Najluđi projekt Željka Mitrovića

Dok mi imamo mlaki 'Big Brother, Srbi gledaju 'Zadrugu': Brutalni reality trajao više od devet mjeseci, javnu prijevaru regija gledala u dahu


Barbara Marinović
07.07.2018.14:00
Dok mi imamo mlaki 'Big Brother, Srbi gledaju 'Zadrugu': Brutalni reality trajao više od devet mjeseci, javnu prijevaru regija gledala u dahu
Screenshot/Instagram

sažeto

Reality show 'Zadruga' obećavao je i prije prikazivanja, no nitko nije ni sanjao da će se dogoditi svojevrsni fenomen, a show lansirati novu heroinu prevarenih žena


Barbara Marinović
07.07.2018.14:00

Zgodni mladi pjevač ulazi u reality show, isprati ga novopečena supruga, a on se unutra zaljubi u mladu blogericu i javno ostavi ženu, pred svima - narodom i nacijom. Zvuči vam kao žešća sapunica? Nije. To je samo reality show iz radionice televizije Pink Željka Mitrovića. Mitrović i njegova supruga Milica već godinama jako dobro osluškuju što masa želi - i znaju joj to dati. Spomenuti scenarij dogodio se u Srbiji, a pratila je razvoj događaja cijela regija sve do prije par dana - kada je reality saga završena.

No, kako susjedi kažu 'ludilo mozga' nije se prekinulo na ljigavosti gore spomenutog događaja. Prevarena žena Kristina Kija Kockar ušla je u reality - sedam mjeseci živjela uz supruga i njegovu ljubavnicu - i na kraju pobijedila, i to u finalu s ljubavnicom svog muža. Inteligentna djevojka kapitalitirala je privatnu nevolju, a nadasve su to učinili Mitrovići koji su realityjem probili sve rekorde gledanosti. Koncept je bio neviđen - više ili manje slavni stanari u simuliranom gradiću žive svoje privatne drame, i to više od devet mjeseci. Gore spomenuti akteri - preljubnik, ljubavnica i pobjednica trpili su brutalnu torturu pitanjima novinara, uključivanjima rodbine, a nekoliko puta su i psihički klonuli toliko da ih je produkcija hitno izvodila i uvodila u reality nakon kure injekcija za smirenje.

Moralno, ljudski i zdravorazumski mnogi će se zgroziti, i treba se zgrožavati jer je reality forma najgadniji isprdak novog televizijskog vremena, a jedino gore od samog postojanja takve forme je ako se krene raditi na pola. Srbi prikazuju zaista sve - od tučnjave, seksa, bračnih nevjera, i to zaista izgleda degutantno, no nije samo susjedstvo na televiziji prikazalo moralni sunovrat društva u kojem živimo. Već površan pogled na raznoliku reality ponudu Velike Britanije bit će vam jasno kako se pristupa takvom sadržaju. Ispravno. Jer kakva je ciljana publika takvog sadržaja?

 Mislite li da prosječan gledatelj realityja igdje otvara kanal u želji da gleda kako dva kandidata piju kamilicu i pričaju o vremenskoj prognozi? Mislite li stvarno da prosječan ljubitelj realityja poslije čita Bukowskog u tišini i privatnosti svog doma?  Rekli smo čita, nismo rekli lijepi citate po Instagramu. 

Jer upravo tako izgleda kada se gleda ono što se na hrvatskim televizijama nudi u formi koja bi trebala biti najkontroverznija. Formi o kojoj bi se sutra trebalo pričati na kavama, pisati u medijiima je nemjerljivo dosadna. 

Vjerojatno čak niti najbliža rodbina kandidata iz potonjeg Big Brothera nije pogledala svaku epizodu. I nije im za zamjeriti, i nije to jedini neuspjeli reality eksperiment, teže se sjetiti uspješnog. Publike ima, ali načina i uspješne formule za reality formu kod nas očito nema pa se bolje onda okrenuti onome čemu se televizijski program u Hrvata već okrenuo - stranim licencama za raznorazne talent showove. Onda je to zabava za cijelu obitelj. Reality forma to svakako nije, niti od nje treba praviti obiteljski sadržaj. 

No, svi ostali, koji probijaju granice gledanosti kada im se ponudi materijala za zgražanje, onda bi to trebali i dobiti. Bar donekle, u granicama normale. Ili Hrvatska od realityja treba odustati i predati štafetu onima koji to rade bolje. Što su Mitrovići napravili zapravo? Ponudili narodu onoga što narod želi otkad je čovječanstva. Kruha i igara, sapunicu s elementima trilera u reality formi - pa tko voli, neka izvoli. Brojke itekako govore same od sebe. 

big brother

Zadruga

Željko Mitrović

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter