ZA 100POSTO PIŠE ugledni DR. MAZALIN

Nova je godina vrijeme za promjene. Evo nekoliko savjeta koji će vam zasigurno produljiti i poboljšati život. Sve što trebate je malo dobre volje


Milan Mazalin
02.01.2019.11:55
Nova je godina vrijeme za promjene. Evo nekoliko savjeta koji će vam zasigurno produljiti i poboljšati život. Sve što trebate je malo dobre volje
Profimedia

sažeto

Svako vrijeme je pogodno za donošenje dobrih odluka koje će dovesti do korisnih promjena. Kako većina za to treba neki dodatni poticaj, nije loše iskoristiti početak godine kao inspiraciju


Milan Mazalin
02.01.2019.11:55

Bez obzira koliko smo ih do sada dočekali, Nova godina uvijek označava početak nečega novog. Poželimo da mnoge stvari (uglavnom loše) upakiramo u nekakvu škrinju, koju ćemo ostaviti u Staroj godini i u Novu ući bez tog neželjenog tereta.

Ima nešto dječje naivnog u tom vjerovanju da će bit bolje, sretnije, uspješnije… Uz te nade obično idu i odluke o vlastitim promjenama i nekom boljem „ja“ koje će se ukazati u Novoj godini. Ma koliko bilo u tome zavaravanja, mislim da je je dobro imati nadu u bolje sutra i vjeru da se može popraviti sebe pa i svijet oko sebe. Zasigurno u životu puno toga ovisi o objektivnim okolnostima, ali u kreiranju vlastitog života važnu ulogu imaju naše odluke i postupci.

Svako vrijeme je pogodno za donošenje dobrih odluka koje će dovesti do korisnih promjena. Kako većina za to treba neki dodatni poticaj, nije loše iskoristiti početak godine kao inspiraciju. Stoga predlažem nekoliko, po meni, najkorisnijih novogodišnjih promjena, od kojih bi svaka mogla biti obrađena kao zasebna tema.

Damir Krajač / CROPIX

Mislite pozitivno

Na prvom mjestu bih predložio usvajanje pozitivnog načina razmišljanja. Svjedočimo gotovo epidemijskom širenju nezadovoljstva, letargije, melankolije, besperspektivnosti, pasivizacije i niza drugih negativnih pristupa životu. Viđa se to kod sve većeg broja ljudi, ali se zrcali i na cjelokupno društvo.  

Bilo bi smješno reći kako se svakodnevno ne susrećemo s najrazličitijim problemima, nepravdama, podvalama i razočarenjima, ali često takvim pojavama dajemo veći značaj nego one objektivno zaslužuju. Ne treba ignorirati probleme, ali ni podcjenjivati sve ono što je dobro i pozitivno u životu. Nije li bolje vidjeti život kao polu punu, a ne polu praznu čašu.

Smijte se

Prečesto smatramo da se podrazumijeva  sve dobro što imamo, a ono što nemamo stavljamo u fokus našeg zanimanja, stvarajući tako stalni izvor frustracije. Zahvalnost zbog onoga što imamo, prihvaćanje sebe i drugih onakvih kakvi jesu, više smijeha i humora unijeti će puno boja u mnoge često bezrazložno sive živote.

To ne znači da predlažem da se samo hihoćete i pravite blesavima, nego da se pokušate odmaknuti od jalovog kukanja i usmjerite energiju na uživanju u vlastitom životu i nastojanju da ga sami još poboljšate. A tome će zasigurno pridonijeti i odbacivanje nekih loših navika, čime si možemo dokazati da vladamo vlastitim životom i zdravljem i tako na najbolji način započnemo novu godinu.

Prestanite pušiti

iStock

Posebno će me razveseliti oni koji odluče prestati pušiti. Ako je nešto ima neosporno dokazano štetno djelovanje na zdravlje, onda je to pušenje. Mnogi će reći kao ima jedan stogodišnjak koji je cijeli život pušio. To je točno! Ali treba obratiti pažnju na – jedan.  A koliki nisu doživjeli ni pola tih godina upravo zbog pušenja. Nije lako prestati, nema ni univerzalnog savjeta kako to postići. Ali svakako treba osvijestiti problem i donijeti odluku, koristeći sve raspoložive metode. Vrijedi truda!

Ništa manji problem nije ni alkohol, koji je našoj kulturi opće prihvaćena pojava. I neki liječnici ponekad kažu kako male količine alkohola imaju pozitivno djelovanje obično spominjući 1-2 decilitra crnog vina. Ali ne samo da ni to nije sasvim dokazano, nego se često koristi kao alibi za još “veću“ brigu o zdravlju, jer „ako su dva deca korisna četiri su duplo korisnija…“

Osim što volimo cugnuti, volimo mi i fino papati. No nije problem što volimo fino papati, nego što mi volimo i puno papati, tako da smo se svrstali među najdeblje nacije. Mnogi kao da teže savršenom obliku kugle, bez obzira što se to kosi sa svim zdravstvenim i estetskim postulatima. Nisam pobornik dijeta, jer su naporne i privremene, a mnoge i štetne za zdravlje. Najkraći savjet bi bio,  jesti raznoliko iz malih tanjura.

Vježbajte više

Profimedia

Ne puši, ne pij, ne jedi… Sigurno će se netko zapitati ima li nešto što se smije. Ima! Vježbanje. Nedostatak fizičke aktivnosti ima znatne reperkusije na zdravlje, vitalnost i kvalitetu života. Pri tome se ne mora raditi o nekim skupim aktivnostima. Dovoljno može biti i duža šetnja ili trčanje te vježbe kod kuće. Važno je izabrati aktivnosti primjerene svom zdravstvenom stanju, mogućnostima i interesima, jer je to preduvjet da te aktivnosti postanu životna rutina.

Fizička aktivnost je ujedno i vrlo učinkovit način lišavanja stresa, koji je sveprisutni dio današnjeg življenja. Stres se može smanjiti boljom organiziranošću, fokusiranjem na bitno i stavljanjem vlastitih očekivanja u realne okvire.

Odmarajte se

Ne smije se zanemariti  ni kvalitetan odmor i relaksacije uz dovoljno sna. Pronađite aktivnosti koje vas opuštaju kako bi regenerirali um i tijelo i obnovili energiju za izazove kojima ste izloženi.

Nađite nadahnuće i u ljudima oko sebe. Ponekad, kada se učini da je svijet otišao u  potpuno krivom smjeru, pojave se ljudi koji vam vrate nadu. Tako je mene očarala Marina Mlinarević Sopta, žena kojoj je odstranjena dojka i koja se slikala za naslovnicu časopisa. Hvala joj što nas je podsjetila da je najveća vrijednost i ljepota biti čovjek. Pitam se, može li uz takvu ženu biti dileme tko je Osoba godine?

Pokušajte u Novoj godini posvetiti više pažnje i vremena sebi i svome zdravlju. Trud će se višestruko isplatiti. Sretno!

odmor

savjeti

trčanje

novogodišnje odluke

smijeh

newsletter

Prijavite se na Newsletter