Scena trača nikad jača!

'Priča se da mu je ona ljubavnica, kupio joj je stan, žena ništa ne zna...' Istinite ili lažne, ćakule o poznatima su žestoke!


Barbara Marinović
26.07.2018.21:00
'Priča se da mu je ona ljubavnica, kupio joj je stan, žena ništa ne zna...' Istinite ili lažne, ćakule o poznatima su žestoke!
Profimedia (Ilustracija)

sažeto

Stručnjakinja za PR objašava nam što savjetuje klijentima kad su na meti. Najbolje je, kaže, biti jak i odabrati - šutnju


Barbara Marinović
26.07.2018.21:00

'Ne mogu vjerovati, znači njega je varala s njim, dok je on radio, ona je dogovarala aferu, jadan lik', 'Priča se da je ona njegova ljubavnica, on joj je kupio stan, žena ništa ne zna', 'Glume savršen par, a on je navodno ostavio ženu s malim djetetom' - otprilike bi se tako mogli opisati sadržaji tračeva bilo gdje na ovom svijetu, a tako i u Hrvatskoj. Trač bismo definirali kao diskurs između dvije ili više osoba, a sve u svrhu razbibrige. Neki će lagati, drugi će biti na istinitom tragu, no zajednički nazivnik im je širenje, nenormalna ekspanzija koja odlazi u nebesa, a za koju zapravo nitko nema nikakve konkretne dokaze.

Dugo vremena kruže glasine o poznatom glazbeniku i njegovoj seksualnoj orijentaciji, tračeve ne može zaustaviti niti činjenica da je čovjek u dugogodišnjoj vezi. Prijateljica upoznata sa situacijom u tom odnosu kaže mi - 'to ti je totalna urbana legenda, čovjek tu ženu obožava, to nema veze s vezom'. Jedan je to od primjera kada trač nema svrhe, nema nikakve istine u svom sadržaju, a nitko više niti ne zna od čega je i kako krenuo i počeo. Naši novinari neće se ni osvrtati na takve stvari, što zbog tužbi, što zbog dobre namjere - neetično je i krajnje neukusno iznositi laži o ljudima, čak i ako su najbezazlenije moguće.

Ružno ih je širit, najgore izmišljati

Naglašavam, stoga, da sve navedeno što ste imali prilike dosad u tekstu pročitati - jesu informacije koje sam i sama nekad čula u razgovoru (tračanju) s prijateljicama. Može nas to zabavljati, pogotovo ako je u igri netko tko nam baš i nije simpatičan, no ružno ih je širiti, a najgore izmišljati. Ljudska mašta može ići toliko daleko da je nekad, primjerice, dovoljno da vas vide pred policijskom postajom - pa odmah imate problema sa zakonom, dovoljno je da ženu jednom vide na kavi s nekim - dvojac je u vezi, u bolnici - pa je u zdravstvenom problemu... Primjera je bezbroj.

Severinu 'razveli' već par puta

Moramo istaknuti da naši celebrityji mogu zahvaljivati svevišnjoj sili u koju vjeruju što domaći mediji funkcioniraju prilično etično posljednjih godina pa se neprovjerene informacije ni o kome ne objavljuju, odnosno takav način funkcioniranja medija je u Hrvatskoj marginaliziran. Tračersko novinarstvo (nema ga smisla drugačije nazivati, op.a.) u susjednoj Srbiji u gabaritima je poplave. Ako se nema što, može se informacija čak i izmisliti. Fin primjer za takve stvari vam je Severina. Velika je Seve zvijezda u Hrvata, a ništa manja nije niti tamo, pogotovo otkako se udala za Igora Kojića. Upravo njih dvoje ovih dana 'razvode' tamošnji mediji. Nije ovo čak niti prvi put.

Instagram

S druge strane, nećemo ni od tih celebrityja, ako takav pojam u Hrvatskoj može uopće funcionirati, raditi svece. Mistificiraju se do besvijesti, komuniciraju putem svojih uređenih Instagrama, ne žele komentirati ništa. Dok rade zvijezde od sebe, brojni naši poznati zaboravljaju da sebi dodaju i problem na leđa. Upravo tako nastaju tračevi. Rasadnici takvih tračeva su neimenovani susjedi, takozvani bliski izvori. Forumi su prepuni ekipe koja dijeli sve, provjerene i neprovjerene informacije o, u tom trenutku, zanimljivim ljudima. Sve što se čuje, primijeti, sazna - dijeli se. Neki tračevi toliko su se s vremenom ukorijenili da su postali dio urbane legende. Možda ih nigdje niste ni pročitali javno, no svi znate o čemu govorimo.

Stručnjakinja savjetuje - 'Ako si dovoljno jak(a) - šuti i čekaj da prođe!'

Nije lako biti na meti glasina. No, erom PR stručnjaka stigla je i strategija za krizne situacije, a u showbizu su upravo tračevi koji znaju isplivati - krizna situacija. Jedna zagrebačka stručnjakinja za PR kaže mi kako klijentima uvijek savjetuje da šute, ako su dovoljno jaki da izdrže. 'Ukoliko je javna osoba dovoljno jaka da ne komentira tračeve, to je sigurno pametnija odluka. Jer tračevi su uglavnom kratkog roka i javnost brzo zaboravi na iste. Ukoliko se demantiraju, medijima se daje prostora za rastezanje teme i trač automatski dobiva na važnosti, a osim toga – dobiva i na vremenskoj aktualnosti, što osobi koja je tema trača sigurno ne ide u prilog. Na kraju krajeva, osoba do koje trač dođe će ili povjerovati u njegovu točnost ili neće, tako da će ga teško jedan demantij razuvjeriti'.

PR-ovka koja je u ovom poslu godinama, dodaje da se nagledala svega, postoje priče koje su istinite i jednostavno izađu. 'Nekada je priča istinita pa se o tome pročuje. Nekada, kada je trač izmišljen, plod je nečije zloće. Neupitno je da ga nekada i sami mediji izmisle, jer će im taj naslov biti klikaniji/čitaniji/gledaniji od nekog manje senzacionalističkog'. Ni naša sugovornica, a ni mi, nećemo i ne možemo suditi - ima materijala koji kruži gradskim krugovima i internetskim bespućima, a koji je istinit. 'Nekad su na tragu istine, nekad nemaju apsolutno nikakve veze s istinom. I isto vrijedi i za 'friške' i za 'urbane legende'. Tračanje je, smatra ona, trenutak u kojem se odmičemo od svojih života i problema pa joj je logično, zaključuje - da narod to voli.

trač

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter