Under his eye - Kraj druge sezone-Spoiler alert 'Sluškinjine priče'

Teška drama o ženama pretvorenima u hodajuće maternice: June si u brutalnoj sceni odreže uho - je li tu kraj izvanrednog uspjeha serije?


Barbara Marinović
13.07.2018.22:00
Teška drama o ženama pretvorenima u hodajuće maternice: June si u brutalnoj sceni odreže uho - je li tu kraj izvanrednog uspjeha serije?
Profimedia

sažeto

Glavna akterica odreže si uho, što je jedna od najjačih serija televizijskih scena ikad. Amerikanci tvrdi da je tu kraj genijalnosti serije...


Barbara Marinović
13.07.2018.22:00

'Sluškinjina priča' jedna je od najkvalitetnijih serija ikad snimljenih, a vidi se to i kroz brutalnu gledanost. Serija nastala po knjizi Margaret Atwood otvara niz pitanja o poziciji žene u društvu, pravima te iste žene, a zastrašujući koncept tjera strah u kosti. Ženama su dane strogo ograničene uloge, a sluškinjama u ovoj imaginarnoj republici dana je uloga hodajućih maternica za neplodne žene moćnika. Prva sezona osvojila je svijet, a kroz priču glavne junakinje, Offred odnosno June, koju tumači Elizabeth Moss, otkrivaju se polako svi slojevi kompleksne i uznemirujuće priče.

Odmak od originalnog predloška nije najsretnije rješenje

Sustav u kojem žena nema nikakva prava, u kojem žene nisu vlasnice niti vlastitog tijela... Iako nadrealno, način na koji je u 'Sluškinjinoj priči' novi poredak postavljen lako je zamisliti i u stvarnosti. Udaranje po osnovnim pravima žena, razne inicijative, pokušavanje preuzimanja prevlasti nad ženskim pravima na odlučivanje, jačanje konzervativizma... Sve to već sada je dio realnosti dobrog dijela svijeta. Ovakve postavke garantirale su spektakularan start serije i to se dogodilo u prvoj sezoni, no drugu sezonu ekipa BuzzFeeda naziva teškom za gledanje i ocjenjuje da je negdje 'Sluškinjina priča' otišla u krivom smjeru. Prikazano je ovih dana finale druge sezone serije i mnogi su šokirani, a serija je pomalo i iskritizirana jer se odmakla od predloška Margaret Atwood.

'Gdje je pošlo po krivu?', pita se ekipa spomenutog portala. Dio razloga očituje se u činjenici da se nije u drugoj sezoni pratila radnja izvanredne knjige pa je djelomično postala teška za gledanje, unatoč sjajnim ulogama koje odrađuju Elizabeth Moss, Alexis Bledel, Ann Dowd i Yvonne Strahovski. Kroz nekoliko razloga tumači se i zašto, a objašnjenja sadrže spoilere pa ako niste, a planirate gledati drugu sezonu - budite svjesni da ste upozoreni:

Radnja se konstantno vrti u krug

Osnovni problem 'Sluškinjine priče' jest u tome što scenaristi ostavljaju dojam da se boje pokrenuti radnju naprijed. Prva sezona završila je tako da je June odvedena u neizvjesnu budućnost, a kada su se scenaristi oslobodili predloška knjige, dobili su i svu slobodu razvijati radnju dalje u milijun varijanti i smjerova. June se u prvoj epizodi druge sezone uspijeva osloboditi, pobjeći i zakopati svoju odoru, no već dvije epizode kasnije - uhvaćena je i vraćena te brutalno pretučena postaje potpuno rezignirana što je jako frustrirajuće i deprimirajuće za gledatelja. Do kraja sezone June rodi, bježi i na kraju druge sezone daje bebu Emily (Alexis Bledel) te se vraća nazad u Gilead.

Neumorno crnilo

Moguće da scenaristi imaju plan za June, a koji uključuje dizanje revolucije unutar Gileada. Legitimna je to priča za ispričati, no njezini konstantni pokušaji bijega i odustajanja od istih iscrpljuju. 'Sluškinjina priča' ne treba nužno davati nadu, a portretiranje težine života u patrijahalnom društvu zaista je teško, no ova sezona bila je zaista teška za gledanje. Trenuci optimizma u drugoj sezoni mali su i potpuno uništeni pod težinom brutalno teške pozicije June i ostalih sluškinja. Količina psihičkog i fizičkog nasilja može utjecati različito od gledatelja do gledatelja, no u drugoj sezoni posebno uzrujava jer sve to ne vodi nikud u smislu radnje. Seriju je naporno gledati i nameće se pitanje gdje je granica?

Nelogičnosti u radnji

Radnje se pomalo vuče, a jedan od razloga za to je nedostatak odlučnosti da se neke stvari promijene. Primjerice, lik Emily više ne bi trebao biti u seriji, no iz nekog razloga se autori serije nje ne žele rješiti. Iako je Alexis Bledel jedna od jačih glumica serije, ne bi se trebala žrtvovati čitava logika radnje samo da bi je se zadržalo u seriji. U drugoj sezoni Emily ima nevjerojatnu sreću da se izvuče s čim god želi, unatoč svoj svojoj suicidalnosti i prijetnji koju predstavlja za sebe i druge u okrutnom poretku. Nekako se uvijek uspijeva izvući, unatoč činjenici da se agresivno buni protiv sistema.  

Narativ kreće s puta

U redu je što serija pomalo skreće i nalazi nove zaplete, naporno je gledateljima stalno promatrati kako je June gažena pod čizmom sistema, no serija ne priča toliko uspješno neke druge zaplete. Luke nikad nije bio zanimljiv, u seriji to nijedan muškarac nije, a ni Moira nije ispunila potencijal koji je imala u prvoj sezoni. Kao da autori zaboravljaju da postoji. Ne treba ni spominjati da, kada se krene otkrivati svijet prije Gileada, radnja se kreće raspadati.

Zabranjena romansa

Druga sezona Nicka prikazuje kao romantičnog heroja, scenaristi su vezani uz njegov lik puno više nego što je to publika. Evolucija odnosa June i Nicka u neku vrstu zabranjene romanse ne izgleda dobro, nije u duhu tematike serije. I to iz jednostavnog razloga, muškarci u ovoj seriji teško imaju ikakvu ulogu. Iako Nick pokušava pomoći June, to ne znači da nije dio sustava i da nema nekakve koristi od njega pa sve zajedno otvara neke nove rupe u konceptu 'Sluškinjine priče'.

Sluškinjina priča

Elizabeth Moss

Margaret Atwood

Podijeli članak