TVRDI I OPASNI STAVOVI

Omiljeni pjevač osamdesetih stvarao je scenu s Dinom Dvornikom i ljubovao s Marinom Tucaković, ali nakon devedesetih više ništa nije bilo isto


Ines Madunić
13.07.2019.19:30
Omiljeni pjevač osamdesetih stvarao je scenu s Dinom Dvornikom i ljubovao s Marinom Tucaković, ali nakon devedesetih više ništa nije bilo isto
Maja Zlatevska/CROPIX

sažeto

Srpski glazbenik početkom osamdesetih probijao je led drugačijim glazbenim izričajem


Ines Madunić
13.07.2019.19:30

Oliver Mandić bio je jedan od glazbenih idola Dina Dvornika. Otac hrvatskog funka i čovjek koji je doveo domaću glazbu u diskoteke obožavao je funky stvari srpskog glazbenika i najviše se radovao kad bi ga Mandić pohvalio. Navodno mu se "Tebi pripadam" toliko svidjela da ju je pustio 40 puta zaredom.

Rođen u Užicama, odmalena je krenuo u glazbenu školu i htio je postati pijanist klasične glazbe. No, otkrio je funk i soul te se okrenuo popularnoj glazbi. U to je vrijeme, krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih, bio jedan od rijetkih glazbenika na jugoslavenskoj sceni koji je bio glazbeno obrazovan.

Prvi album objavio je 1981. godine. Za sve je pjesme s "Probaj me" snimio i video spotove pa bismo mogli to nazvati prvim vizualnim albumom na ovim prostorima. Cijeli je materijal pušten u emisiji "Beograd noću", a spotovi su se kasnije prodavali na video kasetama.

Konceptualni umjetnik Kosta Bunuševac radio mu je sve kostime, a redatelj Stanko Crnobrnja režirao je spotove.

Između ostalih, na prvom albumu su pjesme "Nije za nju", "Osloni se na mene", "Samo nebo zna", "Govor tvoga tela" i naslovna "Probaj me".

Javnost je bila šokirana činjenicom da se Mandić u više navrata pojavio u ženskoj odjeći te jako našminkan.

Objavio je još tri albuma, a u međuvremenu pisao kazališnu i filmsku glazbu.

Nedavno je priznao kako je u vrijeme prije izlaska prvog albuma bio u vezi s Marinom Tucaković, jednom od najpoznatijih autorica u bivšoj Jugoslaviji.

"Marina i ja smo bili u vezi četiri godine. Za vrijeme našeg zabavljanja napisala mi je 'Ljuljaj me nežno'. Nakon što sam objavio tu pjesmu, prekinuli smo. Ostavio sam je zbog mlađih i ljepših djevojaka. Tada je krenulo ludilo u mom životu, a ona je vjerojatno patila. Naša suradnja se nastavila i poslije prekida. Hvala joj što mi je napisala divne tekstove i poslije toga na mojim albumima. Radila mi je sve pjesme osim 'Dođe mi da vrisnem tvoje ime' i 'Bobane'", rekao je Mandić.

On se prije 19 godina vjenčao s Majom koju je upoznao u jednom beogradskom klubu. Sa suprugom, koja je 22 godine mlađa od njega, ima kćer neobičnog imena, Hana Cola.

"Dobila je ime Cola po mojoj majci koja se zvala Stojanka, a svi su je od milja zvali Cola. Nisam strog tata, svojoj kćeri ne mogu ništa zabraniti jer je naprosto neodoljiva", rekao je Mandić.

Početkom devedesetih Mandić je ušao u Riblju čorbu i krenuli su sa snimanjem albuma "Labudova pjesma", na kojem je Mandić svirao klavijature i napisao pola pjesama. Materijal je snimljen, ali su se Bora Đorđević i Mandić posvađali i Oliver je zabranio korištenje njegovih pjesama.

Maja Zlatevska/CROPIX

Druga strana glazbenika kojeg su obožavali u cijeloj Jugoslaviji došla je do izražaja također početkom devedesetih. Naime, početkom rata priključio se Srpskoj dobrovoljačkoj gardi Željka Ražnatovića Arkana, a na ratištu je vojnike opskrbljivao cigaretama i drugim potrepštinama, kako tvrdi. S Ražnatovićem se, navodno, poznavao još od djetinjstva i bili su kumovi, a navodno je upravo Mandić upoznao Svetlanu Cecu s budućim mužem.

Imao je neugodne i neprihvatljive nacionalističke ispade i otvoreno je podržavao režim Slobodana Miloševića.

Javno je kritizirao brojne izvođače sarajevske glazbene scene osamdesetih, primjerice Bijelo dugme, Dinu Merlina i Crvenu jabuku koje je nazivao "seljačkim rockom", a istovremeno pisao pjesme turbofolk izvođačima. S Cecom Ražnatović snimio je i duet "Vreme za ljubav ističe".

osamdesete

Oliver Mandić

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter