NEVJEROJATNE MUKE CROATIA AIRLINESA

Zrakoplov Dash Q-400 koji se tek vratio sa servisa opet se pokvario


Tomislav Kukec
25.05.2018.19:00
Zrakoplov Dash Q-400 koji se tek vratio sa servisa opet se pokvario
Ranko Suvar / CROPIX

sažeto

Danas je trebao biti dobar dan za kompaniju, jer je posljednji Dash konačno izišao iz servisnog hangara gdje su tjednima obavljani redoviti popravci


Tomislav Kukec
25.05.2018.19:00

Croatia Airlines već tjednima muči muku s održavanjem zrakoplova Dash Q-400, zbog čijeg je kašnjenja nastao niz problema, a kompanija je bila prisiljena unajmljivati zrakoplove drugih kompanija kako bi koliko-toliko osigurala da se ispoštuje red letenja. Bilo je i mnogo otkaztivanja letova, o čemu smo detaljno izvještavali na ovim stranicama. Danas je trebao biti dobar dan za kompaniju, jer je posljednji Dash konačno izišao iz servisnog hangara gdje su tjednima obavljani redoviti popravci, takozvani detaljni pregled zrakoplova "C-check".

Zrakoplov je, prema planu, pušten u promet, no nakon kratkog vremena ponovno je zapao u probleme. Jedan pilot CA (podaci poznati redakciji) kaže nam kako je zrakoplov izišao iz hangara s dvije indikacije kvara no kompanija je htjela pod svaku cijenu ispoštovati rok za kraj održavanja zrakoplova kojeg su naveli medijima. 

"To nisu kvarovi i svakako ne narušavaju na bilo koji način sigurnost putnika. Radi se o minimalnim nedostacima. No, takve se stvari trebaju pregledati i vidjeti o čemu se radi, čisto kako bi se zadovoljila stroga forma kada je održavanje zrakoplova u pitanju, a oni to nisu učinili jer bi to probilo rok kojeg su obećali", kaže naš sugovornik. 

Nakon što je zrakoplov sletio iz Munchena u Zagreb, njegovi senzori pokazali su još nekoliko kvarova. Stoga je ponovno završio kod servisera. 

Zakazao sustav?

U Croatiji Airlines dijelom demantiraju ove informacije.

"Jučer je u tehničkom središtu tvrtke završeno planirano održavanje zrakoplova Dash 8- Q400 registarskih oznaka 9A-CTA i zrakoplov  je danas uključen u redoviti promet bez ikakvih tehničkih smetnji. Niti jedan zrakoplov u floti ne može dobiti odobrenje za operativno korištenje, odnosno letenje prije nego što se završe svi planirani radovi, koje ovjerava certificirano zrakoplovno-tehničko osoblje. Dakle, netočne su bilo kakve insinuacije o tome da je zrakoplov vraćen u promet s tehničkim nedostacima, koji bi mogli utjecati na sigurnost letenja.

Tijekom današnjeg operativnog korištenja navedenog zrakoplova došlo je do dvije, a ne tri indikacije tehničkog kvara. Nakon redovitog leta München – Zagreb jedna je indikacija odmah otklonjena (sustav je resetiran) u MZL Zagreb, a kako druga indikacija tehničke smetnje ne utječe na plovidbenost zrakoplova i sigurnost letenja, zrakoplov je već nakon 30 minuta ponovno vraćen u redoviti promet. Stoga nisu točne ni tvrdnje o pet nedostataka koje, navodno, treba riješiti. Nadalje, zbog minimalnog utjecaja na planirani promet nije bilo potrebe za bilo kakvim unajmljivanjem dodatnih zrakoplova", odgovorili su nam u kompaniji. 

Naglašavaju kako su pojedini sustavi zrakoplova u većini slučajeva duplicirani ili čak triplicirani, te da kompanija ni jedan let ne obavlja zrakoplovom čiji bi tehnički status bilo čime mogao ugroziti sigurnost letenja

zrakoplov

Croatia AIrlines

avijacija

Dash

civilno zrakoplovstvo

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter