ZAŠTO ŠUTE TJEDNIMA?

ZET već više od 15 dana odbija reći jesu li točne optužbe da su lažirali zamjenu guma na autobusima


Tomislav Kukec
10.11.2018.13:00
ZET već više od 15 dana odbija reći jesu li točne optužbe da su lažirali zamjenu guma na autobusima
Boris Kovačev / Cropix

sažeto

Na slučaj je prvi upozorio zastupnik Renato Petek pitajući se je li ugrožena sigurnost građana, no ni njemu nadležni ne odgovaraju


Tomislav Kukec
10.11.2018.13:00

Više od dva tjedna prošlo je otkako je gradski zastupnik Renato Petek iznio teške optužbe na račun zagrebačkog javnog prijevoznika ZET, tvrdeći kako ima dokumente koji dokazuju da su na gradskim autobusima lažirane zamjene guma.

Objavio je tada i fotografije dokumenata o zamjeni guma prije nekoliko mjeseci, te fotografije tih istih "novih" guma koje su u raspadnom stanju.

Renato Petek / Facebook

Stare i oštećene gume

"U posjedu sam jednog uzorka, popisa izmijenjene 64 gume na 17 autobusa, a također imam i fotografije guma navedenih autobusa po garažnim brojevima, 2, 4 ili 6 mjeseci poslije navodne izmjene oštećenih guma. Zaključujem da se promjena guma nije dogodila jer kilometraža na njima dokazuje da autobusi u prosjeku mjesečno prolaze oko 4000 do 5000 km, a takve gume mogu prijeći od 80.000 do 100.000 km. Nije moguće da one nekoliko mjeseci poslije izgledaju tako stare i oštećene", napisao je tada Petek, a u svojoj je objavi iznio i još mnogo sumnji u različite nepravilnosti u radu zagrebačkog gradskog prijevoznika. Detaljno smo o njima izvijestili tog dana.

Damjan Tadić / Cropix

Kako bismo provjerili jesu li ove informacije točne, ZET-ovom glasnogovorniku poslali smo tog 25. listopada, prije 16 dana, detaljan pismeni upit, te ih obavijestili i telefonom da smo im poslali pitanja. Zanimalo nas je kako komentiraju tvrdnje zastupnika Peteka, te jesu li to autentične fotografije ZET-ovih vozila odnosno guma na njima koje djeluju u izrazito lošem stanju. 

Zanimalo nas je i kolika je prosječna starost guma na ZET-ovim autobusima, kada su one posljednji puta kupovane, koliko ih je kupljeno i po kojoj cijeni. Koji je prosječni koeficijent ispravnosti ZET-ovog autobusa te kako se kretao u razdoblju od 2010. do danas, također je bilo jedno od pitanja koje smo im uputili. 

Renato Petek / Facebook

Nikako da pošalju odgovore

Osim ispravnosti autobusa, Petek je u svom statusu upozorio i na brojne druge nepravilnosti, pa smo ZET priupitali i o tome. Pitali smo tako je li točno da ZET-u nedostaje autobusa za normalno održavanje svih termina polazaka na svim linijama, a da se u isto vrijeme ZET-ovi autobusi poklanjaju drugim gradovima odlukom gradonačelnika Milana Bandića? Je li točno da autobusna linija br 290 od Kvaternikovog trga do Zračne luke Franjo Tuđman nema sve potrebne suglasnosti, te  namjerava li ZET barem provesti istragu o tvdnjama zastupnika Peteka. 

Na žalost, unatoč višekratnim molbama da nam dostave odgovore, to se ni u roku od 15 dana nije dogodilo.

Prošlog tjedna bezuspješno smo u nekoliko navrata požurivali ZET, no tijekom četvrtka glasnogovornik je konstantno bio na terenu i nije ga se moglo pronaći, a kada smo ga jučer uspjeli dobiti obećao je provjeriti što je s odgovorima na naša pitanja. Rekao je kako se radi o vrlo detaljnom upitu. Ipak, odgovore ni jučer nismo dobili.

Čekamo ih i dalje te ćemo ih objaviti čim stignu, no kako nam je i sam rekao zastupnik Petek koji također već dulje vrijeme čeka svoje odgovore na slična pitanja- to se najvjerojatnije neće dogoditi. 

Zagreb

sigurnost

ZET

Renato Petek

gume

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter