Sabotaža estradnjaka?

Na radiju slušamo urbane hitove, a većina Hrvata samo želi 'K***u'. 'To je poruka autorima i izvođačima koji žive od te loše glazbe, kopirajući srpski turbofolk'


Barbara Marinović
05.03.2019.13:45
Na radiju slušamo urbane hitove, a većina Hrvata samo želi 'K***u'. 'To je poruka autorima i izvođačima koji žive od te loše glazbe, kopirajući srpski turbofolk'
Foto: CROPIX

sažeto

Seka Aleksić vlada domaćim trendingom otkako je objavila svoj novi singl 'Zakuni se u kurvu'. U istu bi se, očito, zakleo veliki broj domaćih slušatelja


Barbara Marinović
05.03.2019.13:45

'Zakuni se u kurvu', pjeva Seka Aleksić u svom novom hitu. Da, hitu jer ako je suditi po trendingu, Seka je trenutno najuspješnija pjevačica u Hrvata. Kad bacite oko na YouTube i njegov zakon brojeva, imate osjećaj da ste u centru Beograda jer od hrvatskog je u trendovima jedino - Severina.

Hitom 'Fatamorgana' zasjela je na treće mjesto hrvatskog Trendinga, koji je to što sama riječ govori - pokazatelj trendova, odnosno gledanosti i slušanosti na tom online servisu. Dugo vremena je spomenuta Aleksić bila prva, no od ovog tjedna druga je u trendovima, nadjačao ju je dječak imena Janko - i njegov hit 'Važi'.

Tvornica turbofolka briše granice bivše države!

Četvrto mjesto pripada djevojci Teodori, koja pjeva singl 'Linija'. Zadnje - peto mjesto fina je pljuska svim onim show programima na televiziji, a u kojima se Hrvati(ce) natječu u pjevanju. Naime, trending nam je jučer zaključen petim mjestom s tri i pol sata snimke showa 'Zvezde Granda' u kojem se mladi i oni koji su nedavno to prestali biti bore za ugovor s Grand produkcijom, iza koje stoje Saša Popović i Lepa Brena. Stvar je nešto drugačija već danas, kada je na peto mjesto zasjeo influencer i reper Nedim.

Tvornica turbofolka osnovana je prije 20-ak godina, a odgovorna je u velikoj mjeri za izgled današnje glazbene mape u regiji. Lepa Brena ostala je vladarica ovih glazbenih prostora, preteča je influencerima svih vjera i nacionalnosti. A, upravo takav jedan zasjeo je na prvo mjesto domaćeg Trendinga. Klinac koji se zove Stefan Janković, pod umjetničkim imenom Janko - objavio je singl 'Važi' i postao broj jedan. 

Guraju se urbani tonovi, a većina hoće - 'K***u'

Govori to u prilog činjenici nad kojom estrada već godinama manje ili više javno plače. Hrvati slušaju cajke, klinci klikću na YouTubere, a Seka Aleksić je najpopularnija pjevačica u zemlji. Domaći zabavnjaci i oni koji bi htjeli biti na tom tragu - jednostavno nestaju. Hrvatski glazbeni urednici, s druge strane, ne podržavaju domaće zabavnjake u pohodu na slavu/brojke/angažmane. Guraju se nešto urbaniji, finiji tonovi Hrvatima pod uši, iako većina samo želi 'K***u'.

'Nas treba odstraniti i kad netko umre, evo mu ogromne počasti'

Prekaljeni zabavnjak Matko Jelavić već mjesecima na svom Facebooku otvoreno bijesni protiv cajki i domaćeg medijskog prostora - smatra da je sve zajedno dovelo do propasti domaćih zabavnjaka. U prilog tome mogu ići i činjenice da je Matko već dva koncerta zaredom otkazao.

'U Hrvatskoj moramo poštovati čudno pravilo - Moramo voljeti i diviti se pjevačima i pjesmama koje ne slušamo i ne pjevamo. Dapače, svi zajedno u 26 godina nisu proizveli niti jednu pjesmu koja je naš narod duboko takla. Oni su 'ZVIJEZDE'! Jer tako želi politika, mediji, 'struka', organizatori koncerata i drugi', napisao je nedavno Jelavić i dodao da su svi ostali očito - nezvijezde. 'Nas treba odstraniti i kad netko umre, evo mu ogromne počasti. Samo neka umre', zaključio je'.

Estradni menadžer: 'To je poruka autorima i izvođačima koji žive od te loše glazbe i to pretežno zabavnjaci koji su kopirali srpsku turbofolk scenu'

Da mediji nekog sabotiraju - ne slaže se estradni menadžer Zoran Škugor, koji u svemu vidi glazbenike kao krivce za svoju neslušanost u radijskom prostoru. Loša kopija srpskih cajki, kaže, neće proći. 'Vodeće radijske stanice su prije dvije godine promijenile program, odnosno kvalitetu pjesama koje emitiraju. To je njihovo pravo i koliko vidim pogodili su jer im slušanost nije pala. To je poruka autorima i izvođačima koji žive od te loše glazbe i to pretežno zabavnjaci koji su kopirali srpsku turbofolk scenu. Tim izvođačima nitko ne brani da rade koncerte po dvoranama. Moraju shvatiti da dugo nemaju hita i da je to glavni razlog zašto ih nema u programima radio stanica koji su ih skinuli... Emitiranje tih pjesama sigurno ne bi od tih loših pjesama napravilo hitove jer radio i televizija pokažu kad su pjesme dobre, tj odlične ili loše', priča Škugor.

Hrvatska glazba pada

Ne čudi ga što narodnjaci mogu napuniti čak i zagrebačku Arenu. 'Mislim da je kvaliteta hrvatske glazbe u padu, izuzev par velikih imena koji mogu napuniti Arenu. Mislim da se boje investirati u sebe, bolje pjesme i bolju produkciju kao i u kvalitetnije, odnosno skuplje spotove. Žao mi je mladih, talentiranih izvođača kojima se ne pruža adekvatna šansa kako od producentskih timova tako i od diskografa. Mislim da je zadnji čas da se reorganizira način rada glazbene branše jer od ovakvog stanja mali broj ljudi ima malu korist', dodaje menadžer. Smatra kako nekvalitetu pjesama neke izvođačice pokušavaju ispraviti i erotskim fotografijama i nastupima, što nije pametan pristup problemu.

S njim se donekle slaže i menadžer Ivan Bubalo, koji ipak ne krivi autore, već politiku koja je stala na put izvornim, hrvatskim glazbenim proizvodima.

Sve se radi planski i traje već 15, 20 godina

'Na jedan toliko vidljiv način se to radi, već dulje vremena. Već 15, 20 godina to traje i to se radi planski. Izbacuje se svega što je iz naroda, što narod voli i što je autohtono domaće. Ugasili su se svi festivali otkud su se pjesme generirale, ugušili su se autori jer nisu imali gdje objavljivati te pjesme. Kad ti netko uđe, dogodi se to tako što tebe više nema. Nisu krivi ovi što su ušli, oni se bore za tržište i oni imaju pravo na to. Ono što smo već naučili u svim segmentima, najgore su zabrane. Zabrana generira nešto drugo', referirao se Ivan Bubalo na pojavu narodnjaka u Hrvata, a u isto vrijeme i na nestanak domaćih zabavnjaka.

CROPIX

Carevi etera, a terena nigdje

'Međutim, unutar nas i najviše zahvaljujući medijima to se događa jer prostore dobivaju osobe koje ne mogu skupiti ni 20, a kamoli 50 ljudi na koncertu. Sve skupa grozno. A onda je jednog dana, i imam ja puno pristalica koji također to vide, krenula takozvana urbana glazba iz Zagreba. Mi neke stvari ne možemo mijenjati. Centri glazbe u staroj Jugoslaviji bili su Beograd, Sarajevo i Split. Oni su generirali svatko svoju vrhunsku muziku i tu se stvaralo. A onda je došao rat i Zagreb je tu novcima preuzeo tu ulogu, ali niti imaju talente niti zvuk. Politički je doneseno što je doneseno, krenula je nova vrsta muzike. I danas 15, 20 godina kasnije - oni su carevi u eteru, a na terenu nikog nigdje. I onda su ti ljudi primorani voditi kojekakve emisije na televiziji, fotografirati se, bilo što raditi jer jednostavno publike nemaju, čak i oni koji su etablirani. Početak i kraj je publika, u ovom biznisu početak i kraj je pjesma', objašnjava Bubalo fenomen nestanka zabavnjaka iz radara vidljivog i slušanog. Negira se na neki način njihovo postojanje, a prostor se, govori menadžer, daje onima kojih osim u medijima - nema nigdje.

Muzika je više od politike

'Koliko ja pratim, jedino je Amerika ostala vjerna sebi, a to je country glazba, međutim poklekla je bila Italija, Francuzi. Vidim da sada to ispravljaju. Bio je to svjetski poredak koji se stvarao novi, ali muzika je više od politike. Mediji su produžena ruka politike. Znam ja sve to preko klapa, hvala Bogu pa nas ni mediji nisu mogli srušiti. Nekad je bilo 55 klapa, danas ih je 530. Svi sviraju, netko više, netko manje. Nogomet igra milijun ljudi pa nisu svi Messi, ali ni ne trebaju biti', dodaje.

Glazba je osobna karta naroda

'Ono što mi se baš usjeklo u glavu bilo je gostovanje irskog predsjednika na našoj televiziji prije tri godine. Kad su ga pitali što su napravili, rekao je da su prvo poradili na korupciji, a onda donijeli odluke da engleska i američka glazba može u njihovom eteru biti samo u postotku od 30 posto. Znaš zašto? Da sačuva irski narod, muzika je osobna karta naroda. Naša glazba je među tri najbolje u Europi. Imamo klape, tamburaše, Istru... To bogatstvo nema nitko. I onda su nametnuli takozvanu urbanu muziku. Nemojte me krivo shvatiti, svi su oni u Zagrebu moji prijatelji i kolege i svi moraju svirati, raditi, ali... Povijest pokazuje da se u ničemu ne može protiv naroda, oni će dobiti tu i tamo koju bitku, ali rat neće', zaključuje Bubalo smatrajući da u globalu pobjedu odnose oni koji su trenutno manje eksponirani u radijskim eterima, ali ne i srcima slušatelja!

Severina

estrada

Zoran Škugor

seka aleksić

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter