Jesu li influenceri došli do vrhunca?

Mnogi neće opstati jer je za uspjeh sada potrebno puno više od lijepe fotke, a nitko zapravo ne želi gledati kako lifestyle blogeri rekamiraju kredite


Ines Madunić
01.01.2019.15:00
Mnogi neće opstati jer je za uspjeh sada potrebno puno više od lijepe fotke, a nitko zapravo ne želi gledati kako lifestyle blogeri rekamiraju kredite
Instagram

sažeto

Kako će se razvijati tržište influencera i kako dalje u 2019.?


Ines Madunić
01.01.2019.15:00

Čini se da je riječ "influencer" obilježila proteklu godinu, a ne postoji osoba na svijetu koja ju voli. Oni koji nisu influenceri preziru i riječ i one koji upadaju u tu kategoriju jer im nije jasno što je to i o čemu se tu radi, a oni koji jesu influenceri uporno ponavljaju da ne vole da ih se tako naziva.

I tako je riječ postala prosta prije nego što je neminovno dobila i hrvatsku inačicu koju nitko nikada neće koristiti – utjecajnik – ali, i prije nego što je sve došlo do dekadentne faze. Ili smo već došli do toga, a da nismo svjesni?

Pogledajte što vaši omiljeni Instagram ljudi promoviraju u posljednje vrijeme. Prođite po tim profilima i nađite jogurte i kredite koje biste trebali isprobati. Ne šalimo se. Ne karikiramo.

"Doba digitalnih influencera uskoro će se jebeno srušiti", kaže jedan od njih, Josh Ostrovsky, poznatiji kao The Fat Jewish u dokumentarcu Berta Marcusa, "The American Meme". Ostrovsky inače ima bogatstvo koje se procjenjuje na više od 20 milijuna dolara, na Instagramu ga prati 10,5 milijuna ljudi, no vrlo brzo je shvatio da samo od influensanja neće zaraditi penziju. Počeo se baviti drugim poslovima i idu mu prilično dobro, unatoč svim kontroverzama oko njegovog rada.

U Hrvatskoj se riječ influencer nalazi u tom prostoru u kojem ju mrze i sami influenceri, a posao je takav da se, eto, promoviraju krediti. Misle li oni da netko od njihovih fanova zaista vjeruju da su oni uzeli kredit i toliko su njime oduševljeni da su ga jednostavno morali preporučiti svima? Jer, kad objavljuju takve stvari o novim kremama, cipelama ili namještaju, možemo shvatiti i vjerujemo da je sve to odlično. Ali, kredit? Stvarno?

Hrvatsko je tržište influencera maleno, jasno, i ljudima nije lako. Nije više dovoljno objaviti fotku kul outfita s lijepom pozadinom, ljestvica je podignuta. Na Mirogoj se nose modni časopisi jer se boje lijepo slažu, Halloween se casually slavi uz deset golemih bundeva koje se nose po gradu za savršen ugođaj. O poremećajima u prehrani govori se jedino ako ti plate sudjelovanje u kampanji.

Ali, dokud to može ići i je li ovo vrhunac? Postoji li na društvenim medijima više uopće neplaćeni sadržaj ili je svaki savršeni život koji gledamo u svojim feedovima samo paid partnership?

Strani mediji raspisali su se pred kraj godine o trendovima u sferi digitalnih influencera pa tako mnogi pišu o tome da "doba digitalnih influencera prolazi", baš kao i The Fat Jewish.

No, na taj se način pisalo o svakom novom mediju i svakom novom trendu. Sjećate se, televizija je ubila radio, internet je ubio i televiziju i tisak, a opet – svi ti mediji postoje i danas, samo u nešto izmijenjenom formatu. Isto će se vjerojatno dogoditi i s tržištem influencera.

Neki od trendova koji se spominju u stranim medijima su mikroinfluenceri (s manje od 10.000 followera) koji sve više dobivaju na važnosti te okretanje influencerima koji progovaraju o stvarnim problemima i stvarima. Na cijeni je, dakle, nesavršeni život, odnosno, želimo reći – normalan, svakodnevni, svačiji život i ljudi koji imaju stav. Pojednostavljeno - ne klonovi.

Sva ova predviđanja treba uzeti sa zrnom soli kad govorimo o domaćem tržištu jer kod nas noviteti dolaze s barem dvije-tri godine zakašnjenja. Zato u idućoj godini ne treba očekivati nikakvu veliku promjenu na tržištu hrvatskih Instagram i YouTube zvijezda. Ako ljudi uzimaju kredite jer im je netko na Instagramu rekao da je to ok, zašto ne nastaviti s time? Uostalom, kud ćeš bolje tržište od Hrvatske za gotovinske kredite? Mnogi ih koriste da bi si kupili baš taj Max Mara teddy kaput.

influenceri

Instagram zvijezda

digitalni marketing

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter