kraju je skončala baš kako je zaslužila. Kao i Ana Karenjina. 

Što se hrvatske književnosti tiče, najstrože bi se trebale primjenjivati preporuke određenih udruga i djela struke, te zabraniti sve knjige hrvatskih autora s natruhama psovki, seksa i tome slično. Za primjer možemo navesti knjigu "Črna mati zemla" Kristiana Novaka, radi koje je nagrađivani pisac prozvan za pornografiju, eksplicitne scene pedofilije i silovanja, te označen kao mrzitelj svega hrvatskog. 

Iako je knjiga predviđena za lektiru u četvrtom razredu srednje škole, koji mahom pohađaju 'djeca' od 17 i 18 godina, svejedno nema potrebe da ih se izlaže takvim odvratnim stvarima, koje se ionako događaju negdje drugdje i nekom drugome.

Možda još bolje, sve te knjige mogli bismo ritualno spaliti, kako se već radilo u nekim režimima iz ne tako davne povijesti, pa bi vatra simbolički i doslovno pročistila naše umove od zgađenosti literarnom blasfemijom.

Likovna kultura

Ovaj predmet treba posebno prečešljati jer bi se učenici mogli susresti sa svakakvim morbidnim prikazima ljudskih bića, kakve je, primjerice, slikao onaj luđak Picasso, kojem su pak svi ljudi i predmeti kockasti. Zdrav čovjek tako ne vidi svijet, a da ne pričamo o suvremenim umjetničkim radovima koje ionako nitko normalan ne razumije, pa stoga vrijeđaju ljudsku inteligenciju, praveći od nas budale. Sve što se od umjetnosti ima za naučiti, može se vidjeti u sakralnim objektima. Pa na koncu, najveći klasici poput Leonarda ili Michellangela slikali su upravo po narudžbi Crkve.

Etika

Mislite vjeronauk u kojem se nešto spomene i o drugim religijama?

Latinski

Od ovog mrtvog jezika treba znati jedino Očenaš i Zdravo Marijo, jer inače jezik starih Rimljana danas nema nikakvu uporabnu svrhu. Neka takve opskurne jezike uče samo u klasičnim gimnazijama, gdje ionako već bubaju jednako besmislen jezik antičkih dekadentnih mnogobožaca s čudnim sklonostima, to jest starih Grka.

Filozofija, sociologija i logika

Filozofija staje s Tomom Akvinskim, uz možda par meditacija Pave Ivana Pavla II, a tek treba vidjeti jesu li riječi pape Franje suviše radikalne da bi bile uvrštene u program filozofije. U sociologiji je ionako jedino važno naglašavati prirodu čovjeka kao bića zajednice, čija svrha može biti ispunjena kroz ćudoredan obiteljski život i sklapanje, a ovo ne možemo dovoljno naglasiti, heteroseksualnog braka i rađanje heteroseksualnih potomaka.

Evo, iako smo sigurni da naš prijedlog nigdje ne bi prošao, jer je u hrvatskim institucijama ipak ostalo dovoljno razuma da ne pokleknu raznim pritiscima, svjedno smatramo da bi se, ukoliko bi kurikulum bio koncipiran po našoj zamisli, na ovaj način mogli odgojiti savršeno ignorantsku, neinformiranu i indoktriniranu djecu, potpuno nepripremljenu za život u svijetu sutrašnjice. 

obrazovanje

informatika

kurikulum

Podijeli članak