IZNENAĐUJUĆE ISTRAŽIVANJE

Nekada je najpopularnija riječ u pjesmama bila 'ti', a sada se pjeva samo o sebi, seks više uopće nije popularan


Tomislav Kukec
23.02.2018.12:00
Nekada je najpopularnija riječ u pjesmama bila 'ti', a sada se pjeva samo o sebi, seks više uopće nije popularan
Getty

sažeto

No, ipak ima nade za novu generaciju, jer koriste riječ "ljubav" u pjesmama čak 117 posto više nego '98


Tomislav Kukec
23.02.2018.12:00

Veliko istraživanje pokazalo je kako se glazba u posljednjih dvadeset godina drastično promijenila. Pripadnici takozvane "selfie generacije" prema tom su istraživanju više usredotočeni na sebe i materijalno u usporedbi s ranijom glazbom. 

Tako je 1998. najčešće korištena riječ u stihovima bila "ti", a sada se najviše koristi riječ "ja", koja se koristi čak 43 posto više nego prije dvadeset godina. 

No, ipak ima nade za novu generaciju, jer koriste riječ "ljubav" u pjesmama čak 117 posto više nego '98.

Bitni su ljepota i zdravlje

Istraživanje koje je provela kompanija Mastercard daje uvid u evoluciju glazbe u zadnja dva desetljeća. Od Spice Girls do Little Mixa, od Eltona Johna do Eda Sheerana i od Jamiroquaija do Stormzyja, Mastercard je istraživao koji glazbeni stihovi odražavaju glavne interese generacije Z. Rezultati su nastali usporedbom popularne glazbe iz 1998. i hitova za 2017./2018., a analizirano je 73.000 riječi iz 200 pjesama.

Pjesme danas imaju 20% više optimističnog i radosnog vokabulara, a riječ „ljubav“ se koristi 117% više u odnosu na 1998. Ne samo da smo sretniji i usredotočeniji na ljubav, nego pjesme uključuju više riječi i veći raspon vokabulara u pjesmama.

Možda kao rezultat usredotočenosti generacije Z na same sebe i na komunikaciju u digitalnom svijetu, seks je – uz pad od 69% – značajno manje popularna tema u glazbi nego 1998. Istovremeno, kako vanjski izgled dobiva na važnosti u stvarnom životu, tako popularnost povezanih riječi raste i u pjesmama, i to za 116%, pa je „ljepota“ doživjela rast od nevjerojatnih 2300%. Utjecaj društvenih mreža i celebrity kulture potvrđuje i pojavu tema poput zdrave prerane i vježbanja u stihovima – riječ „zdravlje“ je 55% popularnije nego 2018., a „tijelo“ čak 428%.

Generacija Z odrasta uz pristup globalno poznatim brendovima što je vidljivo i iz stihova popularnih pjesama. Riječ „brend“ se koristi 180% više nego 1998., a razni brendovi su spomenuti 345% češće. Tako DJ Khaled pjeva „Put that booty on that Gucci belt”, a Little Mix tvrdi „They call me Lamborghini.”

Personalizirani soundtrack

Rezultate istraživanja predstavljene u povodu 20. obljetnice sponzorstva The BRIT Awards, je komentirala Nicola Grant, direktorica marketinga i komunikacija za Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku u kompaniji Mastercard: „Od punk rocka do girl powera, glazba odražava svijet oko nas, pa je zanimljivo vidjeti kako se tekstovi danas razlikuju od onih prije 20 godina. Društvene mreže su 1998. jedva postojale, a od tada tehnologija ima sve veću ulogu u našim životima. Glazba zasigurno odražava ovo, no lijepo je vidjeti da nismo potpuno usredotočeni na sami sebe – slušamo pjesme koje govore o ljubavi više nego ikada.“

Mastercard je, u povodu 20. obljetnice svog sponzorstva BRIT Awards 2018. i u sklopu svoje kampanje Start Something Priceless, predstavio i koncept koji bilo kome omogućava da posluša Soundtrack of their Life. Korisnici samo trebaju unijeti korisničko ime za Twitter na https://uk.mastercard.com/socialsong, a Mastercard će koristiti emotikone, ključne riječi i fotografije objavljene tijekom proteklih godina kako bi ih pretvorio u jedinstveni ritam, odnosno personalizirani soundtrack.

glazba

istraživanje

Mastercard

Podijeli članak

newsletter

Prijavite se na Newsletter