Cjenik estradnog 'start up' paketa!

'Odustala sam nakon jedne pjesme, koja košta oko 15 tisuća eura'! Svota za cijeli album zabavne glazbe - kao manji stan


Barbara Marinović
24.09.2018.17:00
'Odustala sam nakon jedne pjesme, koja košta oko 15 tisuća eura'! Svota za cijeli album zabavne glazbe - kao manji stan
Foto: iStock (Ilustracija)

sažeto

Bivša pjevačica u usponu priča nam koliko je novca potrošila, a da bi se na kraju povukla i odustala...


Barbara Marinović
24.09.2018.17:00

Biti pjevač/ica početnica na estradi danas toliko je skup sport da će se na njega rijetko tko ozbiljno odlučiti. Priča za 100posto djevojka koja se okušala i snimila jedan singl, da je estrada prava rupa bez dna. Ne čudi je, stoga, što većina naših estradnjaka zarađuje na sve moguće način. Estradni 'start up' paket broji se u nekoliko tisuća eura. A, ni takvi iznosi mladima željnima popularnosti ne garantiraju da će nakon uloženog novca uspjeti.

'Znaš kako ti to izgleda? Klinac ili klinka poželi pjevati, pa ako ima bogate starce, ode kod 'hitmejkera' i onda oni financiraju singl i spot. Ovaj im izvuče singl star desetak godina i uzme mu silne pare za njega. Naravno, to je tek početak. Treba snimiti dobar spot, treba se probiti u medijima. To sve košta dodatno', priča nam djevojka koja je nakon jednog singla odustala.

'Sve sam uložila u tu svoju pjesmu, mediji su me čak ponešto i pratili, ali bila je to prava rupa bez dna. Odustala sam kad sam shvatila koliko to košta i koliko dugo treba čekati na pravu zaradu. Kod nas zapravo nema prave zvijezde, ne čudi što pola estrade radi svadbe, tu je prava zarada. A onda mogu svadbe pjevati i bez estrade, silnih spotova i ne znam čega. Sve je to besmisleno. Da bi se krenulo ozbiljnije u taj posao, treba vam sva silina novca i netko tko će uložiti u vas. Ako nemate bogate starce, onda stvarno ne znam...', priča djevojka.

Zanimale su nas i konkretne svote. 'Ako će vam pjesmu raditi malo solidniji autor, treba vam za tekst i glazbu oko 5 tisuća eura. Potom aranžman košta do oko 3000 eura. Treba snimiti i spot. Malo solidniji spot košta vas od 6000 - 7000 eura, no naravno, ima onih koji koštaju i 10000', priča nam bivša 'one hit wonder' pjevačica, koja je htjela ostati anonimna. 'Možeš ti napraviti spot i za 500 eura, ali na što će to onda ličiti?'. Računica je, dakle, jasna.

Foto: iStock (Ilustracija)

Oko 15 tisuća eura treba vam za samo jedan singl i spot. Kada ste to i uložili i snimili, kreće promocija, za koju ćete još koju tisuću iskeširati PR-ovcima. A oni vam ne garantiraju pravu prepoznatljivost, veliki uspjeh naprosto se ne može očekivati od prvog singla. Medijski ste još uvijek neprepoznatljivi, ne donosite klikove, ništa.

'Za sav taj novac, ne morate dobiti hit, najčešće će to biti melodija zastarjela u svakom pogledu. Ne čudi što većina naših izvođača ide u Srbiju, tamo je jača produkcija, imaju bolje ideje, mi smo ostali na nekim starinskim melodijama'. Ne čudi našu sugovornicu što danas više nitko ne radi albume. 'Ma ako nemaš para, džaba ti sve. To je dno dna, rupa bez dna. Teško je opstati, progurati se, a u tom slučaju, ako nisi prepoznatljiva - tko će kupiti kartu da bi te slušao?', pita se bivša pjevačica. Jedina zvijezda danas u Hrvatskoj je, dodaje sugovornica, Severina. 'Ona je napravila pravi posao. Ovo drugo su zapravo svadbarski pjevači. Oni koji su bili istinske zvijezde, a otišli su - oni su legende. No, pravih zvijezda među nama nema, osim Severine'.

Ona je odustala jer se to sve skupa nimalo ne isplati. 'Odustala sam, to se nimalo ne isplati. Sve je to kratkog vijeka danas. Na estradi vlada pravi mali rat za svaku bolju gažu, a većina pjeva po kafanama. Što će mi to? Našla sam normalan posao', zaključila je naša sugovornica.

Potvrđuje tu priču i legendarni estradni menadžer Zoran Škugor. Otkriva nam koliko košta jedan album.

Foto: iStock (Ilustracija)

'Investicija ovisi o vrsti glazbe i kvaliteti produkcije, tonske snimke i spota... Za album zabavne glazbe potrebno je cca 20 - 25 tisuća eura + šest do devet tisuća eura za tri spota. Dakle, ukupno 30 - 40 tisuća eura u što ulazi profesionalni fotograf i styling te frizer', priča nam Škugor. Dodaje da je u startu potrebno uložiti i u PR, oko dvije tisuće eura po pjesmi koja ima spot. 'Ima, doduše, pjevačica koje troše i po 10 tisuća eura'.

Škugor dodaje da danas rijetko tko u startu dolazi s idejom da snima albume, već se, kao što nam je i sugovornica rekla, ide singl po singl. 'Mogu iskreno reći da na dnevnoj bazi dobivam snimke raznih izvođača/ica, i da vrlo rijetko čujem kvalitetu. Svima njima preporučujem da pripaze s kim surađuju i koliko novaca daju'. Dodaje da bi dobar spot trebao koštati barem pet tisuća eura, mada mu to izgleda smiješno kad se sjeti da je 90-ih spotove plaćao i do 60 tisuća maraka za svoje klijente.

estrada

Zoran Škugor

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter