Kako ljetuje svjetska elita na Jadranu

'Ako žele posebnu tekilu, šaljemo avion u London. Ispunjavamo im sve želje koje su legalne', voditeljica elitne concierge agencije


Valerija Bebek
27.08.2018.14:10
'Ako žele posebnu tekilu, šaljemo avion u London. Ispunjavamo im sve želje koje su legalne', voditeljica elitne concierge agencije
Villa-pugliesi.com

sažeto

Iris Domazet Malobabić već godinama radi u elitnom turizmu, a od 2011. u vlastitoj agenciji koja je usmjerena na turiste koji ne pitaju za cijenu


Valerija Bebek
27.08.2018.14:10

Svi koji su gledali filmski megahit 'Zgodna žena', mogli su zapaziti i lik hotelskog menadžera, conciergea, Barneya. Koji je u svako doba dana i noći bio na raspolaganju Richardu Gereu i njegovoj prijateljici Juliji Roberts, odnosno njihovim likovima iz filma. Od nabavke odjeće, skupocjenog nakita, zatvaranja predvorja zbog sviranja klavira do diskretnog nabavljanja adrese mlade Vivian (lika koji je odigrala Julia). Vrhunska usluga obavljena odmah na elegantan način, što god bogati gost poželi, to i dobije. Upravo tako nešto radi i Iris Domazet Malobabić najbogatijim gostima na Jadranskoj obali. Njezina tvrtka Adriatic Concierge bukira više od deset najekskluzivnijih vila uglavnom na Dubrovačkom području. S rezervacijom neke od vila gostima je na raspolaganju i privatna concierge usluga, a tu na scenu stupa Iris i njezin dobro uigran tim s velikom mrežom kooperanata po cijelom svijetu. Doslovno.

Treba li gostima nabaviti hranu, piće, bilo kakvu napravu iz bilo kojeg dijela svijeta, oni kontaktiraju nekog iz svoje velike mreže kooperanata i dostavljaju to u Dubrovnik, Cavtat, selo Staniće uz granicu Hrvatske i Bosne i Hercegovine, odnosno u bilo koju od vila gdje su gosti odsjeli. Neke se vile iznajmljuju za 500 eura, a cijena nekih doseže i 4000 eura za noćenje. Za goste koji plaćaju 4000 eura za noćenje i usluga mora biti takva.

Tonči Plazibat / CROPIX

"Nudimo sve od dolaska, odlaska, transfera, izleta, što god im treba u vilama. Ako dolaze privatnim avionom uređujemo vip prolaz na pisti, da ih čeka vozač i prebaci gdje žele ići. Prije dolaska obično dobijemo listu želja, neki dan smo tako nabavili najskuplju tekilu u svijetu koja se niti ne uvozi u Hrvatsku. Našli smo je u Londonu i naručili da u roku 24 sata bude u Dubrovniku", opisuje Iris Domazet Malobabić za 100posto i dodaje kako nakon godina i godina rada u elitnom turizmu ona više ne zna reći što bi to bilo ekstravagantno ili neobično. Popis želja njihovih klijenata je raznovrstan od onih koji imaju djecu pa zahtijevaju specifičnu vrstu mikrovalne pećnice za podgrijavanje dudica, do nekih koji žele posebne pumpe za napuhavanje velikih flamingosa. Privatne treninge, turističke obilaske, degustacija u restoranima, zatvaranje restorana. Što god njihovi gosti požele to im omoguće.

"Ono što najviše žele je odmoriti se, tu su sve uspješni poslovni ljudi koji dođu na tjedan, dva. Nedavno mi je jedan gospodin, koji inače vodi multinacionalni posao u Europi, rekao: 'Želim vas vidjeti što manje, ne želim poslugu oko sebe.' Naravno to nije značilo da ne žele uslugu, mi smo stalno bili na vezi mobitelom. Ako im nešto treba dostaviti, to im se brzo preda i ode, ako žele u restoran, javi im se da ih vozač čeka. Ako bi nešto jeli u vili kuhar bi to pripremio da je što manje u kući. Na kraju mi je rekao da se nije tako odmorio u 10 godina", kazala je Iris.

Goste ne može grupirati u određeni dio svijeta, kaže, nije istina da joj dolaze samo Rusi. Ona govori ruski i mnogo polaže u promociju u toj zemlji, ali u najluksuznije vile na Jadranu dolazi elita iz cijelog svijeta od šeika iz arapskih zemalja, obitelji iz Sjeverne i Južne Amerike, bogatih Europljana. "Dijelim ih na goste koji žele biti u vilama blizu Gradu, žele se svaki dan prošetati dubrovačkim starim gradom, žele osjetiti taj šušur, ali opet da su u svojoj kući bez gužve i čekanja. Drugi pak bukiraju vile koje su izvan grada. Oni žele potpunu osamu, da ne čuju nikakvu buku, zvukove, da ne vide druge ljude. Eventualno jednom ili dva puta odu do grada, izlaze u restorane, izlete, a to im sve mi organiziramo prema željama", kazala je Iris. Ono što joj je najbitnije da svim gostima pristupi individualno. Ako rade rođendansku čestitku, neće im dati 'generičku' tortu, nego će se raspitati što slavljenik voli.

Uniqueadriaticvillas.com

Uniqueadriaticvillas.com

Uniqueadriaticvillas.com

"Nedavno smo imali rođendane, prvo za mamu, a onda za kćer. Saznali smo da je mama na dijeti, ali da voli bijelo i rozo vino. Nabavili smo joj lijepo pakiranje rosea, saznali koje cvijeće voli za buket. Kćer je nekoliko dana kasnije napunila 15. godina, saznali smo da je mlada djevojka sva u šminki i da voli sjenila. Uz poklon paket sjenila Karla Lagerfelda primjerenog za tako mladu djevojku, napunili smo boravak balonima. Ispisali njezino ime, broj 15, i još hrpu balona da ispune cijelu prostoriju. To smo uređivali u šest ujutro, da bi bilo spremno kada se probudi u osam. Bila je oduševljena. Njih najviše oduševi taj faktor iznenađenja. Kada nešto nisu naručili, a pogođeno je onako kako vole. 'Kako ste znali?' najčešće pitaju", smije se Iris.

Samo je jedan zahtjev koji nisu 'uspjeli' ispuniti, i to zbog vremenskog roka od nekoliko sati. Klijent je zaželio jedan specifičan umak iz lanca sa sendvičima Subway. "U Dubrovniku to nismo imali nigdje, najbliži je bio u Italiji, sve se može, samo je pitanje cijene. Rekli smo im da ne možemo imati umak sad, ali ako žele poslat ćemo privatni avion u Italiju. Rekli su da ipak ne treba", prisjeća se Iris. Osim nasljednika, poslovnih ljudi i političara, u našim najluksuznijim vilama odmaraju i celebrityji. Poznate osobe iz svijeta filma, glazbe, sporta... Na pitanje o imenima Iris rezolutno odbija govoriti. "Ne mogu reći tko je to bio, mi i dalje surađujemo s tim ljudima i to baš zato što ih nećemo otkriti. Oni su uglavnom jednostavni ljudi koji isto rade zahtjevne poslove, kod nas se samo žele odmoriti. Dođu vrlo nenapadno odjeveni, nekad ih se ne može ni prepoznati. Žele biti bezbrižni, da se netko o njima brine, ali da su većinu vremena sami u vili. Znalo se dogoditi da se toliko opuste i otiđu iz vile u grad, a da su zaboravili ključ. Onda zovu: 'Sorry, sorry, dođite otključati i pustiti nas unutra'. Dođeš u ponoć i pustiš ih. Vrlo su jednostavni i dragi", kazala je Iris.

Zadovoljni gosti najbolja su reklama, oni će nakon odmora u Hrvatskoj, preporučiti mjesto i agenciju svojim prijateljima, koji su također jako poznati. "Dogodilo se da me nazvala jedna klijentica i rekla: Iris, ja sam dala tvoj broj svom prijatelju. On će te nazvati, i kad nazove želim da znaš da je to stvarno on, nije neka šala", opisuje vlasnica agencije i daje naslutiti da se radi o ljudima sa svjetske celebrity A liste.

Villaorti.com

Villaorti.com

Villaorti.com

U razgovoru za ovu temu Iris je priložila i jedan e-mail sa zahtjevima gostiju, koji u dogovoru s klijentima dobivaju unaprijed. To je samo uvodni mail, nakon čega slijedi razrada detalja. Za klijente kreiraju izlete po željama s privatnim vodičem, degustacijom kamenica, vina ulja... "Brodove i jahte im bukiramo prema željama, tamo pripremamo posebnu hranu, zakuske, pića, posebne dekoracije, uređenja jahti prije dolaska gostiju ako žele da bude neko iznenađenje, čak ako žele muzičara, DJ-a. Samo je pitanje koliko imamo vremena da realiziramo neki zahtjev, ako nešto treba uvesti iz druge države. Također ovdje na jugu u Dubrovniku nedostaju usluge privatnih helikoptera, privatnih aviona pa kada to gosti naruče trebamo kontaktirati partnere u drugim gradovima tako da je potrebno sačekati dok dođu u Dubrovnik", objašnjava Iris.

Kada im dođe takav zahtjev za helikopter ili avion, koji su u sezoni često zauzeti, moraju se snalaziti kako znaju. Prošle je godine tako jedan VIP Klijent iz Dubrovnika putovao za luksuzan hotel Aman u Crnoj Gori, do tamo je trebao putovati automobilom koji je njegov agent bukirao. Ono na što nije računao su gužve, kolone i višesatno čekanje na cestovnoj granici.

Screenshot / Privatna arhiva

"Kada su shvatili da će klijent sjediti satima u koloni, odmah su kontaktirali nas i zahtijevali da helikopter sleti negdje u blizini i prebaci ga preko granice. Helikopter nemamo, najbliži je u Tivatu i on je bio zauzet, zato je vozač okrenuo natrag prema Dubrovniku. Dok se gost vozio nekih 40 minuta od graničnog prelaza do grada mi smo organizirali privatnu jahtu u Marini Dubrovnik s njegovim omiljenim šampanjcem, vinom, zakuskom i onda ga je ta jahta odvela direktno do hotela Aman", opisuje jednu od brojnih situacija. Budući da je Crna Gora postala jako atraktivna gostima dubokog džepa, jer su otvoreni luksuzni hoteli, klijenti su Iris sugerirali i pitali da proširi posao i na tu zemlju. Što je prošle godine i napravila, tako svojim klijentima može pružiti zaokruženu ponudu na cijelom području.

"Jedini zahtjev koji ne ispunjavamo su narkotici i prostitucija. U to se uopće ne želim petljati i to stvarno govorim i mislim. To stvarno nije vrijedno para, kažem im nemojte me to ni pitati ni petljati u tu sferu. Ja sam majka i imam dvoje djece, to sam izričito rekla i svojim suradnicama, niti savjet ne dajemo. Da traže me neki klijenti otvoreno, a ja im otvoreno odbijem. Tako štitim ne samo sebe i obitelj, nego i sve druge goste koji su tu ikada ljetovali", kazala je Iris.

Uniqueadriaticvillas.com

Uniqueadriaticvillas.com

Uniqueadriaticvillas.com

Ono što je donijelo veliku popularnost gradu pod Srđom je HBO-ova serija 'Igra Prjiestolja', i to ne samo među turistima koji su kao obični smrtnici, osuđeni na hostele i privatne sobe, nego i kod jako, jako bogatih ljudi. Upravo su u Dubrovniku šeici iz jedne od arapskih zemalja koji su od Iris tražili da im organizira privatnu 'Game of Thrones' turu. "Nas je to dosta iznenadilo i zabavlja nas, eto šeici došli u Dubrovnik i žele četiri sata šetati po 'Game of Thrones' lokacijama. Nisu oni jedini, a ta serija doprinijela je i produžetku sezone. Prije dvije godine došla nam je cijela obitelji Singapura za Božić i Novu Godinu. Htjeli su da im se otvori vila i da im organiziramo cijeli ostanak. Nama su se pojavili upitnici iznad glave, takva kuća mnogo košta, sam hladan pogon, struja, grijanje, usred zime, ne možete ju otvoriti ispod neke cijene. Za taj novac mogli su dobiti cijeli kat u hotelu. Kazali su nam da su htjeli kuću kako bi bili zajedno kao obitelj, Dubrovnik su htjeli vidjeti zbog Game of Thronesa, a zimu su odabrali jer je manje ljudi u gradu i nema gužve. Mogu reći da kod nas u Dubrovniku sezona ipak dulje traje nego u nekim drugim dijelovima", objašnjava Iris Domazet Malobabić.

Iako su vile koje Adriatic Concierge ima u ponudi dobro posjećene i ove godine, u gradu se, kaže Iris Domazet Malobabić, osjeti da je manje gostiju. Njezini kolege nisu baš zadovoljni. Ono što je razlog tome, nisu jeftinije cijene u konkurentskim zemljama, nego i agresivna marketinška kampanja koju te zemlje provode. "Nama se u prošle dvije godine turizam dogodio po defaultu, bila je kriza uokolo pa su ljudi dolazili ovamo jer smo bili sigurna zova. Meni gosti govore da i Grčka i Turska toliko 'napadaju' reklamama da ne možeš prošetati Londonom ili Moskvom da te ne zaspu sve moguće reklame i jumbo plakati 'Come to Greece', 'Come to see Greece'... da ti više dosade s time i odeš na kraju vidjeti tu Grčku", zaključuje Iris da je takva kampanja ono što nedostaje Hrvatskoj kao destinaciji.

turizam

Dubrovnik

Jadran

elitni turizam

Iris Domazet Malobabić

Adriatic Concierge

luksuzne vile

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter