Novi domaći kino hit: 'Aleksi'

Mrzitelji svega hrvatskog na aparatima: Naši su 'ženski' filmovi bolji od holivudskih, a u njima nema rata ni nikakvih žrtvi - samo žene koje se ševe kao muškarci


Ines Madunić
03.11.2018.17:00
Mrzitelji svega hrvatskog na aparatima: Naši su 'ženski' filmovi bolji od holivudskih, a u njima nema rata ni nikakvih žrtvi - samo žene koje se ševe kao muškarci
Promo

sažeto

Tzv. Instagram estetika osvojit će mlađu publiku, kao i priča o curi koja je toliko samoživa da je obožavate mrziti


Ines Madunić
03.11.2018.17:00

Kad netko kaže da je pogledao hrvatski film i da mu je bio super ili barem samo ok, koliko puta preokrenete očima? Znamo svi da dobrog hrvatskog filma nema, zar ne? E pa, žao mi je što vas moram razočarati, ali više nije cool biti mrzitelj svega hrvatskoga – ili barem ne hrvatskog filma. Naša se scena budi, više nemamo po jedan dobar film u dvije godine i, ne biste vjerovali, ljudi ih gledaju. U kinima.

Trenutno domaća publika hrli u dvorane kako bi pogledala ostvarenje mlade dubrovačke redateljice Barbare Vekarić, ''Aleksi''.
Film je to koji je otvorio ovogodišnji Filmski festival u Puli, a to je u domaćim medijima popraćeno gotovo istim naslovima: ''Pulu otvorio film koji nema veze s Domovinskim ratom'. Ako možete vjerovati!

Radi se o ostvarenju koje nigdje ne tematizira tešku socijalnu situaciju, nema PTSP-a, nema političke korupcije i nema nesretnih životnih priča koje se provlače kroz tri mračne scene u cijelom filmu. U ''Aleksi'' zato ima dobrog, neobaveznog seksa mladih, privlačnih ljudi, kokaina i koncert Lidije Bačić.

Glavna protagonistkinja prava je milenijalka. Talentirana i lijena, prepuna ideja o boljem životu u Berlinu, ali nedovoljno motivirana da se za odlazak tamo i potrudi; samoživa je do krajnjih granica i potpuno nesvjesna toga, a njezina neopterećenost ono je što je ljude privlači.

Aleksi je djevojka u kasnim dvadesetima koja nikad u životu nije imala većih problema od toga koju će haljinu obući ili koji će joj tip (prvi) odgovoriti na poruku.

Ukratko, ona je pripadnica te lijene generacije koju su odgojili ljudi koji su se cijeli život ubijali da bi izgradili bolji život za svoju djecu, a sad im nije jasno zašto su ti klinci tako nezahvalni.

Aleksi očito ''pere'' kriza kasnih dvadesetih – završila je fakultet i sad je otprilike vrijeme da se suoči sa stvarnim životom. Ali, to je tako dosadno; zašto se ne bi vratila u obiteljski dom i malo uživala u donošenju krivih odluka? Kome je, uopće, naštetilo malo autodestrukcije?

Ljudima koji su stariji od 35 godina Aleksi će užasno ići na živce. Od načina na koji jede hranu – poput djeteta, s otvorenim ustima i bez ikakvog poštovanja – do odnosa prema seksu, koji je otvoren, znatiželjan i neopterećen. Ili, kako bi starije generacije rekle, Aleksi se ševi kao muškarac.

Promo

Svi oni koji su njezino godište ili mlađi znat će da je to odavno tako u stvarnom životu i nitko više nije u vezama. Svi se dopisuju sa svima, svi se ljube sa svima i svi se ševe sa svima, a nikome nije bed. 

Ok, nekad je bed, nismo baš svi tako nihilistički nastrojeni i sama autorica Barbara Vekarić rekla je kako je njezina antijunakinja malo iskarikirana. No, milenijalci će prepoznati sebe u Aleksi u mnogim stvarima. Ako ne sebe, onda svoje prijatelje i prijateljice koji se ponašaju baš kao ona; maštaju o odlasku iz malog grada u kreativni centar Europe, a u prijavi za stipendiju prilažu radove svojih roditelja jer je sve to ionako nevažno.

Možda je taj odnos prema seksu ono što je najzanimljivije i najviše novo u ovom filmu. S time je krenula Hana Jušić u ''Ne gledaj mi u pijat'', čija se antijunakinja također svojom voljom upustila u seks s nepoznatima. No, Aleksi je to učinila ne zato što je frustrirana, nesretna ili treba utjehu. Ona je samo željela seks. Tražila ga je i dobila ga je, a kad joj nije odgovaralo – otišla je.

Velika je to novost za ženske likove u hrvatskom filmu. Aleksi nije ničija žrtva ni u kojem smislu i za svoje samoživo ponašanje ne bude kažnjena. Ona se samo želi zabavljati.

Promo

''Aleksi'' je film koji su napravile žene za žene – Barbara Vekarić redateljica je i scenaristica, scenografkinja je Ines Atman, kostimografkinja Suzana Tkalčec, a Aleksi je utjelovila izvrsna Tihana Lazović. Za gotovo instagramsku fotografiju zaslužan je Filip Tot, a film bez problema možemo nazvati novim hitom i definitivno boljim od nekih drugih ''ženskih'' filmova koji su izašli iz Hollywooda, a koji su puni loših scenarija, preplaćenih glumica i predvidljive radnje.

''Aleksi'' trebaju pogledati oni kojima nedostaje nečega svježega u filmu bez titlova. Isplati se nekad biti patriot i brijati na domaće.

milenijalci

hrvatski film

domaći film

Tihana Lazović

Aleksi

Barbara Vekarić

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter