život piše drame

Kako je Johnny Štulić, uz moje roditelje, postao najvjerniji čitatelj mojih tekstova i zašto sam time, na neku čudnu foru, počašćena


Ines Madunić
18.11.2019.11:00
Kako je Johnny Štulić, uz moje roditelje, postao najvjerniji čitatelj mojih tekstova i zašto sam time, na neku čudnu foru, počašćena
Mio Vesović/Cropix

Ines Madunić
18.11.2019.11:00

Kad sam negdje u osmom razredu osnovne škole prvi put čula "A šta da radim", i to u a capella verziji mojih prijatelja, a kasnije na polici brata moje najbolje prijateljice vidjela i sve albume Azre, nisam mogla ni pretpostaviti da će frontmen i osnivač jednog dana biti moj vjerni čitatelj. Međutim, život piše drame pa je tako gospodin Johnny već drugi put odgovorio na moj tekst i moram priznati da sam na neku čudu foru počašćena. Ne bih trebala biti jer nije me obasuo komplimentima.

Nakon što je objavljen moj intervju sa Sinišom Škaricom, nekadašnjim urednikom Jugotona koji je za tu izdavačku kuću objavio i prvi Azrin album (u mainstreamu), ukazala su se na Scribdu dva dokumenta koje je u dalekoj Nizozemskoj na svom jeziku i pismu, lingvistima vjerojatno zanimljivoj kombinaciji hrvatsko-srpskog, odnosno latinice i ćirilice, istipkao Branimir Štulić.

U njima se osvrće na "kurvine sinove" koji pišu doktorate i knjige o njemu pa ispravlja sve što su ikad o njemu napisali, ali spominje i moj tekst, odnosno Škaričine izjave.

"Stoga ne čudi svakodnevna Škaričina medijska promocija, gde mu se, kao ovlaš, podmeću unapred dogovorene postavke (a on se skromno i čedno uspija kao mlada) da je Štuliću dao prvi ekskluzivni diskografski ugovor (koji ja nikad sa њima nisam imao, ta i sâm, pre koji mesec, gostujući na TV N jedinici, izjavio da to behu tipizirani ugovori, kao i sa svakim drugim, pošto ekskluzivne imahu samo Dugme i moguće još ko, ali ja zasigurno ne), jer celi taj nesuvisli razgovor iz Jutarњeg lista beše i naručen samo zbog toga (i da ispravi to što izvali na N jedinici, da mu je uz mene hobi posao postao, sad je to da mu je hobi zaposleњem posao postao), napisao je Štulić."

SVAKO U ZAJEDNICI SA SVIMA ... by /C/ AZRA MUSIC on Scribd

U autoriziranom intervjuu, Siniša Škarica rekao mi je da je za vrijeme kad je on bio urednik rock glazbe u Jugotonu Azra potpisala ekskluzivni diskografski ugovor, a onda i ispričao kako je Štulić donio demo snimke koje je upravo on preslušao te je to bio prvi veći bend koji je Škarica potpisao za Jugoton.

ČOVJEK KOJI JE STVARAO NOVI VAL 'Štulića nisam doživljavao kao karizmatičnog, a kad sam prvi put čuo Azru nisam bio oduševljen. Ni danas mi nije žao što sam odbio EKV, bili su mi previše umjetni'

Poznato je već godinama kako je Štulić u neslužbenom sporu s Croatia Recordsom, nekadašnjim Jugotonom oko svojih honorara pa vjerojatno ne čudi da je čovjek reagirao na tekst.

To da se ne radi niti o naručenom niti o tekstu za Jutarnji list - jer tekst je službeno objavljen na portalu 100posto - nećemo previše isticati jer namjera nije nikome se opravdavati, možda samo podsjetiti.

O svemu se oglasio i Krpan, ponovno

I nije nam običaj reagirati na reakcije na naše tekstove, to se čini suvišnim, posebno kad se radi o člancima koji su iznimno dobro prihvaćeni, što nas novinare stvarno čini sretnima i ponosnima. Napisati članak kojim si u potpunosti zadovoljan, a onda vidjeti samo pozitivne komentare ispod - to se ne događa često. 

Međutim, samo nekoliko sati bilo je dovoljno da na moj drugi tekst, intervju koji sam napravila s fotografom Jasminom Krpanom, a koji je čitateljima, sudeći po komentarima, jako dobro sjeo, ponovno reagira Štulić, i to preko Zorana Živkovića koji zastupa Azra Music.

S Krpanom sam pričala povodom aukcije njegove slavne fotografije frontmena Azre koju je snimio 1979. godine u Saloonu, a koja je danas jedna od najpoznatijih fotografija Johnnyja Štulića te koja se našla i unutar omota tog prvog albuma koji je izašao za Jugoton 1980. godine, a koji je također idejno radio Krpan.

Jasmin Krpan/Privatna arhiva

"Bilo je jako loše osvjetljenje tamo, a filmovi su tad bili jako limitirani i ja sam od nje napravio grafiku. Bio je to dosta komplicira proces. Izašla je u Poletu, a kad je Azra radila prvi album 1980., ja sam radio omot i tako je završila tamo. (...) Mislio sam da je dobra, ali nisam mislio da će živjeti toliko dugo. Sve što se objavi u novinama već je sutradan zaboravljeno, ali ona je nekako preživjela, publika ju je prihvatila i ona ima svoj život koji nema veze sa mnom. Mislim da je to nešto najviše što možeš napraviti u ovoj profesiji. Stojiš na ulici, a netko ima tvoju fotografiju na majici. To je vjerojatno moja najpoznatija fotografija, ali mislim da nije najbolja", rekao mi je Krpan, dodajući i kako nikad nije dobio neki novac za sve te majice i drugi merchandise koji se proizvodi i prodaje s njegovom fotografijom.

FOTOGRAF KRENUO OD ZVEČKE I POKORIO CIJELI SVIJET 'Novi val je slučajnost, ne bi ga bilo bez ekonomske katastrofe. Štulić je bio egomanijak, na pločama za moje fotografije pisao je da su napravljene po njegovoj ideji'

Štulić preko posrednika tvrdi kako fotografiju nije snimio Krpan, nego Martin Krun (Krunoslav Martinčević).

"Meni je to smiješno jer na omotu albuma piše tko je radio dizajn i fotografije, a tko logo Azre. Ne osvrćem se na te stvari jer sam već oguglao. Uostalom, ta je fotografija prvo objavljena u Poletu. Zašto je tamo potpisana mojim imenom ako nije moja? Na to se ne treba osvrtati jer je bitno Štulićevo djelo", kaže mi Krpan, dodajući da je već navikao da Johnny reagira na sve što se napiše o njemu, Azri ili uopće o Novom valu.

Privatna arhiva

Kako bilo, osobno sam zadovoljna što je Johnny Štulić, uz moje roditelje, moj najvjerniji čitatelj. U srednjoj školi nadala bih se da će mi posvetiti i neku pjesmu, ali danas mislim da to ne bi bila dobra ideja.

Zapravo je u cijeloj priči nevjerojatno koliko je kartica teksta Štulić spreman ispisati kao reakciju na svaki članak koji se ikad objavi u Hrvatskoj i ostalim državama u koje, kako tvrdi, nema želju više dolaziti, i to samo kako bi nam svima pokazao da ga - nije briga.

Intervjue ne daje praktički nikad jer smo valjda svi mi s Balkana ispod njega; ali ne toliko ispod da nam ne bi posvetio 30 stranica teksta; ne toliko ispod da ne češlja portale u cijeloj bivšoj državi i traži spomen svoga imena; nismo sigurni i možemo samo pretpostaviti, ali ne ni toliko ispod da ne podesi Google alerts kad se objavi neki članak s ključnim riječim "Branimir Johnny Štulić".

Iako Johnny nema visoko mišljenje o meni (wow, zaista nisam mislila da ću ikad ovo reći), s nostalgijom - ne prema osamdesetima jer sam rođena krajem tog desetljeća, nego prema vremenu u kojem sam ih tek otkrila - uvijek ću rado poslušati Azru.

Kako kaže gospodin Krpan, treba odvojiti umjetnost od umjetnika, što nije uvijek jednostavno. 

osamdesete

novi val

Azra

branimir johnny štulić

Siniša Škarica

Jasmin Krpan

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter