Ana Karić - glumačka legenda

Od fatalne, urbane žene do elegantne dame, bila je istinska diva koja je obilježila hrvatski film, kazalište i televiziju


Ines Madunić
09.10.2018.21:00
Od fatalne, urbane žene do elegantne dame, bila je istinska diva koja je obilježila hrvatski film, kazalište i televiziju
Privatni album/Cropix

sažeto

Prije četiri godine u Zagrebu je iznenada preminula glumica Ana Karić


Ines Madunić
09.10.2018.21:00

Glumačka legenda Ana Karić preminula je u Zagrebu prije četiri godine, a njezina ostavština na filmu, televiziji i u kazalištu neprocjenjiva je za hrvatsku glumačku scenu.

Rođena u Perušiću u Lici, Ana je odrastala u Zagrebu. Dramsku akademiju, ili tadašnju Kazališnu akademiju u Zagrebu završila je 1963. godine, iako se njezin otac isprva nije slagao s tim izborom.

U klasi je bila s još jednom legendom, Borisom Dvornikom, a priznala je kako joj studiranje nije išlo lako.

Privatni album/Cropix

"Nisam bila sjajan student. Bila sam strogo odgajana, iskompleksirana i sramežljiva. Na drugoj godini studija snimila sam dva filma i to s velikom unutrašnjom mukom", rekla je svojedobno. Radilo se o "Carevu novom ruhu" i "Pustolovu pred vratima" koje je snimila 1961. godine. Oba filma snimila je s kolegom Borisom Buzančićem, s kojim je kasnije surađivala tijekom cijele karijere i postala bliska prijateljica. Ona i Buzančić preminuli su istog dana, 9. listopada 2014. godine.

Poznata po svom jedinstvenom glasu, karijeru je započela u kazalištu Komedija, no zbog unutarnjih previranja u toj kući odlučila je otići u slobodne umjetnike. Ubrzoje postala uspješna televizijska i filmska glumica, a radila je sa svim važnijim redateljima tog vremena - Antom Babajom, Nikolom Tanhoferom, Zvonimirom Berkovićem, Krstom Papićem...

Bila je popularna i kod redatelja i publike jer je bila pojam tadašnje moderne, senzualne žene, a često su je nazivali jugoslavenskom Jeanne Moreau.

"Mene su uvijek smatrali fatalnom i kad su mi to govorili imala sam osjećaj da me zadirkuju, jer se privatno nisam osjećala fatalnom. Takve sam uloge dobivala i vjerojatno su one bile fatalne u nekom obliku. Te su žene nosile drame, a to je već u neku ruku fatalno", rekla je Ana, koja je podigla puno prašine kad se u jednoj televizijskoj drami pojavila u kombineu.

Privatni album/Cropix

"U tekstu se govorilo o postkoitalnoj cigareti, ali nije bilo ni vulgarnosti ni lascivnosti. Ja sam se na ekranu pojavila u kombineu, a partner Božidar Boban stavio mi je pepeljaru na trbuh. No, nisam bila prezentirana u nekoj pozi koja bi iritirala gledalište, ali o toj se sceni toliko pričalo kao da sam bila gola, iako se nije ništa vidjelo. Erotika se ne postiže golotinjom i direktnim sredstvima, nego nekom nabijenošću radnje", komentirala je kasnije. 

U kazalištu je ostvarila značajne uloge u Teatru &TD te Teatru u gostima, u kojem je odigrala više od 1600 predstava.

Bila je poznata kao velika profesionalka te se ponosila činjenicom da nikad nije zaboravila tekst niti imala blokadu, a uvijek je govorila kako je trema nikad nije napustila te da će prestati glumiti kad treme nestane.

Iako je bila legenda još za života, najvažniji joj je bio privatni život. Bila je u braku s odvjetnikom Ivanom Thurom 49 godina. Zajedno su bili od tinejdžerskiih dana, a vjenčali su se kad je njoj bilo 20 i imali su dva sina.

Posljednji film koji je snimila bio je "Noćni brodovi" Igora Mirkovića, za koji je dobila i Zlatnu arenu na Pulskom festivalu.

Goran Sebelić/Cropix

U trenutku svoje smrti pripremala je predstavu "Dezerter" u Teatru &TD u režiji Saše Božića.

Nagrade su došle tek pred kraj njezine karijere pa je tako 2010. dobila nagradu Fabijan Šovagović za veliki doprinos hrvatskome filmu, dok je Nagradu hrvatskog glumišta dobila samo jednom, i to 2005. godine za ostvarenje u radio drami.

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter