Nismo baš sigurni

Je li stvarno bitno samo sudjelovati, kako kaže HRT nakon debakla na Eurosongu?


Ines Madunić
16.05.2018.10:45
Je li stvarno bitno samo sudjelovati, kako kaže HRT nakon debakla na Eurosongu?
Reuters

sažeto

Ako već plaćamo pretplatu i ako već izvođači sami plaćaju pjesme, zašto nam nije važnije da se bolje plasiramo?


Ines Madunić
16.05.2018.10:45

Hrvatska predstavnica na ovogodišnjem Eurosongu, Franka Batelić, ostvarila je jedan od najgorih rezultata u povijesti sudjelovanja na tom natjecanju. Završila je 17. od 19 zemalja u prvom polufinalu. Imali smo 63 boda, a ako gledamo oba polufinala, samo je pet od ukupno 37 zemalja imalo manje na cijelom Eurosongu.

O svemu se, skoro dva tjedna poslije, oglasio i HRT, koji kaže kako je "teško pogoditi ukus publike" na tom natjecanju, ali i da je "osim rezultata bitno i sudjelovati". Stvarno?

Prošlogodišnji predstavnik Jacques Houdek imao je najbolji rezultat u posljednjih osam godina sudjelovanja Hrvatske na Eurosongu. Dvije godine zbog štednje nismo sudjelovali jer je naknada za Europsku radiodifuzijsku uniju skupa i nije se isplatilo ulagati u Eurosong. Bilo je to 2014. i 2015. godine, a koliko god HRT govorio kako je nebitno koji smo na kraju bili - isplati li se stvarno trošiti samo zato da bismo sudjelovali?

Također, lako je govoriti kako nije bitno kako smo prošli na Eurosongu kad je Franka Batelić sama platila pjesmu "Crazy" i spot u potpunosti.

Na HRT-u postoji urednik projekta Eurosong koji je zaključio kako je Franka Batelić "odličan izbor"; no, mi to, zapravo, ne znamo. Tko o tome uopće odlučuje? Od Dore se također odustalo zbog financija pa se svake godine napravi uži izbor izvođača koje se baci u žrvanj jednog od najvećih natjecanja na svijetu. Za to se natjecanje oni trebaju pripremiti sami. Sjetimo se samo Nine Kraljić, koja je također sama pronašla i platila pjesmu "Lighthouse" s kojom je išla na Euroviziju 2016. godine - završila je na 23. mjestu, ali je barem ušla u finale.

Činjenica je da smo više uspjeha na Eurosongu imali kad smo predstavnike birali na Dori, i to kombinacijom stručnog žirija i glasova publike.

To nam je u razgovoru nakon ovogodišnjeg Eurosonga potvrdio i Zrinko Tutić.

"Nažalost, ni ove godine nisu imali para za to, ali čim bude moguće apsolutno se treba vratiti 'Dora'. To je jako važna stvar jer će onda ta pjesma biti nešto u što svi vjerujemo i za nju navijamo. I još jedna jako važna stvar koju pruža 'Dora' je presjek glazbene scene. Ne mora netko pobijediti, ali možda će imati dobru pjesmu i netko će ih zamijetiti. To je šansa za mlade ljude. Gdje će se inače prijavljivati, na Big Brother?", zaključio je Tutić.

A valjda je većini jasno da se dio velik dio Eurosonga odvija iza kulisa. Ekipe nacionalnih televizija morale bi odraditi posao lobiranja prije nego što predstavnik ili predstavnica uopće stane na pozornicu.

Pa, kada bi svatko odradio svoj dio posla na tako velikom projektu koji puno košta značajno bi se smanjilo prebacivanje krivice s jednog na drugog nakon neuspjeha. Kao i svako drugo natjecanje, Eurosong je timski rad, a zašto ne bismo iduće godine imali pjesmu za koju svi navijamo u finalu - kad već plaćamo pretplatu za javnu televiziju?

Eurosong

Franka Batelić

eurovizija

Podijeli članak