'Ne ogovaramo nego dijelimo informacije'

Na dan potrošimo 52 minute na tračanje, iako je velika većina ljudi uvjerena da oni to nikad ne rade


100posto
25.06.2019.08:00
Na dan potrošimo 52 minute na tračanje, iako je velika većina ljudi uvjerena da oni to nikad ne rade
Profimedia (Ilustracija)

sažeto

Ogovaranje je i kad nekome kažete da vam se idući vikend rođak ženi ili da vaš najbolji prijatelj počinje s novim poslom


100posto
25.06.2019.08:00

Prosječna osoba dnevno na pričanje o drugima potroši 52 minute, kaže nova studija objavljena u časopisu Social Psychological and Personality Science. Većina ljudi ni ne misli da trača - jer ne idu okolo šapćući: "Jeste li čuli što je on napravio prošli vikend?" Umjesto toga, oni samo 'dijele informacije o ljudima u njihovim životima s onima oko sebe'.

No definicija tračanja je jednostavna: to je govorenje o osobi koja nije prisutna. Nije nužno da se pritom šire zlonamjerne glasine ili neugodne priče, već samo dijele informacije.

via GIPHY

Ogovarate tako, stoji u objašnjenju studije, i kad nekome kažete da vam se idući vikend rođak ženi, ili da vaš najbolji prijatelj počinje s novim poslom.

Većina ljudi zapravo samo dijeli bezopasne detalje iz svakodnevnog života.

"Ogovaranje je temeljni ljudski instinkt jer su naši životi duboko ukorijenjeni u skupine. Mi ne samo da živimo u grupama, već ovisimo o tome da i drugi u našim grupama prežive. Zato svi moramo imati što više informacija o ljudima oko sebe kako bi znali kakvi su, ali i kome se može ili ne može vjerovati, tko krši pravila grupe, tko je s kim, kakva su im stajališta", objasnio je dr. Mark Leary, profesor psihologije i neuroznanosti na Sveučilištu Duke koji se specijalizirao za socijalnu i osobnu psihologiju.

Nekad tračevi ipak budu štetni i ružni te nas mogu udaljiti od bliskih osoba. "Ako vam na primjer majka kaže da vam je otac ostao bez posla, on bi se mogao naljutiti na majku jer mu nije dala vremena da vam kaže sam", rekao je Leary.

via GIPHY

istraživanje

trač

ogovaranje

glasine

newsletter

Prijavite se na Newsletter