Svijet željno iščekuje hit iz Hrvatske

Zagrepčani pucaju na veliko i s trona ruše titana gejmerske industrije: 'Nismo htjeli ići na sigurno, Hrvati imaju znanja i volje da budu na vrhu'


Slaven Knežević
19.10.2018.19:00
Zagrepčani pucaju na veliko i s trona ruše titana gejmerske industrije: 'Nismo htjeli ići na sigurno, Hrvati imaju znanja i volje da budu na vrhu'
Games Revolted

sažeto

Zagrebački studio Games Revolted svijetu će na ovogodišnjem Reeboot InfoGameru predstaviti igru koji željno iščekuje vojska fanova


Slaven Knežević
19.10.2018.19:00

Zamislite da radite projekt koji direktno konkurira Coca-Coli, Audiju, Microsoftu ili nekom sličnom velikanu u pojedinim industrijama. Upravo to je priča koju stvaraju mladi Zagrepčani okupljeni u nezavisnom studiju Games Revolted. Naime, njihova igra Phageborn mogla bi dobro zatresti industriju videoigara i s stati uz bek titana Blizzarda koji sa svojom kartaškom igrom Hearthstone drži primat već nekoliko godina. Mladi zagrebački tim ne boji se konkurencije, a igračima će ponuditi novosti koje im iz Blizzarda nisu ponudili godinama i tako pokušati promijeniti svijet trading card igara zauvijek. Phageborn već ima vojsku fanova, a izlazi tek iduće godine. Sve je krenulo na jednoj kavi, a kakav je bio početak ispričao nam je Dominik Marić, suvlasnik Games Revolteda i direktor u firmi. Dominik kaže kako ekipa nije bila ni približno spremna za ovakav projekt, ali nisu odustajali i sada su na pragu nečeg jako velikog.

"Krenuli smo zapravo tako da me moj kolega Danijel Matić jednoga dana nazvao i rekao da želi da se nađemo na piću. U njegovoj glavi se cijeli život vrtjela ideja da uđe u industriju igara. Imao je oduvijek ideje, ali nikada nisu realizirane. Dolazim na to piće, a tamo desetak ljudi. Nisam ni znao da je to sastanak, a on je već okupio cijeli tim. Prezentirao nam je projekt koji tada još nije imao ime, ali rekao nam je da bismo radili card game koja uključuje i razmjenu karata", prisjeća se Marić početaka pa nastavlja:

"Iskreno, nismo znali ni od kuda bismo krenuli. Svaki tjedan smo se nalazili na sastancima po dva puta i razmišljali što je zapravo to što radimo? Kako krenuti? Kako napraviti igru? Kako to programirati? Nitko od nas nikada nije napravio igru do sada i to nam je bio prvi projekt. Nismo znali zapravo ni u što ulazimo. Dio te ekipe nije se zadržao i uskoro nas je ostalo četvero koji smo ozbiljno zagrizli u taj projekt. Shvatili smo da moramo zaposliti ljude, ali nismo imali ni firmu, ni primanja. Zato smo uzimali freelancere. Tako je to krenulo, a prošle godine smo otvorili firmu i danas imamo 15 ljudi. Igra izlazi u prvoj polovici iduće godine."

Igra je hit i prije nego je izašla. U gaming krugovima svi su oduševljeni novim fantasy svijetom i mogućnostima koje će Phageborn nuditi.

"Htjeli smo napraviti stvarno kvalitetan proizvod. Želimo da grafika bude savršena i da bude jako dobra priča. Publiku planiramo pridobiti novim mehanikama za igru koje niti jedna kartaška igra  do sada nije uspješno implementirala pa tako nudimo mogućnost igranja dva na dva i trgovine kartama u igri. Igra će biti u dark fantasy svijetu čime se stilski dosta udaljavamo od Blizzardovog Hearthstonea koji je caroony i light-hearted. Idemo na taj mračni stil jer to ljudi vole. Želimo biti posebni i u igri će biti puno noviteta."

Phageborn je potpuno novi svijet, a svaki od likova ima posebno razrađenu pozadinsku priču. Tko je smislio priču?

"Pa za tako nešto treba imati stvarno izuzetan mozak i maštu kojoj nema kraja, a kod nas je za to zaslužan Danijel Matić. Svi smo mi igrali razne igre cijeli život, no on bi zapisivao neke ideje na papir, a već je i ranije osmišljavao svoje kartaške, društvene igre, igre za Dungeons and Dragons,... Napravio je već nekoliko kartaških igara, ali sve do sada ih je printao. S interneta bi uzimao slike i osmislio bi pravila po kojima bi se kartalo. Sada je odlučio sve to prebaciti na internet i evo već skoro četiri godine radimo na tom projektu."

Gaming industrija u Hrvatskoj je tek u začecima, a većinom se radi na mobilnim igrama uz par izuzetaka. Čini se da je ovakav projekt zapravo dosta hrabra odluka.

"Ma mi smo krenuli u ovo bez da smo znali u što krećemo. Mislili smo da je to maksimalno godinu dana posla i mi smo kraljevi. S vremenom smo shvatili u što smo krenuli. Postalo nam je jasno da nam u firmi treba 40-50 ljudi za ovakav projekt. Pomislili smo već da nismo dovoljno sposobni za to, ali zapravo smo tek s vremenom osvjestili da ćemo u projekt uložiti puno više vremena no što smo mislili, a to nismo u startu dovoljno istražili. No, nismo odustali, postavili smo neke nove rokove i ciljeve i krenuli. Bilo je teško u nekim periodima, ali izgurali smo i  danas smo blizu svog cilja. Ne očekujemo ništa previše, što bude, bude. Cilj nam je samo da svijetu predstavimo naš prvi projekt", kaže nam Marić.

Phageborn je pun inovacija, a inovaciju Games Revolted planira uvesti i u način prodaje same igre.

"Igra neće biti besplatna u startu, već će se plaćati kako bi ju se kupilo. Imamo jako puno mehanika u igri, bit će i velika kampanja i mogućnost igranja dva na dva koja je već sada hit. Svi ostali koriste dosta slične mehanike i pravila. Unutar igre ćemo imati mogućnost kupovanja, ali ne kao u ostalim igrama. Nećemo imati boostere koji navode ljude da se žale. Ne želimo da nam igra bude kao i mnoge druge u kojima morate plaćati da biste pobjeđivali. Znači nema onoga da ja potrošim u jednom danu 1.000 dolara i imam sve i zato sam bolji od drugih. To izbjegavamo. Morat će se igrati i napredovati unutar igre. Jedino tako ćete moći biti bolji od drugih. Sve će biti onako kako je nekada bilo u igrama. Dok igraš, učiš. Mi smo 'old shcool' igrači i to nam fali. To želimo vratiti na tržište", kaže Marić i najavljuje da će se prva verzija igre moći igrati već ove godine:

"Ove smo godine izlagači na Reboot InfoGameru. Prošle godine smo predstavili demo verziju igre koja je osvojila nagrade za najbolju grafiku i najbolju igru sajma.Tada smo imali dvije rase, a ove godine predstavljamo tri rase. Bit će puno više karata i efekata, a predstavit ćemo i novi trailer. Imat ćemo 500 kvadrata izlagačkog prostora na Velesajmu i od tamo krećemo s predstavljanjem igre."

Tim koji za sada radi na igri broji 15 ljudi, a svatko doprinosi svojim specifičnim znanjem.

"Imamo četiri programera, jednog 3D modelera, čovjeka za vizualne efekte, koncept artista, curu za marketing i pr, ljude koji testiraju i dizajniraju igru, ja sam zadužen za sve ove vanjske poslove i sastanke,... Imamo zapravo jako puno funkcija, ali treba nam još puno više. Za sada si ne možemo priuštiti nove ljude, no čim krenemo i ako nakon izlaska osjetimo da ide na dobro, odmah zapošljavamo još ljudi. Želimo nastaviti raditi na velikim projektima i biti tim koji radi ozbiljne stvari. Ne želimo ići na sigurno već se bacamo u borbu s titanima u toj industriji. Mislimo da to možemo. Samo treba biti hrabar i pametan, imati živaca i volje i sve se da napraviti. Phageborn je prvi naš tako veliki projekt."

Dokaz da se može i protiv najvećih je Scum koji je pomeo konkurenciju i srušio baš te titane u industriji o kojima pričate.

"Istina, oni su stvarno napravili odličan posao. Imali su, poput nas, jako težak projekt i stvarno im tu skidam kapu. Znam da su dečki bili stalno zatvoreni u uredu, šutjeli su, radili, nisu bili bahati i na kraju su napravili veliki uspjeh. Svaka im čast."

Gaming industrija pokazuje zapravo da i Hrvati mogu konkurirati najvećima i da se može uspjeti.

"Mi imamo jako pametne ljude i odlične škole za programiranje. Poznati smo kao ljudi koji se trude i koji se doma dodatno školuju. Ima puno ljudi koji žele raditi i za to su spremni napraviti korak više. Mislim da imamo jako dobre studije koji jako dobro rade i imamo jako dobre projekte. Ipak, ima tu jako puno posla i jako puno živaca je potrebno za uspjeh. Ljudi često misle da će nakon prvog projekta, uz malo posla, zaraditi milijardu, ali to nije baš tako. Neki i izgube milijardu putem. Istina je da posla ima i da se može. Najvažnije je imati prave ljude s kojima možete raditi. Mi smo imali i sreće da su ljudi htjeli ulagati svoje slobodno vrijeme i gurati sve na početku kako bi projekt došao do toga gdje je danas", kaže Marić pa dodaje:

"U Hrvatskoj je prednost to što uvijek možete nekoga pitati za savjet i zamoliti da vas spoji s nekim. Svi studiji surađuju. Kad god netko nešto treba, uvijek mu se pomogne. Nitko se ne gleda kao konkurencija. Ne kradu se ideje i ne ruše se tuđi projekti. Ono što smo mi napravili u prvih godinu dana je bilo to da smo se sa svima upoznali i učili od njih o gaming industriji."

Da se vratimo još na Phageborn. Igra već ima određenu 'navijačku' bazu među gamerima, svi jedva čekaju njen izlazak, a zapravo s njom 'napadate' Blizzard i njihov Hearthstone koji drži primat u card gamingu. Što Phageborn ima kao 'oružje' u tom 'ratu' protiv takvog titana?

"Nudimo neke elemente koje oni nemaju. Osim samih karata, imat ćete i svog avatara koji će biti 3D lik koji će isto imati svoje zadatke. No, to nije bit igre, nego samo jedna zapreka do Vašeg cilja. Nudimo igranje dva na dva, a to nudi velike mogućnosti igračima koji tako spajaju stilove i karte iz različitih rasa. Baš svaka borba bit će drugačija od bilo koje druge. Hearthstone je dosta jednostavan, jako je brz, lijep je ljudima, smiješan je i ima jako puno igrača, ali ljudima je već dosadio. Ne postoji ništa drugo osim toga što je održalo toliki broj igrača. Svi to igraju, a ne da im se to, ali nemaju što drugo. Card game publika jako raste. Ove godine je u tom sektoru zarada bila milijardu i 800 milijuna dolara. Do 2020. godine card igre bi trebale prijeći dvije milijarde dolara zarade. Poseban je taj osjećaj igranja kartaških igara, a stalno dolaze i nove karte", kaže Marić koji nam je za kraj otkrio i kako bi Phageborn mogao izaći iz okvira kartaških igara i prijeći u roman:

"Priča se još razvija, a svako malo nam padne na pamet neka inovacija. Jako je široka priča iza cijelog tog našeg fantasy svijeta, a čak smo razmišljali i o tome da jednoga dana napravimo i knjigu. Kada smo bili u Poljskoj, upoznali smo poznatog poljskog pisca koji piše knjige za Warhammer i kada mu je Danijel ispričao priču iz igre, on se zapravo zaljubio u taj njegov mozak i maštu. Ima pet rasa koje se sve bore za jedno, a to je zapravo i samo ime igre - Phageborn. To je jedan lik oko kojeg se svi bore da ga dobiju. No, kažem, priča je ogromna i uvjeren sam da će biti i knjiga jednoga dana", zaključio je Marić.

esport

blizzard

Hearthstone

Phageborn

Games Revolted

trading card game

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter