Delale se vraća na ekrane!

Ispovijest poznatog lica: 'Televizijski svijet je okrutan, nemilosrdan. Otišao sam, nitko me nije tjerao. Pao sam i dignuo se nekoliko puta, ali i to je život'


Barbara Marinović
30.01.2019.11:20
Ispovijest poznatog lica: 'Televizijski svijet je okrutan, nemilosrdan. Otišao sam, nitko me nije tjerao. Pao sam i dignuo se nekoliko puta, ali i to je život'
Foto: Neja Markičević/CROPIX

sažeto

Urednik portala 100posto.hr vraća se na ekrane s novim projektom! Dan De uskoro kreće, a prema najavi, očekuje nas emisija zabavnog karaktera, sa širokim dijapazonom gostiju


Barbara Marinović
30.01.2019.11:20

'Imao sam cilj postati AB (anoniman i bogat), ali to se izjalovilo', kroz smijeh mi priča Daniel Delale dok prolazimo detalje novog projekta koji je pred sebe postavio i osmislio, a koji uskoro kreće na portalu 100posto! Ni jedno ni drugo nije se dogodilo. Gdje god se pojavi, Delaleovo ime i prezime i dalje znaju svi. Ljubav prema poslu i ekranu izjalovila je takozvani 'AB' plan pa se Delale vraća! U sklopu portala 100posto.hr naše čitatelje i gledatelje očekuje Dan De! Veliki povratak na ekrane, ovog puta internetske, prekaljenom uredniku potpuno je prirodan. Raduje ga, a raduje i sve one koji su godinama pratili Delaleov rad.

Posljednju punokrvnu showbiz emisiju radio je upravo on. Autorski potpis mu je prepoznatljiv, način na koji kritizira društvo svojstven njegovom karakteru. Vjerovat ćete mi na riječ, čovjek je iskren do srži i sve ono što ćete čuti od njega privatno ili poslovno, čut ćete i kada gledate ili čitate ono što potpisuje. Autentičnost u svakom smislu. Nisam šlihterica, pa nisam to bila ni prema Delaleu. On to ne bi ni prihvatio pa se pošteno podvrgnuo tretmanu koji imaju svi naši sugovornici.

U velikom intervjuu otkrio mi je što se događalo u intenzivnom stvaranju emisije koju je predano i energično radio godinama, počecima karijere, slavi koja mu se dogodila u ranoj mladosti... Naravno, sve to kako bi najavio Dan De! Gledatelje očekuje 'društveno/opinion maker' emisija sa širokim dijapazonom gostiju. U svojevrsnoj internetskoj varijanti late night formata - Delale se uskoro vraća na vaše ekrane.

Foto: Tomislav Krišto/CROPIX

Sve o Danu De otkrio je u intervjuu za 100posto. Sve detalje o emisiji, kao i ono što možda u njoj niste vidjeli, moći ćete u narednim tjednima pratiti na našem Instagramu, Facebooku i YouTube kanalu. Sretan je Delale zbog novog projekta, jer - daj sve, samo da se vrti, radi i misli i kreće. A nešto više o njegovom putu posljednjih godina, karijeri koja traje već skoro 20 godina i planovima koje ima otkrio nam je u velikom intervjuu.

Uskoro na portalu 100posto kreće serijal nazvan Dan De. Kada ga možemo očekivati? Što je Dan De točno, što gledatelji/čitatelji mogu očekivati? Prezentirajte nam projekt u kratkim crtama!

Radi se o 'društveno - opinion maker' zabavi koja će gledatelje informirati, šokirati, relaksirati, nasmijati, inspirirati i općenito 'razbuditi', potaknuti ih da zauzmu stav, progledaju po pitanju aktualnih tema i da imaju što komentirati sa svojim prijateljima i obitelji. Emisija se radi po uzoru na strane late night formate.

Termin emitiranja je nedjelja; 10. veljače, 21 sat na portalu 100posto, a emisija će biti vidljiva i na stranicama našeg starijeg i puno ozbiljnijeg brata. Zove se Jutarnji, preziva List.
Svako izdanje počinjemo s rubrikom TOP 3. U toj rubrici voditelj izdvaja tri osobe ili tri događaja koja su obilježila tjedan. Broju 1 ćemo uvijek pokušati dostaviti neki poklon kao mali znak pažnje. Nakon TOP 3 idemo na glavnog gosta.

'Sveti Instagram' je rubrika od koje jako puno očekujem. Ovim imenom se malo šalim na račun popularnosti Instagrama, ali je neosporan njegov utjecaj, jer ga i sam imam u emisiji.

Nakon Instagrama imamo rubriku 'Bogati ne plaču'. Opet se radi o humornoj rubrici. Posljednja rubrika je komentar tjedna gdje uvijek imam jednu aktualnu temu s društvene scene. Vrlo ambiciozno, ali izvedivo. Hvala dobrim ljudima u Hanzi što su me 'udomili' i dali mi da radim nešto u što vjerujem i što znam.

U prvoj epizodi ugostili ste Krešu Beljaka. Jeste li zadovoljni prvim materijalom? Kakav je Beljak bio kao sugovornik? Koliko su političari generalno (ne)zahvalni sugovornici?

Jesam, Krešo Beljak je bio super sugovornik... Sve pohvale na njegov račun. Ne bih previše otkrivao, ali evo par detalja, recimo otkrio je, je li veća kurva nada ili politika, smatra li se seks simbolom, koliko trenutno košta jedan zastupnik i brojne druge stvari. Moj koncept se temelji na tome da svakom gostu pristupam individualno i obavezno obavimo detaljan sastanak prije snimanja gdje dogovorimo sve fore i pitanja tako da nema iznenađenja. Ako je suditi po prvom političaru, a planiram ih ugostiti još nisu uopće nezahvalni.

Foto: Tomislav Krišto/CROPIX

Koliko je šarolik dijapazon gostiju koje ćete ugošćavati? Po kojem kriteriju birate sugovornike?

Jako širok dijapazon gostiju planiram zvati u Dan De. Politika, showbiz, 'obični ljudi', biznis, hrana, Internet, zdrav život, to su područja iz kojih ću se inspirirati kada su gosti u pitanju. Posebno fin planiram biti prema svojim gostima. Moj zadatak je da je njima ugodno. Jedino tako možemo razgovarati k'o ljudi. A od njih očekujem da budu iskreni i otvoreni. Ima jako zanimljivih ljudi kod nas i vrijeme je da ih prikažemo na jedinstven način.

Možemo reći da je ovo na neki način povratak na ekrane. Ne televizijske, ali ipak. Veseli li vas ta činjenica?

Da. Veliki povratak. (smijeh) Ne, na televizijske već internetske, ali ipak ekrane. Internet je sve utjecajniji i u današnje vrijeme ljudi drugačije konzumiraju medije. Da, kod nas je televizija još uvijek jaka, ali osobno već jako dugo vremena ne konzumiram televiziju tako da čekam da nešto počne, već pogledam sve što me zanima na zahtjev. YouTube je na neki način nova televizija, i ne samo on već brojne platforme koje imamo kod nas i vani. Iskreno, na ekranu sam bio skoro 20 godina, od 17. sam na televiziji, što lokalnoj, što nacionalnoj, tako da nisam željan ekrana, ovo radim zbog projekta 100posto.hr i jačanja samog brenda. Imao sam cilj postati AB (anoniman i bogat), ali to se izjalovilo, jer gdje god dođem i dalje svi znaju moje ime i prezime. Kako sam shvatio da je kasno za AB odlučio sam se još neko vrijeme nositi sa svojom njuškom na ekranu.

Foto: Tomislav Krišto/CROPIX

Poznato ste lice s ekrana već godinama. Zadnjih par godina karijera vam nije vezana uz televiziju. Nedostaje li vam taj televizijski svijet?

Nedostaje mi proces stvaranja televizijskog programa, ali eto, radim na tome da mi više ne nedostaje. Televizijski svijet je okrutan, nemilosrdan, posebno na komercijalnim televizijama. Nema tu puno emocija, čisti biznis, dok ide ide, kad ne ide - 'aj bok'. Ali, tako je više manje u svakom biznisu. Nemaš previše kredita i sve ti vrijedi samo jedan dan kada su rezultati u pitanju. No, radiš i provodiš vrijeme s nekim dragim ljudima pa je sve lakše. Ljudi se po televizijama počnu ozbiljno shvaćati i postanu si bitni, a onda gubiš sebe i mogućnost kvalitetnog obavljanja posla.

'Red Carpet' je ostao zapisan u hrvatskoj televizijskoj povijesti, a kao posljednja konkretna i punokrvna showbiz emisija. Jeste li ponosni na taj period stvaranja?

Nova TV i 'Red Carpet' će zauvijek ostati moja prva ljubav. Tamo sam ostvario najveći uspjeh s RC-om i jako sam ponosan na to razdoblje. Bilo je to deset prekrasnih sezona, emisija je išla svaku nedjelju, bez ljetne pauze. Iznimno zahtjevan i naporan period mog života. Pokušavali smo se dobro zezati i na inteligentan način prikazivati društvenu zbilju. Kada je zbilja postala hardcore, onda smo i mi postali, kada je olabavila i mi bismo olabavili, mnogi to nisu shvatili pa su nas prozivali za trash, ali tada je zaista vladala era treša. Sve su ono bile realne priče, kako najvećih svjetskih zvijezda tako i ovih naših. Nije bilo fejkanja. Obišli smo u vlastitoj produkciji čitav svijet, imali tri intervjua s Ronaldom, pričali s Angelinom Jolie, Natashom Kampusch, Tomom Hanksom, bolje da vam odgovorim s kim nismo imali intervju kada su svjetske face u pitanju. Naprosto bilo je divno kada iz Hrvatske možeš imati produkciju u čitavom svijetu i to još vlastitu i odreagirati na svjetski događaj, filmski festival, tjedne mode, ekskluzivne evente, bizarne priče. Pa da sam samo ovo napravio u poslovnom životu, dosta sam napravio.

Foto: Neja Markičević/CROPIX

Taj period konstantnog produciranja sadržaja bio i jako iscrpljujuć. Što vas je guralo tada, što vas tjera danas?

Gurali su me produkcijski uvjeti koji su bili savršeni. Naravno do njih je trebalo doći. RC sam prve dvije godine radio s jednom terenskom kamerom i dobio sam dobar budžet kada sam s jednom kamerom napravio rezultat, a oglašivači se počeli 'keljiti' na emisiju. Danas me tjeraju dobri i kreativni ljudi kojima sam okružen u redakciji, dobra atmosfera i ideje. Želim pokazati da se može biti drugačiji i svoj.

Postoji li slava u Hrvata? Slažete li se s nedavnom tezom koju smo povukli u sceni, da su političari zamijenili celebrityje? Koliko je to loše za društvo, je li loše?

Postojala je, ali lagano se gubi. Da, imamo ljude koji su legende i istinske zvijezde, ali ne dolaze mladi. Odnosno dolaze, ali nedostaje ideja i nekih kreativnih koncepata. Sve se svodi na isto, muški pjevač tuguje za voljenom ženom u prikladnom spotu, a pjevačica je u halterima i pjeva kako bi ga zavela ili natoči još jednu. Nemam pojma, meni je to bezidejno, ali ni strana scena, čast izuzetcima, ne vrvi kreativom. Sve je podređeno zadovoljavanju niskih strasti. Političari su definitivno najveće zvijezde i tako se furaju. Kuže da to prolazi. Visoko smo ispolitizirano društvo i politika je u svim porama našeg društva. Trebala bi postojati razlika između estradnjaka i političara, ali nje više nema. Što reći o zemlji gdje Dnevnici traju preko sat vremena i još pritom imaju blokove reklama u središnjim informativnim emisijama. Shvaćam televizije one se prilagođavaju interesu javnosti, no sve je to kuku lele.

Socijalno ste osjetljiv čovjek, smatrate li da smo generalno narod osjetljiv na tuđe patnje i probleme? Mislite li da pretjerujemo s Facebook aktivizmom? Što mislite o istom?

Kada hoćemo - mi smo najdivniji narod i povežemo se. Inače smo kaljuža od društva. Ako netko misli da će šeranjem neke humanitarne akcije pomoći, u krivu je, ako paralelno posta svoje humanitarne aktivnosti, a usto zaista nešto radi - to je za svaku pohvalu. Super je primjer Facebook aktivizma stranica 'Ljudi za Ljude' koji aktivno i pomažu. Bravo za vrijednu ekipu! Ima još pohvalnih inicijativa, naravno. Sve ovo ostalo ne priznajem.

Slažete li se s tvrdom da je novinarstvo dijagnoza? Imate li dijagnozu? Kolike su vam ambicije?

Imam nekoliko dijagnoza, ali o tome nećemo. (smijeh) Nikad nisam krio da sam ambiciozan i mislim da je to pozitivno, nema tu nikakve mistifikacije, zdrava ambicija je super i volio bih kada bi ljudi općenito bili malo ambiciozniji.

Danas ste urednik portala 100posto. Kakvi su planovi s portalom, mimo Dana De koji stiže kao dodana vrijednost sadržaju koji stvaramo? Što mislite, kakav ste šef?

Planovi s portalom su isto ambiciozni. (smijeh) Imamo odlične novinare, urednike i autore. Autorstvo je ključna stvar. Kad sam skužio da na televiziji ne mogu više biti autor, nego izvršitelj tuđih ideja otišao sam, nitko me nije tjerao, izašao sam iz zone sigurnosti, pao i dignuo se nekoliko puta, nisam se mogao dugo naći u poslovnom smislu, što zbog mene samog što zbog tržišta i krivih procjena, što mojih što tuđih, ali i to je život. Vrijedilo je. Plan s portalom je kolege što više poticati na autorstvo, mi ne radimo copy paste novinarstvo, svi imamo sve isto, mi nemamo. Autorstvo i ekskluzivne priče me zanimaju i u tom pravcu mislim dalje graditi portal kada su sve rubrike u pitanju. Šef se trudim biti pravedan. Nitko nije isključen od kritike u mojoj redakciji, od mene na dalje.

Foto: CROPIX

Radili ste na obje komercijalne televizije u Hrvatskoj, a počeli na maloj lokalnoj televiziji. Imate iza sebe i životni period u Sarajevu, gdje ste radili na Face TV-u Senada Hadžifejzovića. Biste li se jednog dana vratili na televiziju, pod kojim uvjetima? Kako je izgledao vaš život u Sarajevu, jeste li se prilagodili tada novoj sredini?

Teško sam se prilagođavao na Sarajevo, baš teško, ali stekao sam tamo neke dobre prijatelje koji su mi pomogli da bude lakše. Želio sam probati, probao sam i shvatio da želim doma. Nije sve bilo kako sam mislio da će biti i kako smo se dogovorili, ali došao sam otvorena srca i u dobroj namjeri da nešto napravim. Sarajevo je inače divno i jako ga volim i poštujem zbog svega što je prošlo. Televizija me i dalje zanima, trenutno se njome bavim ovdje u Hanzi, a klasična televizija - nikad ne reci nikad.

Kako se nosite sa stresom koji nosi medijski posao?

Trudim se nekoliko puta tjedno otići na Jarun i tamo napravim krug oko jezera. Nakon toga se vratim doma kao novi.

Često putujete u rodni grad. Jeste li ikada razmišljali o povratku?

Često idem u Novi Vinodolski, drag mi je grad. Tamo sam odrastao i odlučio što želim raditi. Vratio bih se kada bih negdje u blizini mogao raditi i imati neku solidnu plaću. Kako dolje tako nešto, što bi mene zadovoljilo ne postoji onda ne, ali vidim se dolje u mirovini.

Prilično mladi doživjeli ste slavu, postavši televizijska zvijezda u ranoj životnoj dobi. Je li to mač s dvije oštrice? Na koji način? Jeste li se ikada 'ufurali'?

Ha ha, nisam i smiješni su mi ljudi koji se ufuraju, jasno mi je da ta televizija fascinira ljude i da se iz nekog razloga ljudi vole družiti s facama s televizije, ali nisam to odabrao zbog ufuravanja već ljubavi prema poslu. Kao klincu mi je to bilo fora dva mjeseca, a onda mi je počelo biti naporno. Svi ti imaju potrebu prići, reći nešto, prokomentirati, pohvaliti te, izvrijeđati te, odeš van u klub, svi ti prilaze i ispituju te o emisiji i o tome kako si počeo, a ja bih plesao i proveo se. Kako nisam nepristojan - saslušam ih sve. Ma horor. Želim svima ovima koji žele postati popularni da to i iskuse pa da vide kolika je to divota. (smijeh) Opet, radiš posao koji obožavaš pa trpiš ta tuđa baljezganja. Ljubav i posvećenost ključne su riječi u svemu što radite.

Daniel Delale

Dan De

100posto

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter